F2 - VOLT GYŐZELEM, NINCS GYŐZELEM...
Forma-2 2017: Abu Dhabi, Első futam

_j6i1928_4365891.jpg

A DAMS versenyzője, Oliver Rowland remek taktikával és egy jókor időzített előzéssel nyerte meg az idei utolsó előtti F2-es futamot - azonban a győzelmét nem tarthatta meg, így Markelové lett a második hely az összetettben. 

A Forma-1-es kvalifikáció után nem sokkal megrendezték a Forma-2-es főversenyt, amelyet Artem Markelov, a Russian Time pilótája kezdhetett meg az élről. Igaz, Roberto Merhi és Nabil Jeffri ottragadtak a rajtrácson, de ezt leszámítva nem volt komolyabb fennakadás a rajtnál: Markelov megőrizte a vezető pozícióját a Racing Engineering hollandja, Nyck de Vries előtt. A Prema bajnokversenyzője, Charles Leclerc számára nem alakult jól a rajt: a hatodik helyről indulva már a lámpák kialvását követően pozíciót veszített a Russian Time olasz pilótájával, Luca Ghiottóval, valamint az ART Grand Prix japánjával, Nobuharu Matsushitával, majd a 8-as és 9-es kanyarkombinációban volt egy kisebb kontaktja a harmadik helyről katasztrofális rajtot fogó csapattársával, Antonio Fuocóval.

Leclerc ezután megkezdte a felzárkózást: például egymást követő két körben ugyanúgy, az 1-es kanyarban utasította maga mögé az Arden International franciáját, Norman Natót, illetve Matsushitát. Mindeközben az élen is fokozódott a helyzet, ugyanis De Vries rámászott Markelov nyakára, majd a hatodik körben, a nyolcas kanyarnál utat talált mellette, Leclerc pedig követte a holland példáját a DAMS britjével, Oliver Rowlanddel szemben.

Ezután, a kör végén meg is kezdődtek a bokszkiállások: Markelov és Rowland vezetésével az összes szuperlágy gumin rajtoló versenyző megejtette a depózását. Ennek köszönhetően De Vries és Leclerc vették át az első két pozíciót, utóbbi pedig szépen elkezdte nyomás alá helyezni az előbbit. Ez a játék addig tartott, amíg De Vries nem hibázott az első hosszú egyenes végén található sikánban és az azt követő egyenesben Leclerc el nem ment mellette.

Leclerc ezzel a manőverrel tiszta előnyhöz jutott, de hamarosan elkezdett veszélyt jelenteni rá Rowland, aki két körrel a bokszkiállásokat követően maga mögé utasította a bajnokság második helyéért vívott csatában érintett riválisát, Markelovot. Végül a brit a 23. körben vette át a vezetést, amikor Leclerc és De Vries szuperlágy gumira váltották.

A Prema monacóija egy ideig jelentősen gyorsabb volt Rowlandnél, de ahogy néhány kör elteltével elkezdtek elkopni az autóján a piros oldalfalú Pirellik, számottevően tempót veszített, így esélye sem volt brit ellenfelével szemben.

_56i2052.jpg

Rowland végül 6.6 másodperces előnnyel húzta be a versenyt Markelov előtt, aki a futam második felében eléggé szenvedett. Leclerc végül a harmadik helyet is elveszítette, ugyanis annyira használhatatlanokká váltak az abroncsai, hogy az utolsó méterekre abszolút lelassult, így néhány centiméterrel ugyan, de csapattársa, Fuoco előbb érte el a célvonalat.

De Vriesnek sem volt kifizetődő a lágy-szuperlágy taktika, ugyanis a verseny utolsó szakaszában Fuocón kívül Ghiotto is elment mellette, így visszaesett hatodiknak. A holland mögött Nicholas Latifi (DAMS), Matsushita, Alexander Albon (ART Grand Prix) és a vasárnap délelőtti sprintversenyre a pole pozíciót megszerző Jordan King (MP Motorsport) tette teljessé az első tízet. Pályafutása első versenyén a Forma-3-as Európa-bajnokság idei bajnoka, Lando Norris már alig pár kör után kiesett, mivel a Campos-Dallarában elszállt az erőforrás.

Azonban a legnagyobb fordulatok órákkal a verseny leintését követően történtek. Éppen csak élesítettük a versenybeszámolónkat, bejelentették, hogy a versenybírák kizárták a versenyből Rowlandet és Fuocót, ami azt jelentette, hogy a dobogóra Markelov, Leclerc és Ghiotto állhattak fel! Előbbi amiatt diszkvalifikálták, mert padlólemeze a futam utáni ellenőrzésen vékonyabbnak bizonyult a megengedettnél, utóbbit pedig azért, mert a guminyomása alacsonyabb volt a minimálisan előírt értékeknél.

_w6i2553_4365911.jpg

A verseny utáni büntetéseket követően Markelov idei ötödik győzelmének örülhetett, ráadásul a második helyet is bebiztosította az egyéni összetettben.

Ezzel a döntéssel pedig Markelov javára el is dőlt a bajnoki második hely sorsa, ugyanis ha Rowland vasárnap - a mezőny végéről rajtolva - lenullázná a 17 pontos lemaradását, az sem lenne elegendő, mert az orosz versenyzőnek több győzelme van.

Viszont az idényzáró ennek ellenére nem lesz izgalmaktól mentes, hiszen a csapatbajnoki cím sorsa nem dőlt el, mivel a Russian Time (375 pont), a Prema (365 pont) és a DAMS (355 pont) 20 egységen belül van.

A főverseny - immáron hivatalos - végeredménye:

f2_2017_abu_dhabi_r1_modositott.jpg

Kizárva: Oliver Rowland (DAMS, #9), Antonio Fuoco (Prema Racing, #2)

Fotó: Formula 2 Media (Sam Bloxham| Táblázat: fiaformula2.com

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9113382921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása