A 2018-as esztendőbe átlépve többek között azt is megmutatjuk, hogy mely cikkeinket olvasták a legtöbben az előző évben.
Oldalunk, a Braking News Motorsport viszonylag eredményes esztendőt zárt 2017-ben, amelyet az is bizonyít, hogy a weboldalunk lapletöltéseinek száma még az ősz folyamán meghaladta az 1 milliót. Igaz, ezen mérföldkő elérésében nagy szerepet játszott az, hogy egy partneri megállapodás keretein belül számos cikkünk megjelent a Totalcar.hu címoldalán, ugyanis az elmúlt három esztendő folyamán elért 1.171 millió lapletöltésből 645885-öt az előző évben regisztráltunk. A 365 nap során pedig összesen 792 cikket írtunk.
Fotó: Landek Norbert, TCR Media
Akárcsak tavaly, úgy interjúkból idén sem volt hiány: 2017-ben három versenyző nyilatkozott csapatunknak. A sort a Haas Forma-1-es csapatának tesztversenyzőjével, az amerikai Santino Ferruccival nyitottuk, majd az Arden International GP3-as alakulatának finn üdvöskéjével, Niko Karival beszélgettünk, novemberben pedig a TCR-ben a WestCoast Racing és a M1RA csapatát is megjárt Giacomo Altoét csíptük el.
2017 olyan szempontból is mérföldkövet jelentett a számunkra, hogy két nyereményjátékkal is kedveskedhettünk Olvasóinknak. Közvetlenül a 31. Forma-1-es Magyar Nagydíj hétvégéje előtt öt darab páros belépőjegyet sorolhattunk ki az esemény pénteki és szombati napjára a Totalcar -, amely csapatának rendkívül hálásak vagyunk - jóvoltából. Szeptemberben pedig öt 10 Years of WTCC könyvet volt lehetőségünk nyereményjátékra bocsátani, köszönhetően a szerzők nagylelkű felajánlásának.
A Facebook-oldalunkon pedig a kedvelőink száma 4168-ról 5656-ra növekedett a 2017-es év folyamán, ami majdnem másfél ezer új követőt jelent. Ebben pedig a Totalcar mellett másik partnerünk, a Fernando Alonso Fans csoport is a segítségünkre volt.
Végül íme, a 15 legolvasottabb cikkünk 2017-ből!
15.) F1 - Íme, a 2021-től érvényes motorszabályok tervei (október 31.)
Már hosszú hónapok óta arról mentek a találgatások, hogy motorfronton mit hozhat a Forma-1 2020 után, amikor is a Nemzetközi Automobil Szövetség október végén felvázolta a fő csapásvonalakat, amelyek alapján úgy néz ki, hogy meg fog maradni 1.6 literes, hibrid technológia, de számos dolog változik rajta, hogy a motorok olcsóbbak és egyszerűbbek legyenek.
14.) F1 - Továbbra is áll a bál a felfüggesztések körül (február 14.)
A Forma-1-es előszezon egyik leggyakrabban emlegetett témája a felfüggesztések körüli cirkusz volt, amelyet az robbantott ki, hogy a Ferrari írt egy levelet annak kapcsán az FIA-nak, szabályos-e a Mercedes rendszerére hajazó koncepciójuk. Azonban Charlie Whiting, a szövetség versenyigazgatója nem adott egyértelmű választ, így még nagyjából egy hónappal a szezon rajtja előtt is kérdéses volt, hogy legális-e a Mercedes és a Red Bull felfüggesztése.
13.) F1 - A Haas elégedett a Ferrari fejlődésével (március 6.)
A Barcelonában megrendezett előszezoni teszteket követően Günther Steiner, a Haas F1 Team csapatvezetője nagyon elégedetten nyilatkozott annak kapcsán, hogy a Ferrari erőforrása a tél folyamán számottevő fejlődésen ment keresztül.
12.) F1 - Apa, kezdődik! Elrajtol hétvégén a Forma-1 mezőnye! (március 22.)
Így vezettük fel a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat.
11.) F1 - Megerősítette 2018-as versenyzőit a Sauber (december 2.)
December elején, egy nagyszabású milánói bemutató keretein belül az Alfa Romeo Sauber F1 Team bejelentette, hogy 2018-ban Marcus Ericssonnal és a Forma-2-es bajnokságot 2017-ben toronymagasan megnyerő Charles Leclerc-rel lesz ott a rajtrácson, emellett arról is lerántotta a leplet, hogy milyen színekben fog pompázni a csapat idei autója.
10.) F1 - Kiszállással fenyeget a Ferrari (november 3.)
A Renault-hoz és a Mercedeshez hasonlóan a Ferrari tetszését sem nyerte el a néhány nappal korábban, az FIA által bemutatott motorformula, amely a tervek szerint 2021-ben debütálna a száguldó cirkuszban, míg az Aston Martinét igen. Azonban az olaszok olyannyira hangot adtak nemtetszésüknek, hogy a kiszállás-kártyát is előrántották.
9.) F1 - Hivatalos: 2018-tól az FIA bevezeti a Halót! (július 19.)
A nyár közepén a Nemzetközi Automobil Szövetség a csapatok többségének egyértelmű tiltakozása ellenére úgy döntött, 2018-től kötelezővé teszi a Halo névre hallgató fejvédőt a Forma-1-ben.
8.) F1 - Hivatalos: Csődbe ment a Manor! (január 6.)
Szomorú hírrel indult az idei év, miszerint a Manor számára gazdasági szempontból nem maradt semmi remény, csődeljárás alá került.
7.) F1 - A McLaren már a Mercedesnél kopogtat? (március 16.)
A téli tesztek és a szezonnyitó melbourne-i futam között napvilágot azon pletyka, miszerint a McLaren már annyira menekülne a Hondától, hogy még a korábbi motorpartnerét, a Mercedest is felkereste. (Azóta kiderült, hogy a wokingi együttes a Renault-val folytatja majd,)
6.) F1 - Bemutatták a 2017-es Mercedest is! (február 23.)
Silverstone-ban mutatta be 2017. évi autóját, a W08 EQ Power +-t a Mercedes.
5.) F1 - A GP3-as éllovas megtalálta a Halo előnyét! (augusztus 5.)
Az azóta már GP3-as bajnokká avanzsált George Russell szerint van pozitív oldala is a sokak által gyűlölt, és szinte már boszorkányüldözés tárgyaként kezelt fejvédőnek.
4.) F1 - Több fontos döntés is született a Stratégiai Csoport ülésén! (április 26.)
A Stratégiai Csoport és a Forma-1 Bizottság április végi, párizsi ülésén döntés született annak kapcsán, hogy 2018-tól tilos lesz a T-szárnyak és a cápauszony használata, valamint elvetették a Halót a Pajzs javára.
3.) F1 - Narancssárgába burkolózott az új McLaren! (február 24.)
A McLaren online bemutatta a 2017-es gépét, az MCL32-est, amelyen a legszembetűnőbb változás a szín volt: a szürke köntösét narancssárgára cserélte.
2.) F1 - Bemutatták az új Renault-t, Prost különleges szerepben (február 21.)
A gyári Renault-istálló lerántotta a leplet a 2017-es masinájáról, az R.S.17-esről, a négyszeres világbajnok Alain Prostot pedig a csapat különleges tanácsadójaként nevezte meg.
1.) F1 - Itt a vége a rózsaszín háborúnak?! (augusztus 28.)
A TOP-15-ös listánk élén zárt azon cikkünk, amelyet a Force India csapatán belül, Sergio Pérez és Esteban Ocon között tomboló belviszályról, amely a két versenyzői spái ütközéseivel ért a tetőpontra, a kanadai és azerbajdzsáni incidens után.
Boldog, és autósportos eseményekben gazdag új esztendőt kívánunk minden kedves Olvasónknak! Őszintén reméljük, hogy 2018-ban is minket olvastok majd! ☺
Fotó: Sahara Force India Formula One Team - Facebook
Írta: Braking News Motorsport
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.