"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

FE - ROSENQVIST A HAJRÁBAN ELŐZTE MEG BUEMIT A FUTAMGYŐZELEMÉRT

Formula-E 2018: Marrákes, Futam

2018. január 13. - KovatsOliver

20180112175344sb13628.jpg

Zsinórban második győzelmét aratta a Mahindra Racing svédje, miután a verseny utolsó köreiben Sebastien Buemi elé tört, és így átvette a vezetést a pontversenyben. Mindeközben a regnáló bajnok Lucas di Grassit ismét utolérte a technikai ördöge, ami miatt három futam elteltével is nulla pontot számlál.

Magyar idő szerint a késő délutáni órákban rendezték meg a Formula-E 2017/2018-as szezonjának negyedik versenyét, a marrákesi ePrix-t. A pole pozícióból a Renault e.dams svájcija, Sebastien Buemi indulhatott, aki a piros lámpák elalvását követően nagyon simán el tudott rajtolni, ahogyan a mögüle induló Sam Bird (DS Virgin Racing) és Felix Rosenqvist (Mahindra Racing) is, így az első három pozícióban nem történt érdemi változás.

ABB FIA Formula E Championship on Twitter

We go green in Marrakesh for the 2018 ABB FIA Formula E #MarrakeshEPrix! https://t.co/SYBER2Piqg

S noha szűk, de ugyanakkor széles is a marokkói versenypálya, így szerencsére nem történt incidens az első körökben. Azonban a második körben már volt egy komolyabb koccanás: a célegyenes végén Daniel Abt (Audi Sport Abt Schaeffler) kiforgatta a bukótérbe a DS Virgin Racing újoncát, Alex Lynn-t, aminek "köszönhetően" utóbbi visszaesett a mezőny második felébe. Később az eset miatt a német Abt manőverét egy áthajtásos büntetéssel "jutalmazták" a versenybírák.

A futam következő szakaszában a vezető trió meg tudott lógni a többiektől, főleg azután, hogy a negyedik helyről már hét kör után kiállni kényszerült az előző kiírás bajnoka, Lucas di Grassi - az Audi brazilját ismételten műszaki hiba hátráltatta, akárcsak a hongkongi futamokon, de ezúttal még csak a folytatásra sem volt lehetősége, így három futamot követően sem jegyezhet bajnoki pontot a neve mellett. "Egy újabb megbízhatósági probléma, ami a versenyembe került. Háromból harmadik alkalommal... Hihetetlen! Mostantól kezdve nagyon nehéz lesz a bajnokságért küzdeni... Egy nagyon erős teljesítmény után frusztrálóan hat rám ez a szituáció" - fejezte ki csalódottságát a verseny után Di Grassi.

ABB FIA Formula E Championship on Twitter

@FRosenqvist outta no where! #MarrakeshEPrix https://t.co/KJRa1IRgYQ

Ezután legközelebb a 16. körben, még az André Lotterer (Techeetah) megállása miatti teljes pályás sárga zászlós fázis előtt következett be egy drámaibb változás: Sam Bird autója hibásodott, ami miatt számottevően tempót veszített, és ennek köszönhetően Felix Rosenqvist át tudta venni tőle a második helyet. Az autócserék -, amelyek során még most utoljára érvényben volt a bokszutcai minimumidő - és a teljes pályás sárga zászló alatt Buemi és Rosenqvist között egy 1.6 másodperces különbség alakult, míg a svédre felegerészte magát Bird, ugyanis már csak 1 szekundumnyira volt elmaradva tőle.

ABB FIA Formula E Championship on Twitter

@FRosenqvist takes the lead from @Sebastien_buemi with 4 laps to go #MarrakeshEPrix https://t.co/GGfeBQXVX9

Így az utolsó nagyjából 10 körnek, amikor is érvénybe lépett a zöld zászló, az első három helyezett egy tavalyihoz hasonló felállásban vághatott neki, azzal a különbséggel, hogy ezúttal Buemi vezette a futamot. Azonban alig néhány kör múlva megjött rá Rosenqvist, majd pár kör erejéig visszavett a tempóból, amelyet követően ismét visszazárkózott. Végül a 29. körben a svéd bevágott Buemi mellé a belső ívre a 7-es kanyar előtt, és átvette a vezetést. (Mint kiderült, Buemi autójában nem működött a FanBoost, bármennyire is szerette volna használni...)

Felix Rosenqvist pedig ennek a megmozdulásnak köszönhetően idén és egyben zsinórban másodjára tudott nyerni a Mahindra Racing gépével, a dobogóra pedig Buemi és Bird állhattak föl - utóbbinak az utolsó körökben váltógondjai támadtak, így éppen csak meg tudta menteni a harmadik helyet a mögötte rohamléptekben közeledő és még a leggyorsabb kört is megfutó Nelson Piquet Jr. elől, aki ismét szerzett egy negyedik helyett a Panasonic Jaguar Racingnek.

A brazil pilóta mögött a Techeetah franciája, Jean-Éric Vergne végzett, aki a 13. rajtpozícióból verekedte fel magát az ötödik helyre, megelőzve a Dragon Racing színeiben visszatérő és egy 6. hellyel a csapat idei első pontjait megszerző José Maria Lopezt.

ABB FIA Formula E Championship on Twitter

3 into 1 doesn't go... #MarrakeshEPrix https://t.co/2SP27XCpBt

Az utolsó körökben egy tömeges koccanás bolygatta fel a legjobb tíz második felében a sorrendet, ugyanis a csapattársa, Edoardo Mortara (Venturi) által meglökött Maro Engel (Venturi) megforgatta Nick Heidfeldet (Mahindra Racing) - a svájci licensszel versenyző és a mezőny végéről induló olasz autója a balesetben annyira megsérült, hogy nem tudta befejezni a futamot. S noha Engel lett a hetedik a pályán, a stewardok utólag kiszabtak rá egy áthajtásos büntetést, ami miatt visszaesett a tizenharmadiknak a német venturis.

Így végül Nick Heidfeld az enyhén megtépázott autóval lett a hetedik, mögötte pedig az Andretti újonca, Tom Blomqvist, Nicolas Prost (Renault e.dams) és Alex Lynn (DS Virgin Racing) egészítették ki a TOP-10-et.

Három futam után Rosenqvist vezeti az egyéni összetett 54 ponttal, négy egységgel megelőzve Birdöt és tizeneggyel Vergne-t. A csapatbajnokságban a 73 pontos Mahindra Racing vezet az 56 egységet számláló DS Virgin, valamint a 43 pontos Techeetah előtt.

A bajnokság február 3-án, a chilei Santiagóban fog folytatódni.

A marrákesi ePrix végeredménye:

fe_marrakes_2018_futam.jpg

Fotó: Sam Bloxham/LAT/Formula-E Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4513572069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.