TCR - HUFF NYERTE A MÁSODIK FUTAMOT, TASSI 6 PONTOT GYŰJTÖTT
TCR 2017, Zhejiang: 2. futam

22281810_710135329185929_3193367199538927418_n.jpg

Noha sokáig James Nash tűnt a futam abszolút esélyesének, az utolsó körökben Rob Huff és Gianni Morbidelli is levadászta a brit versenyzőt - a Leopard Racing pilótája pedig idei első győzelmét aratta az idei utolsó jelenésén. Tassi 6 pontot szerzett, a célba pedig csak 12 autó ért be. 

A fordított rajtrácsnak köszönhetően Frédéric Vervisch és Davit Kajaia indulhattak az élről, de egyikőjüknek sem sikerült jól rajtolnia - ezt kihasználva James Nash alig néhány kanyar az élre tört a Craft-Bamboo Racing SEAT-jával. Kajaia pedig feljött a második helyre, de a következő körben Vervisch megelőzte, majd a negyedik körben ütköztek, a grúz törött jobb hátsó kerékkel kiállni kényszerült.

Innentől fog toronymagas, 10 másodperces előnyre tett szert az élen Nash, mögötte mindeközben kőkemény, vérre menő küzdelmek zajlottak. Valami hátrébb a két bajnokaspiráns, Stefano Comini és Jean-Karl Vernay között volt egy kontakt: a svájci kitette a pályáról a franciát a 13-as kanyarnál, utóbbi a 16. helyre visszaesett.

Huff közben a 10. helyről rajtolva szép lassan átegerészte magát az előtte lévő bolyon, a hatodik körben már Vervisch-t is megelőzte a második helyért. Innentől pedig elkezdett felzárkózni Nash-re a 2012-es WTCC-bajnok. Ezt nyolc kör alatt sikerült eszközölnie a britnek, majd a 16. körben, a 7-es kanyarban megelőzte honfitársát, és átvette a vezetést!

A hátralévő néhány körben meg is tudott lógni Rob Huff, aki végül egy kényelmes, 2 másodperces előnnyel szerezte meg idei első győzelmét a TCR-ben, az idei utolsó versenyén a Leopard Racing színeiben. (Tudniillik, hogy a szezonzáró ütközik a WTCC makaói hétvégéjével, a brit pilótánál pedig a világbajnokság és az utcai pálya élvezi a prioritást.) Egy körrel később Nash Morbidelli szemben is veszített egy pozíciót, így a veterán olasz lett a második, a dobogó legalsó fokára a brit állhatott fel.

A többiek 20 másodperc fölötti lemaradással értek célba. A Hyundaiok újra versenyképesek voltak: Menu a negyedik, Tarquini a hatodik helyen látta meg a kockás zászlót, de az autó végleges homologizációjának hiányában az érte járó 12, illetve 8 pontot nem vághatták zsebre. Kettejük között Pepe Oriola zárt a Craft-Bamboo SEAT-jával, a spanyol mögött még a beugró Zhendong Zhang szerzett pontokat a ZZZ-Audival, valamint a M1RA versenyzői, Roberto Colciago és a rajtnál való kiugrás egy áthajtásos büntetéssel sújtott Tassi Attila, Rafaël Galiana, Duncan Ende, illetve az éllovas Jean-Karl Vernay.

Így a Leopard Racing francia versenyzőjének bajnokságbéli előnye 21 pontra csökkent Tassi Attilával szemben a szezon utolsó két versenye előtt, rajtuk kívül még Stefano Comini és Roberto Colciago rendelkeznek matematikai eséllyel a címre, a maguk 42 és 46 pontos hátrányával.

A november 19-i hétvégén, Dubaiban zárul a szezon. 

A második futam végeredménye:

tcr_zhejiang_r2.jpg

Fotó: TCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6312939443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása