Úgy néz ki, hogy mégis lesz a száguldó cirkuszban egy olyan istálló, amely nem örülhet majd őszintén a sportág új tulajdonosainak. Ez pedig a Ferrari, amely a Liberty Media érkezésével a jövőben elveszítheti a történelmi bónuszát, amely évente közel 100 millió dollár volt.
Mint az ismeretes, a Liberty Media cég személyében új többségi tulajdonosa lesz a Forma-1-nek - az amerikai médiaóriásnak pedig megkérdőjelezhetetlenül az lesz a fő célja, hogy újra népszerűvé varázsolja az elmúlt évek folyamán számtalan alkalommal kritizált versenysorozatot. Az ennek érdekében történő esetleges átalakítások egyik része pedig az esélyek kiegyenlítése lenne, elsősorban pénzügyi szempontból. Ennek kapcsán pedig már a költségsapka is szóba jött, amelynek bevezetése korábban nem egy alkalommal fulladt kudarcba.
Pedig alapvetően jogos lenne a bevezetése, ugyanis a mezőny második felében nem egy olyan istálló lehetne mutatni, amelynek a financiális helyzete egyenesen kétségbeejtő - erre a legjobb példa a Sauber és a Manor (előbbi 2016 nyarán menekült meg a roló leengedésétől a tulajdonosváltás révén, míg utóbbi ezekben a hetekben küzd a túlélésért).
Mindeközben a nagy, tradicionális alakulatok amellett, hogy évente több százmillió dollárt ölnek bele a Forma-1-es projektbe, de például a Ferrari évente 90 millió dollárt még azért is kap a kereskedelmi bevételekből amolyan történelmi bónuszként, köszönhetően a sportágban betöltött szerepüknek és az eddigiek folyamán elért sikereiknek.
Viszont most úgy tűnik, hogy a maranellói bázisú gárda számára a Liberty Media érkezésével véget érhet a "habzsi-dőzsi", ugyanis a legfrissebb hírek azt rebesgetik, hogy az amerikai médiavállalat azon ügyködik nagy erőkkel, hogy megvonja a Ferraritól ezt az évi 90 millió dolláros extra összeget, és azt a "rászoruló" csapatok között osztaná szét.
"Ha Ferrari vagyok, akkor hatalmas szponzori pénzek folynak be hozzád egyenesen. Ez pedig minden egyes sikeres versennyel egyre csak növekedni fog. Szóval, ha kiegyenlítenénk a csapatok pénzügyi helyzetét, akkor a Ferrari számára több lehetőség nyílna meg szponzorok szerzéséhez. Így el is vennénk, de adnánk is ebben a helyzetben." - nyilatkozta Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója a Forbes magazinnak.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.