TCR - TASSI IS DOBOGÓRA ÁLLT GRÚZIÁBAN, ORIOLA NYERTE A 2. FUTAMOT!
TCR 2017, Grúzia: Második futam

2017int_photo_news_072_43ebb01927fe2a2624fc9df3d31b975d.jpg

Pepe Oriola nyerte a fordított rajtrácsos, második futamot a grúziai idénynyitón, Tassi Attila pedig egy büntetésnek köszönhetően a második helyen zárt a M1RA-Hondával! Ficza Ferenc sajnos kiesett a verseny hajrájában, miután ütközött a Zele-SEAT-tal.

A szárazabb időjárási körülmények közt megrendezett második futam rajtja előtt mindössze 15 autó bukkant fel a rajtrácson a 16 helyett. Ugyanis a Comtoyou Racing svájci pilótája, a kétszeres bajnok Stefano Comini csak a bokszutcából tudott elrajtolni, mivel a csapat nem tudta befejezni az Audi RS3 LMS-en a javítási munkálatokat, melyek amiatt voltak szükségesek, mert az első futam után Jean-Karl Vernay nekiment a svájcinak. A francia Leopard-Volkswagen-pilóta részéről ez egyfajta megtorlás volt, amiért Comini a futam első fázisában a kelleténél picit agresszívebben előzte meg.

Giacomo Altoé, a WestCoast Racing újonca jól rajtolt a piros lámpák kialvását követően a Volkswagen Golf GTi-vel, így meg tudta őrizni a vezetést a Craft-Bamboo két versenyzője, Pepe Oriola és Hugo Valente előtt. Tassi Attila pedig parádésan rajtolt a M1RA-Hondával: a 9. helyről indulva az első kanyarban már a negyedik helyen fordult, igaz, a kigyorsításnál picit ráhozta a frászt a magyar szurkolókra a megcsúszásával, de hihetetlen módon meg tudta fogni az autót. Hátrébb azonban történt egy incidens: összeütközött a DG-Sport-Opel versenyzője, Mat'o Homola a GE-Force-Alfa Romeo újoncával, Shota Abkhazava-val, amelynek következményeként Homola a sóderágyban ragadt - emiatt pedig pályára kellett hívni a biztonsági autót.

2017-2017_rustavi_race_2---start_race2_8.jpg

Még az első kör vége előtt változások történtek az élen: Oriola és Valente is megelőzték az újonc Altoét. Azonban nem sokkal utána mindkét pilóta előzését elkezdték vizsgálni a versenybírók, annak gyanúja miatt, hogy a manőverek sárga zászlós fázisban történtek már.

A futam a negyedik körben folytatódott, Tassi Attila pedig azonnal megelőzte a WestCoast újoncát, Altoét, aki nem sokkal ezután kicsúszott a kavicságyba, ahonnan csak hosszú-hosszú másodpercek után tudott kikászálódni.

Ezután a futam utolsó köreiig lenyugodtak a kedélyek, azonban a futam második felében nagyon komoly csata bontakozott ki az 5. helyért, amelyért Dusan Borkovic (GE-Force, Alfa Romeo), James Nash (Craft-Bamboo, SEAT), Ficza Ferenc (Zele Racing, SEAT) és Roberto Colciago (M1RA, Honda) voltak meccsben.

2017-2017_rustavi_race_2---62_dusan_borkovic_234.jpg

A 10. körben Nash megelőzte Borkovicot, ám egy körrel később Nash és Colciago is hibáztak, Ficza pedig szemfüles módon mindkettejüket megelőzte. Viszont nemsokára hibázott Ficza Feri is, így a brit és az angol vetélytárs is visszaelőzte őt. A 15. körben Ficza megpróbálta áthámozni magát Colciagón, azonban a 2-es kanyarban nekikoccant az olasz versenyzőnek, ami miatt megsérült a SEAT jobb első felfüggesztése, így a magyar kiállni kényszerült a versenyből.

Az utolsó körben pedig Colciago a célegyenes végén kifékezte Nash-t, átvéve a brittől a 6. pozíciót, de a versenyirányítás ezt a manővert is vizsgálni kezdte, mivel Ficza miatt sárga zászló volt érvényben.

Pepe Oriola mindeközben megnyerte a futamot a Craft-Bamboo SEAT-jával, idei első győzelmét aratva. Az ex-WTCC-s spanyolt a pályán a csapattárs, Hugo Valente követte, ám a sárga zászlós előzés miatt egy 30 másodperces időbüntetéssel sújtották a franciát, aki emiatt visszaesett a 9. helyre, s így Tassi Attila és a M1RA-Honda zárt a második pozícióban! A dobogó legalsó fokára pedig a Leopard Racing franciája, Jean-Karl Vernay állhatott fel.

2017-2017_rustavi_race_2---press_conference_race2_3.jpg

A GE-Force Alfa Romeójával Dusan Borkovic zárt negyedikként, megelőzve James Nash-t, aki a Craft-Bamboo SEAT-jával az ötödik lett. Eredetileg Roberto Colciago lett volna a hatodik, ám a stewardok Valentéhez hasonlóan őt is megbüntették sárga zászlós fázisban való előzésért, 30 másodpercre - így az olasz visszaesett a tizenkettediknek, ezáltal pont nélkül zárta a második futamot.

A hatodik helyre pedig a helyiek kedvence, az első futamot megnyerő Davit Kajaia lépett előre a GE-Force színeiben, aki mögött Gianni Morbidelli lett a hetedik a WestCoast Volkswagenjével. A pontszerzők névsorát a nyolcadik helyen záró Pierre-Yves Corthals (DG Sport, Opel Astra) és az utolsó pontot elcsípő újonc Giacomo Altoé tette teljessé.

A pontversenyben az első hétvége után Kajaia vezet 38 ponttal, megelőzve a 32 pontos Tassi Attilát és a 31 egységgel rendelkező Pepe Oriolát. Vernay a 4. 25 ponttal, Ficza Ferenc pedig az 5. 21-gyel. A csapatbajnokságban pedig a M1RA a második helyen áll 45 ponttal, az 52 egységgel rendelkező GE-Force előtt.

Folytatás két hét múlva Bahreinben, a Forma-1 betétszériájaként.

A második futam végeredménye:

tcr_race2_gruzia.jpgA második futam közvetítése:

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr912395573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása