WTCR - HIVATALOS: VILÁGKUPA LESZ A WTCC-BŐL!

03717016_7849.jpg

Szerdán este a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megerősítette, hogy 2018-tól egybeolvad a WTCC a TCR-rel, ám több részlet nem tisztázódott még. Egy azonban biztos, a két széria vezető két évre szóló megállapodást írtak alá.

Immár hónapok óta a levegőben lógott a Túraautó Világbajnokság (WTCC) jövőre, miután a 2014-ben bevezetett, TC1-es szabályrendszer messze nem váltotta be a reményeket, sőt akár totális kudarcnak nevezhetnénk - a három év folyamán ugyanis több manufaktúra távozott, mint ahány érkezett, a privát nevezők számára pedig egyszerűen megfizethetetlenek a szabályoknak megfelelő versenyautók. Emiatt is alakult ki idén az a cudar helyzet, hogy sok esetben csak tizenhat autót láthattunk a rajtrácson, ami egy világbajnokságon rendkívül kevés.

Tehát, miután már nyilvánvalóvá vált, hogy a jelenlegi formájában nem lesz képes fennmaradni a WTCC, elkezdődtek a találgatások a lehetséges megoldások kapcsán. Szóba került a TC1 megtartása, a japán Super GT-ből ismert Class One-szisztéma átemelése, valamint a TCR-es rendszer alkalmazása. A legutóbbi sajtóértesülések pedig már kész tényként kezelték az utóbbi forgatókönyvet, miszerint 2018-tól összebútorozik a két túraautós széria. A WTCC és a hozzá tartozó márkanév pedig pénteken, december 8-án megszűnik.

Végül ez hivatalos megerősítést nyert szerdán, az FIA Motorsport Világtanács párizsi ülését követően. Az FIA, a promóteri feladatokat a továbbiakban is ellátó Eurosport Events és a WSC által aláírt kontraktus értelmében a következő két esztendőben a WTCC rövidítés a Túraautó Világkupát fogja jelenteni, a mezőnyt pedig TCR-specifikációjú autók fogják alkotni, amelyek szabályrendszere FIA WTCR néven fut majd a továbbiakban, és a szerződés idejére be is fagyasztották azt. Mindez azt jelenti, hogy ebben az időszakban nem lesz sem túraautós világbajnokság, sem TCR Nemzetközi Széria. Sőt, megszűnik a Túraautó Európa-bajnokság -, amelyben idén már amúgy is TCR-es gépekkel versenyeztek -, és a helyébe a TCR Európa-sorozat lép.

2017-2017_monza_race_1---05_roberto_colciago_162_2.jpg

A TCR-autók homologizálása a WSC dolga lesz, a bajnokságban pedig csak úgy lehetőségük részt venni, ha rendelkeznek a Nemzetközi Automobil Szövetség által kiadott, FIA WTCR dokumentummal. Az egyelőre kérdéses, hogy a versenygépeket mi alapján fogják súlyozni - egyes médiaorgánumok úgy vélik, hogy a TCR-ből ismert "Balance of Performance"-ra (teljesítmény alapú ballasztrendszer) fog esni a választás.

A résztvevők kapcsán a legfontosabb adat, hogy gyári csapatok nem vehetnek részt a világkupán - emiatt is veszítette el a WTCC a világbajnoki státuszát. Ami pedig azok számát illeti, összesen 26 teljes szezonos versenyző állhat rajthoz, minden egyes versenyhétvégén további kettő, szabadkártyás indulóval. Az induló csapatoknak minimum két autót kell indítaniuk, 150 ezer eurós nevezési díj fejében - az elbírálásnál, ami során eldöntik, hogy a jelentkezők közül mely csapatok vehetnek részt, előnyt élveznek azon alakulatok, amelyek korábban versenyeztek a WTCC-ben és/vagy a TCR-ben. A nevezések leadására már december 15-től van lehetőség.

A fúzióval a versenyhétvégék menetrendje is megváltozik. Szombaton két szabadedzést, egy időmérőt és egy futamot fognak megrendezni, amelyet vasárnap egy újabb kvalifikáció, majd az elmúlt két évben a WTCC-ben látott rendszer szerint a nyitó- és a főfutam követ.

A versenysorozat 2018-as kalendáriumát, valamit a hivatalos gumi-, illetve üzemanyag-beszállítóját a későbbiekben fogják ismertetni. Az ezekkel kapcsolatos részletek hamarosan láthatnak majd napvilágot.

FIGYELEM! A Motorsport Világtanács ülésének további fejleményeiről a csütörtöki (és a pénteki) nap folyamán fogunk beszámolni.

Fotó: WTCC Media (Jean Michel Le Meur / DPPI), TCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4013450897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása