WTCC - ÖT ÉV UTÁN ELŐSZÖR A POLE-BAN ROB HUFF! MICHELISZ A 6. LETT A HUNGARORINGEN!
WTCC 2017: Mogyoród, 1-2. szabadedzés / Időmérő edzés

img_2676.jpg

Magyar szempontból sajnos várakozásokon alul alakult a Túraautó Világbajnokság (WTCC) időmérő edzése a Hungaroringen, de egyelőre még nincs semmi sem veszve...

Eljött a várva várt hétvége, a WTCC hungaroringi fordulója, amelynek első, szombati napja igencsak változékonyra sikeredett, ha szem előtt tartjuk az időjárás alakulását.

Az első szabadedzés még száraz körülmények között vette kezdetét, ám a második fele már nedves pályán zajlott le. Az élen pedig a brit Rob Huff végzett az All-Inkl.com Münnich Motorsport színeiben egy 1:50.609-es körrel, 76 ezreddel megelőzve a hondás Tiago Monteirót.

img_2503.jpg

A képzeletbeli dobogó legalsó fokára a volvós Thed Björk állhatott fel, Esteban Guerrieri (Campos-Chevrolet) és Nicky Catsburg (Volvo) előtt. Mögöttük a Sebastien Loeb Racing erősebbik versenyzői, Tom Chilton és Mehdi Bennani zártak, a nyolcadik pedig a harmadik Volvo S60-assal Nestór Girolami lett.

A TOP-10 sorrendje Tom Coronellel (ROAL-Chevrolet) és Ryo Michigamival (Honda) egészült ki. A legjobb ladásnak Yann Ehrlacher bizonyult, aki a legjobb körének elvétele után a 11. lett. Az olajnyomással kapcsolatos problémák miatt Michelisz csak a 15. pozícióban végzett, Nagy Dani pedig szenzorhiba miatt zárt az utolsó helyen, méghozzá érdemi mért idő nélkül. Csapattársa, Aurélien Panis a 12. időt futotta meg.

Abszolút az eső volt az úr a második edzésen, ez pedig szemlátomást a Honda kezére játszott, ugyanis a japán márka a 80 kilós pluszsúly ellenére győzedelmeskedni tudott Michelisz Norbival és Tiago Monteiróval - előbbi a 2:03.646-os körével közel két tizedet adott a portugálnak. Ennél nagyobb meglepetést talán Yann Ehrlacher okozott, ugyanis behozta az RC-Ladát a harmadik pozícióba. A legjobb Citroën-versenyző pedig Rob Huff volt, aki a negyedik helyen végzett, a harmadik gyári hondás, Ryo Michigami előtt.

img_2628.jpg

A Volvo esetében meg úgy tűnik, hogy az esős körülmények valamilyen szinten továbbra is mumusoknak számítanak, ugyanis csak Catsburg, valamint Girolami autója került be a TOP-10-be, a 6. és a 10. pozícióban. Közöttük a Sebastien Loeb Racing versenyzői, Tom Chilton és Mehdi Bennani, illetve a Zengő-Hondával Nagy Dani végeztek.

Aurélien Panis, a Zengő Motorsport franciája számára ezúttal nehezen alakultak a dolgok, ugyanis a pályán még meg is állt egyszer egy elektronikai viszontagság miatt - a végül a 16. pozícióban záró versenyző miatt szükség volt a piros zászlókra, akárcsak az utolsó percekben Nicky Catsburg esetében.

Az időmérő edzésen pedig már ismét a napsütésé és a szárazságé volt a főszerep. A 20 perces Q1-ben Tom Coronel mellett sajnos Nagy Danitól és Aurélien Panistól is el kellett búcsúznunk, a ladás Kevin Gleasonnel egyetemben.

A 10 perces Q2 ennél már eseménydúsabb volt, azonban teret nyert egy, a számunkra leginkább fájó negatív meglepetés: Michelisz Norbi és Tiago Monteiro kettőse ugyanis nem tudott továbbjutni, kiesett a 6., illetve a 9. pozícióban, szendvicsbe fogva Chilton SLR-Citroënjét és Björk Volvóját - ez pedig Norbi szempontjából duplán is rosszul jött ki, ugyanis így Monteiro a nyitóversenyen a 2. helyről indulhat. A fordított rajtrácsos pole-t megszerezve az első futamra John Filippi lett a 10., megelőzve a ladás Yann Ehrlachert és a hondás Ryo Michigamit.

"Picit reménykedtem az esőben, ugyanis a második tréning folyamán ráeszméltünk arra, hogy esős körülmények között eléggé versenyképes az autónk. Azonban, amikor elkezdett felszáradni a pálya, tudtuk, hogy nem lesz könnyű dolgunk a plusz 80 kilóval. Számítottam arra, hogy Rob fog az élen zárni, de arra is, hogy ott leszünk mögötte. Ki kell analizálnunk az adatokat, mert túl nagy a hátrányunk. A célunk pedig az, hogy a bajnoki címért küzdjünk. Az én köröm viszonylag rendben volt, de tovább szerettem volna jutni a Q3-ba. A célom most az, hogy a futamokat a dobogón zárjam." - mondta Michelisz az időmérőt követően.

Végül pedig jött a Q3, ahol Rob Huff gördült ki utolsóként a pályára, de ő zárt elsőként, 3 tizedet adva márkatársának, Mehdi Bennaninak - a 2012-es világbajnok utoljára bajnoki évében nyert időmérő edzést a WTCC-ben! A zárószakaszban nagy meglepetésre ott volt a mezőny másik Chevrolet-je a camposos Esteban Guerrierivel, aki a 3. helyen zárt, a két volvós, Nicky Catsburg és Nestór Girolami előtt.

"Óriási köszönet jár a csapatnak. Sikerült megértenünk az autót, ami nagyon fantasztikus volt és eléggé magabiztosak voltunk. Nem volt könnyű a mai napunk a változékony időjárással, a második szabadedzésen vezettem először az autót nedves pályán. Imádkoztam azért, hogy száraz legyen az időmérő. Sikerült meghúznom a kört, akkor, amikor igazán számított. Óriási volt a nyomás abban a 10 percben rajtam, amíg várakoztam és a többieket néztem. Viszont nem akartam cserben hagyni a csapatot, mert tudtam, hogy ezzel az autóval van esély a pole pozícióra. Szóval így megjutalmazni a csapatot igazán szép volt."  - nyilatkozta Huff a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón.

csapatidőfutam (MAC3) pedig idén először hozott Honda-győzelmet, miután a japánoknál ezúttal okosan azt a taktikát alkalmazták, hogy Michigamit rakták el, hogy ne szakadjon le, sőt, a márka gyorsabb versenyzői valamilyen szinten tolják őt. Ez kifizetődőnek tűnt, ugyanis a Volvo versenyzői a két kör folyamán nagyon csúnyán szétszakadtak.

A nyitófutamot vasárnap 12:35-től fogják megrendezni, a főversenyt pedig 13:45-tól - az eseményeket élőben fogja közvetíteni az Eurosport 1, Lantos András és Hatvani Bálint kommentálásban.

Az időmérő edzés végeredménye:

wtcc_2017_hun_idomero.jpg

A MAC3 végeredménye:

wtcc_2017_hun_mac3.jpg

Fotó: Landek Norbert

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8512503613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása