F1 - KUBICA: A FORMA-1-ES TESZT MEGMUTATTA, MENNYI MINDENT VESZÍTETTEM AZ ELMÚLT ÉVEKBEN

18882112_1810940112266321_2755758717248152888_n_1.jpg

Robert Kubica kedden 6 év után először gördült pályára Forma-1-es autóval, s a tesztet vegyes érzésekkel zárta, mivel rájött arra, hogy mennyi mindent veszített el azzal a bizonyos 2011-es ralibalesettel.

Mint az ismeretes, a BMW Sauber és a Renault korábbi lengyel versenyzője, Robert Kubica a 2011-es ralitragédiája óta először most kedden vezethetett Forma-1-es autót: 115 kört tett meg a valenciai pályán a 2012-es évjáratú Lotus-Renault E20-assal. 

A 32 éves versenyző a teszt után a motorsport.com hasábjain nyilatkozott arról, hogy igencsak érzelmes momentum volt az számára, amikor kigördülhetett a pályára egy Forma-1-es autóval: "Érzelmi szempontból számomra ez egy nagyon fontos nap volt. Az elmúlt időszakban eléggé távol voltam a paddocktól, hiszen nehéz időperiódusokon mentem keresztül, de keményen dolgoztam. Néhány évvel ezelőtt még lehetetlennek éreztem a dolgot."

"Vegyes érzéseim vannak, noha büszke vagyok arra, amit ma elértem. De a teszt egyúttal azt is megmutatta, hogy mennyi mindent veszítettem. Nem tudom, hogy mit fog hozni a jövő, de egy dolgot igen, mégpedig azt, hogy egy évet készültem erre a lehetőségre, és még a nehezebb körülmények között is kiegyensúlyozott tempót tudtam autózni. Hat év után nem volt könnyű a dolog, de tudtam, hogy képes vagyok rá és majd elégedettség tölt el. Hálás vagyok a lehetőségért a Renault-nak, az első Forma-1-es csapatnak, amelynek teszteltem, még 2005-ben." - zárta gondolatait a lengyel.

18921929_1810940025599663_4075346543954014559_n.jpg

A teszt kapcsán megszólalt Alan Permane, a Renault sportigazgatója is, és elmondta, hogy az évek folyamán megváltozott Kubica karaktere, de a tőle érkező visszajelzések olyanok voltak, "mintha visszapörgették volna az idő kerekét".

"Jó volt látni Robertet ismét egy Forma-1-es autó volánja mögött. Sima nap volt a mai. Egy komplett versenyhétvégét próbáltunk egyetlen napba belezsúfolni, amely érdekes volt a számára. Egy kicsit megváltozott Robert, érettebb lett, és nem nyomult annyira, amikor az autó beállításairól volt szó. Habár a visszajelzései és a megjegyzései olyanok voltak, mintha visszapörgették volna az idő kerekét. Eléggé trükkös dolog volt hat év után visszaülni egy Forma-1-es autóba, de remekül teljesített."

Ugyanakkor Permane hozzátette, hogy ez egy egyszeri lehetőség volt Kubica számára: "Ez egy egyszeri alkalom volt a számára. A Renault-val töltött ideje nagyon váratlanul ért véget, pedig ígéretes jövő állt előttünk. Sergey Sirotkin (a Renault teszt- és tartalékpilótája - szerk.) is tesztelt Valenciában, ami kiváló lehetőség volt Robert számára, hogy újra Forma-1-es autót vezethessen, ezzel is hozzájárulva a felépüléséhez.

Fotó: Renault Sport F1 Team

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5212575995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása