"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WTCC - JÖN A FINÁLÉ: BJÖRK VS. MICHELISZ!

WTCC 2017: Katar, Előzetes

2017. november 29. - KovatsOliver

f4914056be5e8f5248e671aa83a46e09.jpg

Néhány napon belül eldől, hogy ki lesz a Túraautó Világbajnokság 2017. évi bajnoka! Katarban jön a szezonzáró.

Tizedik, egyben utolsó fordulójához érkezett minden idők egyik legszorosabb WTCC-idénye. Magyar szempontból rendkívül fontos lesz ez a hétvége, ugyanis Michelisz Norbert mindössze 6.5 ponttal van elmaradva a tabellát vezető Thed Björktől - amennyiben ezt a hondásnak sikerülne ledolgoznia, összességében másodszor, 2007 és Talmácsi Gábor óta pedig először ünnepelhetne világbajnokot a magyar autósport. (Rajtuk kívül még Mehdi Bennaninak, Nicky Catsburgnak, Tom Chiltonnak és Esteban Guerrierinek vannak matematikai esélyei - igaz, a Volvo hollandja és a Honda argentinja is a csapattársát kell, hogy segítse, így ők kapásból kiestek ebből a meccsből.)

wtcc_thed_bjork_and_norbert_michelisz-jpg.jpg

Björk vs. Michelisz Norbi - így állnak a két versenyző idei mutatói:

Thed Björk

Név

Michelisz Norbert

36

Életkor

33

svéd

Nemzetiség

magyar

Volvo S60 Polestar

Autó

Honda Civic WTCC

Polestar Cyan Racing

Csapat

Castrol Honda WTC Team

255.5

Pontok száma

249

1

Jelenlegi VB-pozíció

2

2 győzelem, 1 pole, 3 leggyorsabb kör

Eredményeik a WTCC 2017-es idényében

3 győzelem, 3 pole, 3 leggyorsabb kör

 

Az egyéni kiírás mellett még nyitott a gyártók világbajnoksága is nyitott, ugyanis a Volvo csupán 12.5 ponttal előzi meg a Hondát, miközben a hátralévő hétvégén még összesen 117 világbajnoki egység szerezhető. A japánok 2013 után lehetnének újra a csúcson, míg a svédeknek ez lenne az első címük.

Emellett nagyon szoros a WTCC Trophy állása: a Sebastien Loeb Racing brit versenyzője, Tom Chilton fél ponttal vezet a címvédő csapattársa, Mehdi Bennani, valamint 7 ponttal márkatársa, a Münnich Motorsport színeiben versenyző Rob Huff előtt. A csapatok bajnoksága már eldőlt: a Sebastien Loeb Racing zsinórban másodjára is az élen zárt.

wtcc_tom_chilton-jpg.jpg

Na, de vessünk is egy pillantást arra, hogy korábban mikor volt példa hasonlóan szoros záróhétvégékre!

  • 2005: A bajnokság jelenlegi formátumának első évében kemény küzdelem volt a titulusért, ugyanis csak egyetlenegy pont választotta el Andy Priaulx-t és Dirk Müllert - a német pilóta azonban mindkét futamon kiesett, így a brit versenyző lett a bajnok.
  • 2006: Egy évvel később ismét Priaulx - Müller rangadóra volt kilátás, igaz, ezúttal nem Dirk, hanem Jörg Müller volt esélyesebb a végső dicsőségre, továbbá a meccsbe listavezetőként beszállt Augusto Farfus is. Mindemellett két SEAT-versenyző, Gabriele Tarquini és Rickard Rydell is rendelkezett eséllyel a címre. Priaulx az első futamot az első rajtkockából indulva nyerte meg, amelyet követően a másodikat már hiába húzta be Jörg Müller, egy pontos előnyével Priaulx megvédte a címét.
  • 2009: Gabriele Tarquini ebben az évben lett először és utoljára világbajnok a WTCC-ben. Ehhez az olasznak csapattársán, Yvan Mulleren kellett felülkerekednie - ez sikerült is az olasznak, hiszen négy ponttal előzte meg francia riválisát.
  • 2011: Rob Huff egy masszívabb, 20 pontos hátrányból próbált fordítani - ennek érdekében mindkét futamot megnyerte Makaón. Azonban a gyári chevroletes csapattársa, Yvan Muller is két dobogós helyezéssel zárta az évet, így megszerezte a harmadik világbajnoki titulusát.
  • 2012Noha az egész év folyamán szorosnak bizonyult a három gyári Chevrolet-versenyző, Rob Huff, Alain Menu és Yvan Muller küzdelme, mégis előbbi megnyugtató előnnyel érkezett meg a szezonzáró helyszínére. Így Huff-nak a második futamon szerzett második helye elegendő volt ahhoz, hogy világbajnok legyen.

Napokkal ezelőtt közzétették a szezonzáró fordulóra érvényes ballasztadatokat, amelyeket az előző három hétvége (Kína, Japán, Makaó) legjobb időeredményei alapján kalkuláltak ki. A világbajnoki csata szempontjából jó hír, hogy a Volvo és a Honda azonos tömegű, 1180 kilogrammos lesz - így nincs vita annak kapcsán, hogy az egyik vagy a másik gyártó előnyt élvez. A remek makaói teljesítménynek köszönhetően a Citroën nem élvezhette sokáig a minimumsúly nyújtotta előnyöket - az éjszakai helyszínen már 60 kilónyi fölösleg lesz az összes C-Elysée-ben. A Chevrolet és a Lada pedig 10-10 kilogrammot kapott az 1100-as minimumon túl.

Íme a katari versenyhétvége súlytáblázata:

Autó Össztömeg Időhátrány Ballasztsúly Változás Japánhoz képest
Volvo S60 TC1 1180 kg 80 kg 0 kg
Honda Civic WTCC 1180 kg + 0.0 mp. 80 kg + 10 kg
Citroën C-Elysée WTCC 1160 kg + 0.2 mp. 60 kg + 60 kg
Chevrolet RML Cruze TC1 1110 kg + 0.7 mp. 10 kg 0 kg
Lada Vesta WTCC 1110 kg + 0.7 mp. 10 kg + 10 kg

 

wtcc_kris_richard_02-jpg.jpgTöbb változás is történt a makaói versenyhétvége óta a mezőny összetételét illetően. Ezúttal már egyik ázsiai versenyzőt sem látjuk majd a rajtrácson. Ugyanakkor, a Campos Racing Chevrolet-jével visszatér a tavalyi Európa-bajnok Kris Richard, miután az alapvetően üresen maradt volna, hiszen Esteban Guerrieri zsinórban egy harmadik hétvégét is a gyári Hondával teljesít, Tiago Monteiro helyetteseként.

Íme, a katari startlista (rajtszám – versenyző – nemzetiség – csapat – autó):

  • 3 – Tom Chilton – brit – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC
  • 5 – Michelisz Norbert – magyar – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC
  • 9 – Tom Coronel – holland – ROAL Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1
  • 11 – Kris Richard – svájci –Campos Racing – Chevrolet RML Cruze TC1
  • 12 – Rob Huff – brit – Münnich Motorsport – Citroën C-Elysée WTCC
  • 24 – Kevin Gleason – amerikai – RC Motorsport – Lada Vesta WTCC
  • 25 – Mehdi Bennani – marokkói – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC
  • 27 – John Filippi – francia – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC
  • 34 – Ryo Michigami – japán – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC
  • 61 – Néstor Girolami – argentin – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1
  • 62 – Thed Björk – svéd – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1
  • 63 – Nicky Catsburg – holland – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1
  • 66 – Szabó Zsolt Dávid – magyar – Zengő Motorsport – Honda Civic WTCC
  • 68 – Yann Ehrlacher – francia – RC Motorsport – Lada Vesta WTCC
  • 86 – Esteban Guerrieri – argentin – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC
  • 99 – Nagy Dániel – magyar – Zengő Motorsport – Honda Civic WTCC

Végül pedig itt van a hétvége időterve. Ezúttal csak annyiban lesz barátságtalan a menetrend, hogy minden eseményt csütörtökön, illetve pénteken fognak lebonyolítani. További rossz hírnek számít az, hogy nem lesz választási lehetőségük azoknak, akik élőben szeretnék megnézni a futamokat, ugyanis erre csak az M4 Sporton lesz lehetőségük. Ennek oka az, hogy az Eurosport csatornáin azon a péntek estén a műlesiklás és a Bundesliga fog prioritást élvezni - a miértekre Lantos András, az Eurosport kommentátora adott választ a cikkében.

Dátum Időpont Esemény TV:
2017.11.30., csütörtök 16:30 - 17:15 Első szabadedzés
2017.11.30., csütörtök 19:15 - 20:00 Második szabadedzés
2017.12.01., péntek 12:30 - 13:40 Időmérő edzés M4 Sport (ÉLŐ), Eurosport 2 (ÉLŐ)
2017.12.01., péntek 13:40 - 14:00 MAC 3 csapatidőfutam Eurosport 2 (ÉLŐ)
2017.12.01., péntek 19:20 - 19:45 Nyitófutam (10 kör) M4 Sport (ÉLŐ), Eurosport 2 (ismétlés, 22:25)
2017.12.01., péntek 20:35 - 21:05 Főfutam (12 kör) M4 Sport (ÉLŐ), Eurosport 2 (ismétlés, 22:55)

 

Fotó: WTCC Media (Nyitókép: Antonin Vincent / DPPI)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr113399117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.