Fontos lépést tett meg a Toyota a győzelem felé, de a java még hátravan.
Tulajdonképpen sétagalopp volt a kvalifikáció a Toyota számára, miután a második időmérő edzés a #7-es autóban Kamui Kobayashi 3:14.791-es körrekordot ment, amelyre a harmadik szegmens folyamán senki sem volt veszéllyel, így a szombat délután 15 órakor rajtoló versenyen a Kobayashi - Sarrazin - Conway indulhat a pole pozícióból.
A második kétórás szegmenst motorikus problémák miatt kihagyó #8-as Toyota feljött a második helyre Kazuka Nakajima 3:17.128-as idejével. Ellenben egyik Porsche sem tudott javítani, így a címvédő manufaktúra autói "csak" a második sorból várhatják a startot: Janival, Tandy-vel és Lottererrel az #1-es masina indulhat a 3. rajtkockából, a negyedikből pedig a #2-es autó Bernharddal, Bamberrel és Hartley-val - utóbbi egységnek műszaki gondjai is voltak a növekvő olajhőmérséklet miatt, így a két óra nagy részét a garázsban töltötte.
A #9-es Toyota is maradt az ötödik pozícióban, annak ellenére, hogy Nicolas Lapierre javított egy 3:18.625-ös körrel.
A privát LMP1-es ByKolles-autó pedig megelőzte azt a szégyent, hogy egy-két LMP2-es autó megelőzze: a #4-es számú egység becsületét Oliver Webb mentette meg egy 3:24.170-es körrel, 1.2 szekundummal megelőzve az alsóbb géposztályt.
Mindeközben az LMP2-ben az élre tört a G-Drive #26-os rajtszámú Orecája, Alex Lynn 3:25.352-es idejével. A Lynn - Rusinov - Thiriet trió két tizeddel előzte meg a második időmérős szegmens után még vezető Manor #25-ös számú autóját. A harmadik rajtkockáért pedig óriási csata alakult ki, amelyben Bruno Sennáék a #31-es számú Rebellionban legyőzték Ho-Pin Tungékat, akik végül negyedikként zártak a Jackie Chan DC Series #38-as gépével.
A Rebellion másik, #13-as gépe az ötödik helyre zárkózott fel Mathias Beche 3:26.811-es köre révén, megelőzve Jean-Éric Vergne-éket a #24-es Manorban.
Az első kvalifikáció után még a pole-ban volt a TDS Racing #28-as számú autója Matthieu Vaxiviere-ékkel, de végül csak a 12. lett az egység.
A legjobb nem-Oreca autó ezúttal egészen előkelő helyen, a 8. pozícióban végzett: a bravúr az SMP Racing #27-es számú Dallara-gépének jött össze. A Ligier-k közül a United Autosports #32-es gépe végzett a legelőrébb, a 15. helyen, miután az utolsó 30 percben Filipe Albuquerque kétszer is javított.
Rubens Barrichello a kvalifikáció elején javítva a 17. helyre kvalifikálta a Racing Team Netherlands #29-es számú gépét élete első Le Mans-i 24 órás versenyén.
Nagy nehezen, de végül sikerült megdönteni a tavalyi pole-időt (3:51.185) a profik GT-géposztályában. Az élen ugyanis a #97-es Aston Martin zárt, Darren Turner 3:50.837-es körével. A második helyre bejött az AF Corse istálló #51-es Ferrarija, miután James Calado futott egy 3:51.028-as időt, mindössze 10 ezreddel megelőzve a #95-ös Aston Martint és további 48-cal az AF Corse #71-es autóját.
Tavaly dominált, idén pedig a vártnál jóval gyengébben kezdett a Chip Ganassi Racing négy Fordja az 5., a 8., a 9. és a 12. pozíciókat, amiket elértek az időmérő edzésen. A Fordok közé többek között a Corvette is beékelődött, amelynek #63-as számú gépe Antonio Garciáékkal a 6. helyen végzett.
A Porsche sem muzsikált túl izmosan: a márka legerősebb autója a #91-es volt, amely Michael Christensenékkel a 7. rajtkockát kaparintotta meg.
A GTE Am-ban a Larbre Competition #50-as rajtszámú, művészi Corvette-je szerezte meg a pole pozíciót, miután Fernando Rees ment egy 3:52.843-as kört, a kétórás esemény első etapjában. Az üldözőbolyban Pedro Lamy-ék #98-as számú Aston Martinja volt az etalon, megelőzve a Scuderia Corsa #62-es rajtszámú Ferrariját.
Szombaton reggel 9 órától még lesz egy bemelegítő edzés, aztán 15 órakor elrajtol a 85. Le Mans-i 24 órás autóverseny!
Az időmérő edzés végeredménye:
null
null
Miután a lista nem tartalmazza az egységek versenyzőit, URL-cím formájában beszúrjuk IDE a Le Mans-i 24 órás startlistáját. A rajtrács pedig EZEN A LINKEN érhető el.
Fotó: FIA WEC Media, G-Drive Racing / FB, Aston Martin Racing / FB
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.