F1 - A MERCEDESNEK ÉS A RED BULL-NAK IS ÚJ FELFÜGGESZTÉST KELL TERVEZNIE A FERRARI PANASZLEVELE MIATT?
Érik az új botrány a Forma-1-ben

2016_belgian_gp_race_026.jpg

Tegnap robbant ki a hír, miszerint a Mercedesnek és a Red Bull csapatának új felfüggesztést kell építenie, miután a Ferrari nem olyan régen pontosítást kért a Nemzetközi Automobil Szövetségtől a szóban forgó alkatrészre vonatkozó szabályokkal kapcsolatosan.

Mint ismeretes, még 2014 nyarán betiltották a FRIC névre hallgató rendszert a szabályalkotók a Forma-1-ben, amely mind a négy kereket hidraulikusan összekapcsolta. Ez a Mercedesnél akkoriban egy csodafegyvernek számított, ám tavaly ősszel kiderült, hogy legális kereteken belül máris sikerült egy hasonló rendszert kifejleszteni, amely a kétoldali kerekeket egy hidraulikus futóműelemmel kapcsolja össze.

Ez az elem pedig nagyban hozzájárult a domináns bajnokcsapat autójának a stabilitásához, emellett javítja a tapadást, és az alacsonyabb hasmagasság is kivitelezhető vele - ezek összességében pedig aerodinamikai előnyt jelentenek. Így talán nem véletlen, hogy a Mercedes megoldása annak szabályossága ellenére igencsak piszkálta a rivális alakulatok csőrét.

Hasonló módszerrel pedig a Red Bull és a Ferrari is kísérletezett - annyi különbséggel, hogy utóbbi két istálló rugós szerkezetet használt a hidraulikus helyett.

Viszont most úgy tűnik, hogy a Mercedes megoldása szabálytalanná válhat. Ez úgy derült ki, hogy még a karácsonyi ünnepeket megelőzően Simone Resta, a Scuderia Ferrari főtervezője levélben érdeklődött a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatójánál, Charlie Whitingnál afelől, hogy szabályos lenne-e az, ha egy, a Mercedeséhez hasonló rendszert fejlesztenének ki, amely a kerekek fizikai összeköttetése nélkül is képes elérni a korábban a FRIC-szisztéma által produkált hatást. A szakember az irományában azon aggodalmát is kifejtette, hogy ez a megoldás ellentmondásba keveredne a technikai szabályzat 3.15-ös pontjával, amely a mozgatható aerodinamikai eszközök tilalmát foglalja magában.

Charlie Whiting válaszlevelében kifejtette, hogy a Ferrari által felvázolt megoldás nem lenne a szabályoknak megfelelő. És itt jön a feketeleves, mert ez egyúttal azt is jelenti, hogy akkor a Mercedes és a Red Bull megoldása is ellentétes a regulákkal. Ugyanakkor ezt a versenyigazgató nem említette a levelében. Viszont az Autosport úgy tudja, hogy a szóban forgó csapatok máris elkezdtek kérdezősködni az FIA-nál, hogy választ kapjanak arra, hogy tényleg ütközik-e a szabályokkal a felfüggesztésük. Ha igenleges választ kapnak, akkor az azt jelentené, hogy új alkatrészt kéne tervezniük.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9312097227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása