Két győzelemmel zárt a Nordschleifén a Volvo, ugyanis a főfutamot a második rajtkockából induló Nicky Catsburg nyerte meg, és ezzel a holland tört a pontverseny élére, miután Monteiro nullázott. Michelisz Norbert a második helyen ért célba a Hondával, Nagy Dani pedig óriásit ütközött az utolsó körben - szerencsére nincsen komolyabb baja!
Nem sokkal a nyitófutam után a főfutamot is megrendezték a Nordschleifén, azonban a rajtrácsra csak 14 autó állhatott fel a 16 helyett. Ugyanis a Volvónál Nestor Girolami autóját nem tudták idejében megjavítani a szerelők az első futamos bukást követően, Tiago Monteiro olyan téren szerencsésebb volt e tekintetben, hogy a Hondája legalább elkészült addigra, hogy a bokszutcából a mezőny után tudjon eredni.
A pole-ból pedig Michelisz Norbi várhatta a futamot, ám a vezetést már a piros lámpák kialvását követően elveszítette, miután a Honda kuplungja nem működött megfelelőképpen. A magyar pilóta mellett elment a volvós Catsburg és az All-Inkl.com Münnich Motorsport-Citroennel Huff is, de nemsokára visszanyert egy pozíciót annak köszönhetően, hogy az előtte haladók kicsit koccantak a 2-es kanyarban.
Ezúttal, az első futammal ellentétben, még a Döttinger Höhében sem láttunk igazán előzést - például Rob Huff a Citroennel egyik körben sem tudta annyira megközelíteni Micheliszt, hogy támadási, illetve előzési közelségbe kerüljön.
Nicky Catsburg futamgyőzelme pedig semmi és senki által nem volt veszélyeztetve, így a Volvo megszerezte a hétvégi második és az idei harmadik győzelmét, a holland versenyző meg először tudott győzedelmeskedni a svéd márka színeiben, 30 pontot bezsebelve. Michelisz Norbert a 2. helyen célba érve idén másodjára állhatott fel a dobogóra, miután kivédekezte a harmadikként zárt Rob Huff támadásait.
A nyitófutamot megnyert Thed Björköt a negyedik helyen intették le a két SLR-Citroen-pilóta, Tom Chilton és Mehdi Bennani előtt. A marokkói mögött a mezőnyben lévő két chevrolet-s, Tom Coronel és Esteban Guerrieri látta meg a kockás zászlót, megelőzve az RC-Lada franciáját, Yann Ehrlachert és az utolsó pontszerző pozíciót a harmadik SLR-Citroennel elcsípő John Filippit.
Kevin Gleason a 11. lett a másik RC-Ladával, az amerikai mögött pedig a 2017-es Zengő-Hondával Aurélien Panis, valamint a hétvége folyamán tulajdonképpen nullázó Tiago Monteiro ért be a célba.
S miközben egyik szemünk Michelisz Norbi második hely miatt nevetett, addig a másik Nagy Daniért, aki igencsak csúnyát bukott az utolsó körben, a négyes szektorban, nagyjából 220 kilométer/órás tempónál. Nagyon sokáig nem érkezett hír a magyar pilóta felől, de végül a Zengő Motorsport tájékoztatta a szurkolókat, hogy nincsen komoly baja, de a későbbiekben még szükség lesz néhány orvosi vizsgálatra.
Így nyilatkozott a 19 éves Nagy a brutális balesetről a Zöld Pokolban, csapata Facebook-oldalán:
Nagyon kívül csak egy versenyző esett ki a versenyből, mégpedig a harmadik gyári Hondával Ryo Michigami, aki még az első körben félresodródott.
Ez a futamhétvége pedig alaposan felkavarta a világbajnoki összetett sorrendjét. Catsburg áll az élen 127 ponttal, 2 egységgel megelőzve Monteirót, és további hattal Björköt. Aztán Chilton 106 pontot számlál a negyedik pozícióban a 102 egységgel rendelkező Huff és a 101 pontos Bennani előtt. Michelisz jelenleg a 7., 96 ponttal.
Ami az ETCC-s versenyt illeti, ezúttal Igor Stefanovski SEAT-ja látta meg először a kockás zászlót, Fábio Mota és Petr Fulín előtt. A Zengő Motorsport részéről Nagy Norbi az 5., Szabó Zsolt pedig a 7. helyen ért célba, György Anett sajnos baleset miatt kiesett, de szerencsére nincs baja a pilótahölgynek.
Június 23-25. között, a Vila Real-i pályán fog folytatódni a bajnokság, a WTCC-ben és az ETCC-ben is.
A főverseny végeredménye:
Fotó: FIA, WTCC Media
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.