WEC - EGYELŐRE A TOYOTÁNAK ÁLL A ZÁSZLÓ A LE MANS-I IDŐMÉRŐN
WEC 2017: Le Mans, Időmérő edzés - 1. szakasz

19059383_1535122689851687_8280164271089611778_n.jpg

Az időmérő edzés első szakaszában visszatért a Toyota az élre, és Kobayashi 3:18-as körének köszönhetően jelenleg a japánok #7-es számú egységéé a pole pozíció a Le Mans-i 24 óráson.

A tervezett 22:00-ás időponthoz képest csak 20 perccel később vehette kezdetét az első kvalifikációs szegmens, ugyanis a Porsche-kanyaroknál javítani kellett a korlátot, miután volt egy baleset az egyik betétszériában, a Road to Le Mans-ban. Emiatt a 120 perc helyett csupán 100 percet tartózkodhattak a pályán az autók.

A 3:20.262-es idő, amelyet az #1-es Porschéban ülő Neel Jani futott még a szabadedzés folyamán, nem számított sokáig a nap leggyorsabbikjának, ugyanis a #2-es számú géppel Timo Bernhard jött egy 3:19.710-es időt. Azonban a Porsche nem örülhetett sokat az első pozíciónak, ugyanis Kamui Kobayashit a #7-es Toyotában üres pályára engedték ki - ezt kihasználva a Sauber és a Caterham Forma-1-es csapatának korábbi japán versenyzője odapörkölt a többieknek egy 3:18.793-mal, így egyelőre a Kobayashi - Conway - Sarrazin trió van az első rajtkockában a szombat délután induló futamon.

Kazuki Nakajimának köszönhetően 638 ezredes hátrányban ugyan, de odaért a második pozícióba a #8-as Toyota, a #2-es Porschénak pedig be kellett érnie a harmadik hellyel. Negyedikként a japán márka harmadik számú autója, a #9-es zárt, Lapierre 3:19.958-as köre révén. Érdekes módon a Porsche címvédő, #1-es gépe még Lapierre-éknél is lassabb volt 1.2 másodperccel.

A kategória privát indulója, a #4-es ByKolles-autó ezúttal nem tudta annyira tartani a tempót a gyári masinákkal: Dominik Kraihamer 3:28.887-es ideje közel 10.1 másodperccel volt lassabb Kobayashi körénél, és mindössze csak féllel gyorsabb az LMP2 etalonidejénél.

Komolyabb küzdelmeket az első helyért az LMP2-ben az utolsó percben láthattunk, amikor is a Manor az élre tört a #25-ös és a #24-es autóval, ám végül Petrovék és Vergne-ék elé befért a TDS Racing #28-as számú gépe, Matthieu Vaxiviére 3:29.333-mas körével, valamint a #31-es Rebellion-Oreca, Bruno Senna 3:29.851-es idejével.

A szabadedzést az élen záró #26-os G-Drive-Oreca Roman Rusinov körével a 9. helyen végzett. Az eddigi eseményekhez hasonlóan ismételten domináltak az Oreca-karosszériás autók, a legjobb nem orecás gép a 13. pozícióban végzett - ez a Racing Team Netherland #29-es Dallara-autója volt, Rubens Barrichellóékkal. A legjobb Ligier-gép a United Motorsports #32-es egysége volt, amely a 15. lett. A Riley MK30-as kasznit egyedüliként használó #43-as számú Keating Motorsports-os egység a 22. legjobb időt futotta meg a 25 autós kategóriában.

A GTE Pro-géposztályban a #95-ös Aston Martin bizonyult a leggyorsabbnak, amely a #97-es testvérautóval közrefogta az AF Corse-Ferrari #71-es és #51-es rajtszámú versenyautóját. A legjobb kör Marco Sorensen nevéhez fűződik, egy 3:52.117-tel. Ellenben a tavalyi Le Mans-i héten domináló Ford #68-as autója a márka legjobbjaként csak az ötödik helyen végzett.

Az Aston Martin aztán az amatőrök GT-kategóriájában sem talált legyőzőre: a #98-as számú gép ismételten több profi kategóriás gépet megverve zárt az élen, köszönhetően Mathias Lauda 3:55.134-es körének. A második helyen a Dempsey-Proton Racing #77-es Porschéja zárt Matteo Cairola 3:55.692-es idejével, megelőzve a TF Sport #90-es rajtszámú Aston Martinját, amely Euan Hankey 3:55.953-as körével zárt a 3. helyen.

A kvalifikáció további szakaszaira  a csütörtöki nap folyamán kerül sor, este 19 és 22 órától - az eseményeket élőben kísérhetjük figyelemmel az Eurosport 1-en.

Az első időmérő edzés végeredménye:

null

null

Fotó: FIA

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1512594319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása