Íme az idei első kalkulált súlytáblázat: hízókúrán esett át a Volvo és a Honda is a Hungaroring előtt...
Mint az ismeretes, az idei évben az első két versenyhétvégén csak a Citroën autói voltak azok, amelyek a minimumsúlyon felül haladtak, ugyanis a tavalyi bajnoki eredményeikért 50 kilót kaptak. (Eleinte a maximális 80 kilogrammot pakolták volna be a négy C-Elysée-be, azonban a franciák gyári szinten kiszálltak a tavalyi szezon végeztével, így ezen módosítottak a szervezők.)
Ennek megfelelően a Citroënek nem is tudtak annyira brutális tempót diktálni, igaz, a Sebastien Loeb Racing színeiben versenyző Tom Chilton a monzai nyitóversenyen győzelemre vitte a franciaországi manufaktúrát.
Igaz, a Honda és a Volvo is "csak" egy-egy futamot nyert ideáig 2017-ben, mégis összességében, a kalkulációk szerint a japánok és a svédek 3 tizeddel gyorsabbak voltak, mint a franciák. Emiatt az első szezonközi kompenzációs súlyos kalkulációkból ez a két márka jött ki a legrosszabbul, ugyanis a maximális 80 kilogrammos pluszt kapták meg - ez pedig megnehezítheti Michelisz Norbi dolgát, ami a hazai futamgyőzelmet illeti. A Volvo meg szintén izgulhat, ugyanis korábban még sosem volt példa arra, hogy a svéd gyártónak meg kellett volna birkóznia a 80 kilós plusszal.
Az olvasókban pedig (jogosan) felmerülhet a kérdés, hogy Nagy Dani is 1180 kilogrammon kell-e, hogy menjen annak ellenére, hogy ő a 2015-ös Honda Civic-et használja. Sajnálatos módon igen a válasz, ezt maga Nagy erősítette meg kedden délután, a Facebook-oldalán: "Eddig szándékosan nem osztottam meg ezeket az értékeket, hiszen elbírálás alatt volt a kérelmünk, miszerint az én autómnak ne kelljen a gyári 2017-es specifikációval ellátott autókkal megegyező ballasztsúlyt cipelnie, hiszen teljes mértékben régebbi specifikációt képvisel. A különbség Monzában komolyan mérhető volt. Bár mi minden követ megmozgattunk az ügy érdekében, kérelmünket végül elutasították. Így hát amíg normál esetben ez a szabály az esélyek kiegyenlítéséért volna felelős, most az én esetemben igen csak megnehezíti a dolgokat. Sajnos a szabály szerint a két autó (a 2017-es és a 2015-ös fejlesztés) papíron ugyan olyan néven vannak megnevezve, így nem tesznek közöttük különbséget. Ettől függetlenül természetesen ugyan olyan elszántsággal küzdünk majd hétvégén a Ringen a pontokért, ahogyan eddig! (Na jó, egy picit még keményebben!)"
Ami a többieket illeti, a Citroën maradt 1150 kilogrammon, miközben a 8 tizedes lemaradásban lévő Chevrolet, és az 1.6 másodperces hátránnyal rendelkező Lada a magyarországi futamhétvégét is az 1100 kilogrammos minimumsúlyon fogja teljesíteni.
Nem mellesleg, immár a hungaroringi hétvége menetrendje ismert, amely a következőképpen néz ki:
2017.05.12., Péntek
13:00 - 13:45: ETCC - Első teszt
14:00 - 14:30: KIA Lotos Cup - Első szabadedzés
14:45 - 15:30: ETCC - Második teszt
16:15 - 16:45: KIA Lotos Cup - Második szabadedzés
2017.05.13., Szombat
09:00 - 09:45: WTCC - Első szabadedzés
10:00 - 10:20: KIA Lotos Cup - Első időmérő edzés
10:30 - 11:15: ETCC - Szabadedzés
11:30 - 12:15: WTCC - Második szabadedzés
12:30 - 12:45: KIA Lotos Cup - Második időmérő edzés
14:00 - 15:00: WTCC - Időmérő edzés (ÉLŐ: Eurosport 2)
15:00 - 15:20: WTCC - MAC3 Csapatidőfutam (ÉLŐ: Eurosport 2)
15:45 - 16:15: ETCC - Időmérő edzés
16:30 - 16:40: KIA Lotos Cup - Harmadik időmérő edzés
2017.05.14., Vasárnap
09:00 - 09:25: ETCC - Első futam /12 kör/
10:05 - 10:30: ETCC - Második futam /12 kör/
11:25 - 11:50: KIA Lotos Cup - Első futam /12 kör/
12:35 - 13:00: WTCC - Nyitófutam /12 kör/ (ÉLŐ: Eurosport 1)
13:45 - 14:15: WTCC - Főfutam /15 kör/ (ÉLŐ: Eurosport 1)
15:00 - 15:25: KIA Lotos Cup - Második futam /12 kör/
S ha már szóba került az ETCC (hosszabb nevén a Túraautó Európa-Kupa) is, hozzá kell tennünk, hogy ezen versenysorozat miatt is érdemes lesz kilátogatni a Hungaroringre a Michelisz Norbi - Nagy Dani duó által alkotott WTCC-s sztárok mellett, ugyanis a Zengő Motorsport három autót is csatasorba állít, a volánnál Nagy Norbival, Szabó Zsolttal és György Anettel. Sőt, míg a KIA Lotos Cup-ban is lesz érdekeltségünk, Krajnyák Petra és Vogel Adrienn révén.
Akik esetleg kedvet kaptak ahhoz, hogy a hétvégén tegyenek egy szép, hosszú kitérőt a Hungaroringre, a jegyárakról ezen a linken tudnak értesülni.
Fotó: Landek Norbert
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.