Jövőre akár hat száraz pályára alkalmas gumiabroncsot is láthatunk - ennek kapcsán azonban a Pirelli csak az év végén hozza meg a végső döntést.
Szeptember 1-ig kell leadnia a 2018-as gumikkal kapcsolatos terveit a Pirellinek a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA), azonban csak december 1-ig kell megneveznie, hogy milyen abroncskeverékeket kíván bevetni. Ezen sorok megírásakor az első határidőig már nem maradt tesztlehetősége az olasz-kínai gumicégnek: a hét korábbi részében volt még egy tesztje a Ferrarival, Barcelonában - a csütörtöki és a pénteki nap folyamán a Ferrari juniorjai, Antonio Giovinazzi és Charles Leclerc gördültek pályára.
A második időpontig azonban még további négy teszt kerül lebonyolításra. Szeptember 7-én és 8-án a Mercedesszel fog együtt dolgozni a Pirelli a Paul Ricard-i pályán, október 31-én és november 1-én a Sauberral és a Force Indiával a mexikóvárosi aszfaltcsíkon, november 14-én és 15-én a McLarennel Interlagosban. Az utolsó, Abu Dhabi Nagydíj utáni teszten -, amelyre november 28-a és 29-e között kerül sor - pedig minden csapat a gumigyártó rendelkezésére fog állni.
Jelen állás szerint öt különböző slick (száraz pályára alkalmas) gumikeverék van a Forma-1-ben: a lila jelölésű ultralágy, a piros jelölésű szuperlágy, a sárga színnel jelölt lágy, a fehér jelölésű közepes, valamint a narancssárga oldalfallal ellátott kemény.
A Pirelli jelenleg pedig azon gondolkodik, hogy ötről hatra fogja emelni ezeknek a keverékeknek a számát. Azonban az ezzel kapcsolatos döntést a szeptember 1-e utáni döntéseken fogja meghozni a száguldó cirkusz hivatalos és kizárólagos gumibeszállítója - állítja a Pirelli Forma-1-es programját irányító Mario Isola, a motorsport.com-nak adott interjújában:
"Az eredményekre alapozva fogjuk eldönteni a jövő évi gumikeverékek számát. Véleményem szerint ezt felemelhetjük hatig, még kivitelezhető a számunkra. Ha rápillantunk a regulákra, láthatjuk, hogy az FIA ideáig mindig elfogadta a javaslatainkat, ugyanis nem volt oka arra, hogy visszautasítsa őket. Például az idei évre 10 különböző gumikeveréket homologizáltattunk - az öt alap mellé még öt tartalékot."
"Nincs szükségünk a csapatok beleegyezésére. A versenyt követően Abu Dhabiban két napot fog tesztelni minden alakulat, amely az új termékek kiértékelésére fog szolgálni. Ezáltal pedig lehetőséget adunk a csapatoknak ezek kipróbálására. De november végéig elő kell rukkolnunk a végleges 2018-as gumikínálatunkkal."
Ezzel párhuzamosan a Pirellinek egy újabb kihívással kell majd szembesülnie: meg kell jósolnia, hogy a csapatok autói mennyire fognak fejlődni aerodinamikailag a következő szezonra, ugyanis ezekhez az adatokhoz kell majd igazítaniuk a keverékeiket, a gumikopás miatt.
Egyébként az idei évben egyetlenegy komoly problémája van a Pirelli gumijainak. Mégpedig az, hogy túlságosan tartósak, olyannyira, hogy a csapatok a hétvégék döntő többségén egyszerűen nem látják értelmét annak, hogy a legkeményebb gumikeveréket is bevessék. Igaz, most a gumigyártónak már könnyebb dolga lesz, ugyanis az idei évben több adatot tud összegyűjteni az új generáció Forma-1-es autóiról.
"Valamennyi hétvégén most már sokkal több adatot tudunk összegyűjteni, úgyhogy már fejlesztjük is az új konstrukciót. Szó sincs forradalmi újításról, ugyanis azt gondoljuk, jó termékekkel rendelkezünk." - zárta gondolatait Isola.
Fotó: MakFormula1
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.