WEC - TOYOTA-SOKK LE MANS-BAN: KOBAYASHIÉK BŐDÜLETES KÖRREKORDDAL NÖVELTÉK AZ ELŐNYÜKET!
WEC 2017: Le Mans, Időmérő edzés - 2. szakasz

19059988_1499318406791275_5885848021640801666_n.jpg

Kamui Kobayashi újabb, körrekordot jelentő brutális idejével még nagyobbak lettek a #7-es Toyota esélyei a pole pozícióra.

Úgy néz ki, a Toyota nem viccel a 13628 méteres Le Mans-i aszfaltcsíkon: a #7-es Toyota, a volánnál az ex-Forma-1-es Kamui Kobayashival egy olyan kört pörkölt oda, amely a komplett autósportos világot sokként érte. 3:14.791 - ezt a számot jól jegyezzék meg az olvasók, ugyanis a japán pilóta révén már ez az új körrekord a La Sarthe pályán. Ezzel a Kobayashi - Sarrazin - Conway trió esélyei alaposan megnőtték a pole pozícióra, persze, még hátravan egy harmadik szakasz.

24 Heures du Mans

Kobayashi bat le record du tour au Mans avec un temps en 3'14"791 ! Kamui Kobayashi smashes track record at Le Mans with a 3'14"791 on a flying lap ! #LEMANS24 Toyota Motorsport GmbH

Ezzel a #7-es egység előnye közel 2.5 másodperces lett az #1-es Porsche-val szemben, amelytől további 8 tizedre van lemaradva a német márka #1-es számú autója. S míg a Toyota egyik garázsában Kobayashi bravúrjának örültek a szerelők, addig a másikban igencsak nagy volt a baj, mivel alig néhány perc után lelassult a #8-as számú gép Buemi alatt olajproblémák miatt - a japán gyártónál pedig biztonsági okokból inkább úgy döntöttek, hogy a teljes erőforrást kicserélik. Azonban emiatt a Buemi - Davidson - Nakajima hármas egyetlenegy kört nem tudott megtenni, azonban a szerdán futott ideje továbbra is elegendő a negyedik helyre.

A hibridhajtású LMP1-es autók közül még mindig a #9-es Toyota van a leghátrébb, José Maria Lopezzel, Yuji Kunimotóval és Nicolas Lapierre-rel - Kunimotóék lemaradása Kobayashihoz képest 5 szekundum.

Mindeközben a ByKolles Racing privát LMP1-es autója egyre közelebb van ahhoz a szégyenhez, hogy megverje egy-két LMP2-es verda, ugyanis jelenleg ez az állás. Az osztrák Dominik Kraihamer 3:26.026-os köre a #4-es számú autóban fél másodperccel lassabb, mint az LMP2-es géposztály éllovasáé.

Az LMP2-es géposztályban a #25-ös Manor tört az élre Vitaly Petrovékkal, az etalonidő pedig 3:25.549. A Jackie Chan DC Racing #38-as autója a második jelenleg, míg Jean-Éric Vergne javításának köszönhetően a Manor #24-es számú Orecája felkapaszkodott a 3. helyre, megelőzve a Vaillant Rebellion #13-as és #31-es számú gépét megelőzve. A legjobb nem orecás autó ezúttal is a 13. helyen áll, ám immár ez a Villorba Corse Dallara #48-as számú Dallarája, egy hellyel megelőzve a legjobb Ligier-t, amely a #45-ös autó, az Algarve Pro Racing indíttatásában. Rubens Barrichellóék egysége, a Racing Team Nederland #29-es rajtszámú autója a kategória 19. helyen áll.

A GTE Pro kategóriában az Aston Martin szénája áll továbbra is a legjobban, ugyanis a #97-es autó vezet, Jonny Adam 3:51.860-as körének köszönhetően, míg a #95-ös gép a harmadik helyet foglalja el momentán az eredménylistán, de még a szerdai idejével (3:52.117). A két Aston Martin közé az #51-es AF Corse-Ferrari ékelődött be, James Calado 3:52.087-es körével, a negyedik helyen pedig a Risi Competizione #82-es Ferrarija van.

Az amatőr GT-sek között a JMW Motorsport #84-es Ferrarija vezet, ugyanis Will Stevens, a Manor korábbi Forma-1-es pilótája össze tudott rakni egy 3:53.981-es kört. A brit egysége mögött a TF Sport #90-es Aston Martinja, valamint a #98-as Aston Martin áll.

24 Heures du Mans on Twitter

La Ligier JSP217 #33 du @eurasiaracing de retour dans la voie des stands #LeMans24

24 Heures du Mans on Twitter

Drapeau rouge. La Ligier #23 @PanisBarthez vient de taper le rail juste avant le Tertre Rouge. #LeMans24 https://t.co/ZGkTAuJXRd

Ugyanakkor a csapatok nem tudtak annyi időt a pályán tartózkodni, mivel két piros zászlós szegmens is megzavarta az időmérő edzés menetét. Az első megszakításra már 17 perc után szükség volt, mivel az LMP2-es kategóriában Erik Maris a falnak vágta az Eurasia Motorsport #33-as számú Ligier-jét a Mulsanne-sikánnál. A törmelékek és az autó eltakarítása, valamint a korlát rendberakása miatt összesen 50 percet állt a tréning, ám miután az irányítás a kockás zászló belengetési idejét 21:30-ra halasztotta, összesen "csak" 20 percet buktak a csapatok. Azonban az utolsó 10 perctől is elestek az istállók, mivel a Porsche-kanyaroknál Timothé Buret ütközött neki a palánknak a Panis Barthez Competition #23-as Ligier-jével.

Cikkünk lezárásának pillanataiban pedig javában zajlik a harmadik időmérő edzés, amelyet az Eurosport 1 élőben közvetít.

Az állás a második időmérő edzés után:

null

null

Fotó: FIA WEC Media

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6612598957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása