"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

TCR - TARQUINI DOMINÁLT A HYUNDAI-AL, DE VERNAYÉ A 25 PONT! TASSI KÜZDELMES FUTAM UTÁN 10.

2017. október 08. - KovatsOliver

22221974_710135592519236_8221744132729218383_n.jpg

Első futamán nyert a Hyundai, miután Gabriele Tarquini a 14. rajtkockából indulva átgázolt a mezőnyön. A 25 pont mégis a második helyen célba érő Vernayé, aki így 26 pontosra növelte az előnyét Tassi Attilával szemben, aki éppen csak pontot tudott szerezni. 

Magyar idő szerint vasárnap reggel rendezték meg az első zhejiangi TCR-futamot, amelyet a két Leopard-versenyző, Rob Huff és Jean-Karl Vernay kezdhetett meg az első sorból. Azonban egyikőjük sem produkált valami erős rajtot, így az első kanyarban már a Craft-Bamboo spanyol versenyzője, Pepe Oriola fordult el elsőként. A 2012-es WTCC-bajnok az első körben az ötödik helyig esett vissza, miközben a hetedik sorból rajtoló Hyundai-ok megkezdték a felzárkózást, s ekkor Tarquini már a hatodik, Alain Menu meg a 11. helyen autózott.

Utóbbi futama azonban a továbbiakban nem alakult sétagaloppszerűen, ugyanis összeütközött a Comtoyou Racing SEAT-os újoncával, Denis Dupont-nal. A belga pilóta kiesett a versenyből törött jobb első felfüggesztéssel, a svájci versenyzőt pedig áthajtásos büntetéssel sújtották.

Mindeközben Tarquini folytatta a felzárkózást: a második körben Huff-ot és a Comtoyou-Audit terelgető Frédéric Vervisch-t is levadászta, majd egy körrel később honfitársát, Gianni Morbidellit is levadászta. Nemsokára megérkezett Oriolára, és a 11. körben meg is előzte, noha a spanyol megpróbált védekezni. Azonban ezzel csak azt érte el, hogy megérkezett rá Vernay, aki az előzéskor alaposan kitette a pályáról Oriola SEAT-ját - így a spanyol mellett Huff és Morbidelli is elhúzott, s visszaesett az ötödik helyre.

22228358_710136585852470_7006690448031257951_n.jpg

Ezután Gabriele Tarquini simán behozta elsőnek a célba a (pluszsúly nélkül) Hyundai i30 N TCR-t az első versenyén, azonban a győzelemért járó 25 pontot nem tehette zsebre, miután az autója nem rendelkezik a végleges homologizációval. Így a maximális pontszámnak a másodikként célba érő Vernay örülhetett, aki így a pontverseny élén 26 pontra meglógott Tassi Attila elől, aki a pályán 11. lett, de elcsípte az utolsó pontot - az agyonmálházott Hondával küzdelmes versenyen van túl a magyar. 

A dobogó legalsó fokára Huff állhatott fel Morbidelli és Oriola előtt, mögöttük Vervisch és a másik M1RA-Hondával versenyző Colciago látta meg a kockás zászlót - a magyar csapat olasz pilótája 8 pontot gyűjtött így. A két M1RA-s között a GE-Force grúza, Davit Kajaia, a Craft-Bamboo britje, James Nash, valamint a Boutsen Ginion Racing franciája, Aurélien Panis végzett. Menu az áthajtásos büntetés ellenére a 12. lett, még Cominit is meg tudta előzni.

Magyar idő szerint 10 óra 5 perctől jön a második, amelyen Vervisch indulhat a pole-ból, Tassi a negyedik helyről, Vernay pedig a kilencedikről.

Az első futam végeredménye:

tcr_zhejiang_r1.jpg

Fotó: TCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4012939139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.