FE - VERGNE ELKÉPESZTŐ MÓDON SZEREZTE MEG A POLE-T A HONGKONGI ELSŐ FUTAMRA
Formula-E 2017: Hongkong, 1-2. szabadedzés / Időmérő edzés

22228286_1665223866850821_8443340249558403122_n.jpg

A Techeetah francia versenyzője, Jean-Éric Vergne pole-lal kezdte a Formula-E negyedik szezonját - de nem akárhogy szerezte meg azt a pole-t! Az időmérő másik látványos jelenete Prost és d'Ambrosio tánca volt.

Magyar idő szerint a hajnali órákban hivatalosan is kezdetét vette a Formula-E negyedik szezonja, az első és a második szabadedzéssel, valamint a kvalifikációval. Az eddig látottak alapján nagyon úgy fest, hogy idén sem maradnak el az izgalmak - annyira kiélezett ugyanis a mezőny, hogy nagyobb tétben most senki sem mernénk fogadni!

Első szabadedzés

A nyitótréninget eléggé simán nyerte a második szezon bajnoka, Sebastien Buemi. A Renault e.dams versenyzője 1:03.310 alatt ért körbe a hongkongi pályán - ezzel nagyjából négy-öt tizedet adott a második helyen záró Mitch Evansnak és a képzeletbeli dobogót kiegészítő Daniel Abtnak. Az előző szezon bajnokságát megnyerő Lucas di Grassi a negyedik helyen kezdte az új szezont az Audival.

FIA Formula E on Twitter

Highlights from the opening practice session in Hong Kong #HKEPrix https://t.co/xcwTMQoJ8K

A Dragon Racing újonca, Neel Jani számára küzdelmes volt a debütálás: rendre túlkormányozottság hátráltatta a munkáját. A svájci az edzés későbbi szakaszában aztán hozzáért a falhoz, amely miatt eltört az autójának az első felfüggesztése - így kénytelen volt a hátralévő időt a depóba tölteni...

Rengeteg, hangsúlyozzuk, rengeteg neves újonca lett most a Formula-E-nek, de a nézők fantáziáját talán Kamui Kobayashi bemutatkozása mozgatta meg a legjobban. Az MS&AD Andretti autóját terelgető japán a 19. helyen zárt, 1:05.820-al.

Második szabadedzés 

Nagyon erősnek tűnik a második komplett szezonját teljesítő Jaguar, ugyanis azok után, hogy második lett az FP1-en Mitch Evans, a második szabadedzést az élen fejezte be - az új-zélandi az 1:02.875-ös köridejével két-három tizedmásodpercet adott a mögötte záró audisoknak, Daniel Abtnak és Lucas di Grassinak.

"Még nagyon a korai napjaiban járunk a szezonnak, de jók a kezdeti jelek" - értékelte az eddigieket James Barclay, aki mellett Mitch Evansnek is jók a benyomásai: "Úgy tűnik, jól működik az autó. Jól érzem, sok mindent le tudtunk szűrni a szabadedzésekből, de az időmérő edzés az, ami igazán számít."

FIA Formula E on Twitter

@edomortara clips the wall on his hot lap in Q1 - Live timing here >> https://t.co/IzFS4UpQFq #HKEPrix https://t.co/HtnyjJdrNw

A második edzés során egy komolyabb incidens történt: az immár a HWA támogatását élvező Venturi autóját törte meg a DTM-ász Edoardo Mortara - az olasz a kettes kanyar után hibázott, amely miatt egy ideig szükség volt a sárga zászlókra.

Időmérő edzés

Fontos információ az időmérő edzés lebonyolításával kapcsolatosan: Az idei szezontól fogva félig-meddig új szisztéma szerint fogják szétosztani a versenyzőket a kvalifikációs csoportokba: nem sorsolással, hanem a bajnokságban elfoglalt pozíciók alapján - egy csoport öt helyezettet fog lefedni. Azonban arról, hogy milyen sorrendben gördülnek pályára a csoportok, arról majd sorsolással fognak dönteni. De a ma reggeli kvalifikáción még a régi szisztémát alkalmazták, bajnokságbéli sorrend híján.

Elképesztő végjátékkal zárult a Formula-E negyedik szezonjának első időmérő edzése, a Super Pole-ban: a Techeetah versenyzője, Jean-Éric Vergne már a 10-es kanyarban járt, amikor hirtelen elveszítette az uralmát az autója felett, és kvázi átpördült a célvonalon. De ami a még inkább megdöbbentő, hogy ennek ellenére megszerezte a pole pozíciót az idei első futamra!

FIA Formula E on Twitter

Hits the barrier, crosses the line backwards, still takes provisional pole position � #HKEPrix https://t.co/JUGBdajfNf

A francia 1:03.568-as idejével mindössze szűk három századmásodpercet vert a DS Virgin brit versenyzőjére, Sam Birdre és a Mahindra Racing németjére, Nick Heidfeldre. Mögöttük Daniel Abt lett a negyedik, és a mahindrás Felix Rosenqvist az ötödik, de utóbbi már az első hajtűkanyarban csúnyán elszúrta a körét, hiába futott lila második szektort.

A regnáló világbajnok, Lucas di Grassi a hatodik helyen zárva éppen csak lemaradt a Super Pole-os szétlövésről. A brazil pilóta mögött Oliver Turvey (NIO), Antonio Félix de Costa (MS&AD Andretti), az utolsó gyors körébe csúnyán belehibázó Sebastian Buemi (Renault e.dams) és Nelson Piquet (Jaguar) tették teljessé az első tíz sorrendjét a csoportos időmérések során.

Mitch Evans volt kétség kívül a kvalifikáció nagy vesztese, ugyanis a Jaguarral már nem tudott felérni időben egy gyors körre, így utolsó lett, de a 19. helyről fog indulni, mert Neel Jani autójában a szabadedzésen történt balesetet követően ki kellett cserélni az akkumulátort, amely egy 10 helyes rajtbüntetéssel járt. 

FIA Formula E on Twitter

@nico_prost and @thereal_JDA in their own relay race in Q4 � #HKEPrix https://t.co/NIqAB8gxOm

A csoportos időmérések folyamán, a negyedik csoportban még sosem látott autósportos jelenet láthattunk: Nico Prost, a Renault e.dams versenyzője hibázott az 5-ös kanyarban, eltalálta a falat, amelyről az autójával lekapta a reklámszalagot, és húzta maga után a pályán... Aztán jött mögötte Jerome d'Ambrosio, aki a Dragon autójával letépte a szalagot Abt gépéről, és vitte tovább ő.

A 43 körös első Hongkongi ePrix magyar idő szerint 8 órakor fog elrajtolni, és a futamot élőben közvetíti az Eurosport 1.

Az időmérő edzés végeredménye:

fe_2017_hongkong_q1_1.jpg

Fotó: Formula-E Media | Táblázat: Formula-E / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr313410441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása