F1 - VERSTAPPENÉ A MALÁJ NAGYDÍJ: MEGVAN A MÁSODIK GYŐZELEM!
Forma-1 2017: Maláj Nagydíj, Futam

max_verstappen_f1_grand_prix_malaysia_pnnhajskrblx.jpg

Már az első körökben az élre tört a Red Bull holland pilótája, Max Verstappen, s onnantól a kockás zászlóig meg sem állt, s megszerezte a második győzelmét a királykategóriában - ennél szebb születésnapi ajándékot talán ő maga sem álmodhatott volna! Hamilton a második, Vettel a mezőny végéről a negyedik lett - utóbbinak az autóját Lance Stroll a levezető körön törte össze!

Nagyon úgy fest, hogy a Ferrari nem fogja a szívébe zárni a Forma-1 utolsó Maláj Nagydíjat, ugyanis azok után, hogy a szombati időmérő edzésen Sebastian Vettelt hátráltatták műszaki problémák, a futam előtt, a rajtrácsra kivezető körön Kimi Räikkönennek gondja támadt a turbóval. A Ferrari szerelői szétszedték a finn világbajnok autóját a rajtrácson, de nem találtak megoldást a problémára, így betolták azt a garázsba. Nem is tudott végül rajthoz állnii a Jégember.

Magyar idő szerint reggel 9 órakor a mezőny elment a felvezető körre, az élen az idei 7., a malajziai 5., s a pályafutása 70. pole-jának örülő Lewis Hamiltonnal, a sor végén pedig riválisával, Sebastian Vettellel.

Formula 1 on Twitter

LAP 1/56: Great start by BOT, who momentarily moves up to P2 � VER passes him to reclaim it shortly afterwards #MalaysiaGP ��

Az 56 körös futam rajtjánál nagyon szépen eljött a két Mercedes és a két Red Bull, mögéjük pedig Stoffel Vandoorne zárkózott fel a McLaren-Hondával az ötödik helyre. Az első kör végén az élen Hamilton, Verstappen, Bottas, Ricciardo, Vandoorne, Pérez, Ocon, Stroll, Massa és Magnussen volt az első tíz sorrendje. A második kör elején Vettel már a 12. helyen autózott.

Az első kerékcserére meglepően korán, a harmadik körben sor került: Esteban Ocon döntött úgy, hogy lágy gumikra vált a Force Indiával - vélhetően a rajt utáni tülekedésekben defektet kaphatott a francia.

Formula 1 on Twitter

LAP 4/56 VER powers past HAM and takes P1! #MalaysiaGP ��

A futam elején Max Verstappen kőkeményen odalépett, és a negyedik kör elején a holland Red Bull-pilóta megelőzte Lewis Hamilton Mercedesét! Mindeközben Daniel Ricciardo is elkezdte hajszolni Valtteri Bottast a harmadik helyét. Eleinte úgy tűnt, hogy Hamilton vissza tud vágni a hollandnak, de aztán nem forszírozta a 20 éves pilóta legyűrését, s leszakadt bő két másodpercre.

Az első ötben legközelebb a 8. körben változott a sorrend, amikor Sergio Pérez a Force Indiával áthámozta magát Vandoorne-on, egy körrel később pedig Ricciardo a harmadik helyért maga mögé utasította Bottast. Az első 10 kör után Vettel már a kilencedik helyen haladt, Kevin Magnussen és Fernando Alonso megelőzésével.

A futam második ötödében nagyon elkezdett szenvedni a Mercedes: Hamilton és Bottas körönként legalább 6-7 tizedmásodpercet bukott a Red Bullokkal szemben. A 13. körben Verstappen előnye már közel 6 másodpercre hízott. A versenyzők pedig nagyjából a futam ezen szakaszában kezdték el tudni az első tervezett kiállásaikat.

Néhány körrel később, a 21.-ben Sebastian Vettel már a TOP-5-be küzdötte fel magát, miután elment Pérez mellett. Eközben az élen Verstappen előnye majd 9 másodperces volt Lewis Hamiltonnal szemben, akit Ricciardo és Bottas követett a 3-4. helyen.

Formula 1 on Twitter

LAP 26/56 Contact between OCO and SAI in the battle for P8 � Force India: "Did SAI hit you?" � Ocon: "For sure he hit me" #MalaysiaGP ��

A 26. körben néhány másodperc erejéig megjelentek a sárga zászlók. A visszajátszásból kiderült, hogy Esteban Ocon éppen a 8. helyért előzte volna Carlos Sainzot, ám a Toro Rosso spanyolja az 1-es kanyarban megforgatta a francia pilótát. Ocon a két Williams mögé tudott visszatérni, a 12. helyre. Hamilton a kör végén megejtette az egyetlen depózását.

Két kör múlva a vezető helyről Verstappen is kijött kerékcserére, lágy gumikra váltva - a második helyre jött vissza, Ricciardo mögé, aki azonban még nem cserélt kereket. Ugyanebben a körben Vettelt is kihozták, miután beragadt Bottas mögé, s szuperlágy gumikat kapott - a német a hatodik helyre jött vissza. Egy körrel később Bottas is kilátogatott a pitbe, aki csak Vettel mögé tudott visszatérni a pályán.

Channel 4 F1® on Twitter

Alonso: "What an idiot!" � Magnussen: "What the hell is he doing!" � It's all getting very heated on track �

A 32. körben Fernando Alonso és Kevin Magnussen csatáztak nagyot a 13. helyért: a célegyenest követő kanyarkombinációban a dán majdnem leterelte a spanyolt, de a kétszeres világbajnok a 2-es kanyarban helyretette őt. Ezt követően a rádión be is panaszolta Magnussent Alonso, igazat adva Hülkenbergnek, akinek néhány hete gyűlt meg a baja a Haas-versenyzővel: "Micsoda idióta, Hülkenbergnek igaza volt." Persze, Magnussen is beszólt a csapatrádión keresztül:  "Mi az ördögöt művel ez a srác?"

Pár körrel később, a 39.-ben az előző körben megforgó Palmer akasztotta össze a bajszát Magnussennel - igaz, erről a koccanásról nem Magnussen tehetett.

A verseny utolsó negyedében Ricciardo és Vettel csatáját kísérhettük figyelemmel a harmadik helyért, azonban négy körrel a leintése előtt a német ferraris visszavett, és elengedte három másodpercre a korábbi ausztrál csapattársát - vélhetően elfogytak a szuperlágy gumijai.

f1_grand_prix_of_malaysia_vrkucamjkvux.jpg

Max Verstappen pedig simán behúzta a Maláj Nagydíjat: a tavalyi barcelonai futam után tudott újra győzni a holland. Ami meglepő érdekesség a Red Bull-pilótával kapcsolatosan: ideáig idén csak egyszer állhatott dobogóra, mégpedig a szezon második versenyén, Kínában - igaz, ebben közrejátszott az a temérdek balszerencse, ami érte az elmúlt versenyek folyamán. A dobogóra még az összetett élén az előnyét 34 pontra növelő Lewis Hamilton, valamint a másik Red Bull-pilóta, Daniel Ricciardo állhatott fel.

Sebastian Vettel egy óriási felzárkózást bemutatva a 20.-ról indulva a negyedik helyen ért célba. Azonban a versenye egy meglehetősen bizarr balesettel zárult: már a levezető körön volt a mezőny, amikor az 5-ös kanyarban Stroll-lal nem figyeltek egymásra és összeütköztek - a Ferrari hátulja így alaposan megsérült. A négyszeres világbajnokot végül honfitársa, a sauberes Pascal Wehrlein hozta be a depóba - ahogy tette azt a 2011-es nürburgringi futamon és a 2013-es szingapúri versenyen Mark Webber és Fernando Alonso.

Formula 1 on Twitter

So how was your #MalaysiaGP, Sebastian Vettel? � Started P19 Finished P4 Got hit after the � Hitched a lift on a @SauberF1Team car

Ötödikként Bottas látta meg a kockás zászlót, megelőzve Sergio Pérezt, aki a betegsége ellenére be tudott jönni a hatodik helyre. Vandoorne Szingapúr után ismét behozta hetediknek a McLaren-Hondát, megelőzve a két Williams-versenyzőt, akik a gyengébbre sikeredett időmérőt követően a 8-9. pozícióban látták meg a kockás zászlót, Stroll - Massa sorrendben. A 10. helyet és az utolsó pontot Esteban Ocon csípte el a Force Indiával, egy kalandos versenyt követően.

Fernando Alonso a 11. helyen fejezte be a futamot, megelőzve a két Haas-Ferrarit, valamint az újonc Pierre Gasly-t, aki élete első Forma-1-es versenyét a 14. helyen zárta a Toro Rossóval. A két Renault borzasztóan elveszett a verseny folyamán: Palmer és Hülkenberg csupán a két Sauber-Ferrarit tudták megelőzni.

Ha nem számítjuk bele Räikkönent, csupán egy kiesője volt a futamnak, mégpedig a toro rossós Carlos Sainz, aki műszaki hiba miatt kellett, hogy kiálljon.

A jövő héten Suzukában folytatódik az idei világbajnoki sorozat.

FRISSÍTÉS: A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem büntetett meg senkit sem a Stroll-Vettel incidensben, azaz versenybalesetnek ítéltek azt. Részletek itt:

F1 - DÖNTÖTT AZ FIA VETTEL ÉS STROLL BIZARR BALESETE KAPCSÁN

Ahogyan arról már beszámoltunk, a vasárnapi Maláj Nagydíj leintése után egy roppant furcsa ütközés történt: Lance Stroll és Sebastian Vettel karamboloztak az ötös kanyarban, aminek következtében csúnyán megsérült utóbbi Ferrarijának a hátulja.

A Maláj Nagydíj végeredménye:

dlciiwdxuaa-aha.jpg

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr312914979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása