F1 - A FINN PILÓTÁKÉ LETT A FŐSZEREP A HATODIK NAPON: BOTTAS AZ ÉLEN, RÄIKKÖNEN AUTÓT TÖRT

valtteri_bottas_f1_winter_testing_barcelona_2mh90qh-xyax.jpg

A harmadik után a hatodik előszezoni tesztnapot is a Mercedes frissen igazoltja, a finn Valtteri Bottas húzta be az idei év eddigi leggyorsabb körével, miközben honfitársa, Kimi Räikkönen vélhetően vezetői hibából adódóan összetörte a Ferrarit.

Szerdán folytatódott Barcelonában a csapatok kemény munkája a 2017. évi szezonra való felkészülés kapcsán, ma már a hatodik tesztnapot bonyolították le a nyolcból - szóval, szép lassacskán közeledünk az előszezoni időszak végéhez. Mindenesetre a hatodik napot a mercedeses Valtteri Bottas zárta az élen az idei esztendő eddigi leggyorsabb körével, miközben a Ferrarinak, a Red Bull-nak és a Saubernak gondjai voltak, ráadásul Räikkönen még össze is törte az SF70-H-t. A McLaren ezúttal megúszta a műszaki fiaskót, ugyanakkor eléggé óvatos üzemmódban használta Fernando Alonso az MCL32-est.

A hatodik nap tesztbeosztása:

Csapat Autó 2017. március 8.
Szerda
MERCEDES W08 EQ Power + Délelőtt: Bottas
Délután: Hamilton
RED BULL RB13 Verstappen
FERRARI SF70-H Räikkönen
FORCE INDIA VJM10 Pérez
WILLIAMS FW40 Délelőtt: Massa
Délután: Stroll
MCLAREN MCL32 Alonso
TORO ROSSO STR12 Sainz
HAAS VF-17 Grosjean
RENAULT R.S.17 Délelőtt: Hülkenberg
Délután: Palmer
SAUBER C36 Délelőtt: Wehrlein
Délután: Ericsson

A délelőtti események

Egy visszafogottabb keddi nap után szerdán, a hatodik előszezoni tesztnapon az élre katapultálta magát a Mercedes, Valtteri Bottasszal a volánnál. A finn ugyanis a délelőtti etap folyamán a szuperlágy gumikon megfutotta a 2017-es szezon eddigi leggyorsabb körét egy 1:19.310-el, amikor még két és fél óra volt hátra az ebédszünetig. Ez az idő 395 ezredmásodperccel volt jobb az eddigi leggyorsabb körnél.

A #77-es rajtszámú Mercedest az eredményjelzőn a williamses Felipe Massa követte, aki pedig az előző napot zárta az élen. Ezúttal a brazil délelőtt a második helyet kaparintotta meg magának, 110 ezreddel elmaradva Bottas körétől - igaz, Massa az ultralágy Pirelliket használta. Nem mellesleg, a délelőtt folyamán az élen záró kettős egyben a legaktívabbnak is bizonyult: Bottas 70, Massa 63 alkalommal ment körbe a Circuit de Barcelona-Catalunya pályán.

valtteri_bottas_f1_winter_testing_barcelona_kxvsf_x36umx.jpg

Ezúttal a Ferrari számára nem alakultak olyan simán a dolgok, mint az előző öt nap folyamán, ugyanis a harmadik legjobb időt megfutó Kimi Räikkönen két órán át kellett a garázsban rostokolnia a SF70-H olaj- és benzinnyomásának problémái miatt. Így a "Jégembernek" az ebédszünetig csak 38 kört sikerült megtennie. Néggyel többet, mint a mögötte záró Red Bull-pilótának, Max Verstappennek, akinek az ebédszünet környékén erőforrást kellett cserélni az autójában. A legjobb öt sorrendjét Nico Hülkenberg tette teljessé a Renault-val.

A TOP-5-ön kívül zárt a force indiás Sergio Pérez, a toro rossós Carlos Sainz, a haasos Romain Grosjean, a sauberes Pascal Wehrlein; a sort pedig Fernando Alonso zárta a McLarennel - a spanyol mindössze csak 27 kört tudott megtenni, amely a mezőnyben negatív rekordnak számított a hatodik nap első felében.

A hatodik tesztnap állása, 4 óra elteltével:

c6zufgcwyaaemzv.jpg

A délutáni események 

A délutáni négy óra folyamán nem változott az első négy helyezett sorrendje, tehát Bottas, Massa, Räikkönen és Verstappen maradtak az első négy pozícióban. Azonban a 2007-es világbajnok számára délután sem alakultak jobban a dolgok, ugyanis megint veszített két órát, mégpedig amiatt, mert valószínűleg saját hibából összetörte a Ferrari SF70-H-t a tempós hármas kanyarban.

c6z4ec2wqaarczq.jpg

Az utolsó percekben pedig Max Verstappen alatt állt meg a Red Bull-TAG Heuer, majd még néhány minutum erejéig kiengedték volna a versenyzőket, Marcus Ericsson alatt is csütörtököt mondott a Sauber-Ferrari.

Az ötödik helyre a Williams újonca, Lance Stroll érkezett meg - a kanadai legjobb ideje egy 1:20.579 volt, és a négy óra folyamán 59 kört tett meg. Mögötte Lewis Hamilton lett a hatodik, egytizedes lemaradásban, de valószínűleg a háromszoros világbajnoknál a mai nap folyamán a hosszabb etapok élvezték a prioritást.

A 7-8-9. pozíciókban a Nico Hülkenberg (Renault) - Sergio Pérez (Force India) - Carlos Sainz (Toro Rosso) trió zárt, megelőzve a haasos Romain Grosjeant, aki például csak 15 ezreddel kapott ki Sainztól. A francia mögött Pascal Wehrlein lett a 11., a 2016-os Ferrari-motort használó Sauber-Ferrarival.

Fernando Alonso és a McLaren nem tudott javítani a délelőtti köridején, igaz, a spanyol neve mellett a körszámláló is eléggé komótosan mocorgott, ugyanis a délelőtti 27-hez valami miatt a kétszeres világbajnok csak további 19 kört tudott hozzátenni. A sort Marcus Ericsson (Sauber), valamint Jolyon Palmer (Renault) zárták.

A holnapi nap folyamán pedig megrendezésre kerül a hetedik, egyben az utolsó előtti tesztnap is.

A hatodik tesztnap végeredménye:

du.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4412323127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása