Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Ferrarival az első tesztnapon az Egyesült Arab Emirátusokban, miközben Kubica először ülhetett be a Williams 2017-es autójába.
Ahogyan arról beszámoltunk, még nincs teljesen vége a 2017-es szezonnak, mivel a csapatoknak az évzáró tesztelés miatt még néhány napot a Yas Marina Circuit-en kell tölteniük - a kétnapos teszt első napján azonban máris túl van a mezőny.
A nyolcórás körözgetés során Kimi Räikkönen futotta meg a leggyorsabb kört 1:37.768-cal a Pirelli vadonatúj, 2018-as hiperlágy abroncsain, amely két fokkal puhább az idei ultralágy gumiknál, amelyeken 1:36.231-es pole pozíciót autózott múlt szombaton a mercedeses honfitársa, Valtteri Bottas. A Jégember összesen 99 alkalommal ment körbe a pályán, szerdán pedig már csapattársa, Sebastian Vettel fogja átvenni a volánt. A finn mögött majd' három tizedmásodperces hátrányban a 109 kört teljesítő Daniel Ricciardo lett a második a Red Bull-lal - az RB13-ast holnap már Max Verstappen terelgeti majd.
A Mercedesszel az idei világbajnok Lewis Hamilton és a Haas-Ferrarival Romain Grosjean is bőven 100-nál több kört tettek, 0.8, valamint 1.5 másodperces lemaradásban zártak a harmadik-negyedik helyen, megelőzve a Williams FW40-essel a délutáni órákban mindössze 29 kört teljesítő Lance Stroll-t.
F1Writers™ on Twitter
Alonso Crash this morning at @ymcofficial #F1
Miután eltörölték az interlagosi hétvégét követő Pirelli-gumitesztet közbiztonsági okok miatt, két autóval gördülhet pályára mindkét nap a McLaren - az elsőn Fernando Alonso és Oliver Turvey voltak az MCL32-esek volánjainál. A spanyolok kétszeres világbajnokának nem indult könnyen a nap, ugyanis összetörte a versenygépét, amelynek az első vezetőszárnya és a jobb első felfüggesztése sérült meg - természetesen szükség volt a piros zászlókra és a műszaki beavatkozókra. Azonban valamivel később a 36 éves versenyző már ismét a pályán körözhetett, és a napot végül a hatodik helyen, 115 körrel fejezte be. Mindeközben Turvey az utolsó helyen zárt, de ő is megtett 105 kört.
Alonso mögött Nico Hülkenberg (Renault) és Nikita Mazepin (Force India) végeztek - mindketten két szekundum körüli lemaradással és 100 kör alatti távval mehettek nyugovóra a Yas Marinán.
WILLIAMS RACING on Twitter
Robert takes to the track! #abudhabitest #f1 https://t.co/PY5x8Sop17
A legnagyobb érdeklődést keltő versenyző pedig kétség kívül a Forma-1-es visszatérésre készülő Robert Kubica volt: a lengyel először vezethette a Williams 2017-es autóját, amellyel kereken 100 kört tett meg, és végül a kilencedik lett - 1.7 másodperccel volt lassabb Strollnál, de a két pilóta abszolút más programot teljesített. (Szerdán már a lengyel esetében is a teljesítmény lesz előnyben részesítve, aztán majd eldönti a Williams, hogy le kívánja-e szerződtetni 2018-ra, Stroll mellé - állítólag még a karácsonyi ünnepek előtt megszülethet a döntés.)
Turvey előtt pedig még Sean Gelael zárt a Toro Rossóval, valamint Marcus Ericsson a Sauber-Ferrarival. Holnap még jön kétszer négy óra, aztán végleg a garázsba állnak az idei autók.
Az első tesztnap végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Kör |
1.) | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:37.768 | 99 | |
2.) | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:38.066 | + 0.298 mp. | 109 |
3.) | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:38.551 | + 0.783 mp. | 123 |
4.) | Romain Grosjean | Haas | 1:39.270 | + 1.502 mp. | 137 |
5.) | Lance Stroll | Williams | 1:39.580 | + 1.812 mp. | 29 |
6.) | Fernando Alonso | McLaren | 1:39.762 | + 1.994 mp. | 115 |
7.) | Nico Hülkenberg | Renault | 1:39.803 | + 2.035 mp. | 85 |
8.) | Nikita Mazepin | Force India | 1:39.959 | + 2.191 mp. | 90 |
9.) | Robert Kubica | Williams | 1:41.296 | + 3.528 mp. | 100 |
10.) | Sean Gelael | Toro Rosso | 1:41.428 | + 3.660 mp. | 117 |
11.) | Marcus Ericsson | Sauber | 1:41.681 | + 3.913 mp. | 97 |
12.) | Oliver Turvey | McLaren | 1:41.914 | + 4.146 mp. | 105 |
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.