F1 - "FELIPE, FERNANDO IS FASTER THAN YOU" - SMEDLEY SZERINT EZ A RÁDIÓÜZENET TÖRTE DERÉKBA MASSA PÁLYAFUTÁSÁT

f1-fansite_com_hd_wallpaper_2010_germany_f1_gp_02.jpg

Rob Smedley, Felipe Massa korábbi versenymérnöke úgy véli, hogy a 2010-es Német Nagydíj és a Ferrari csapatutasítása volt a negatív fordulópont a brazil pilóta pályafutásában.

Minden bizonnyal sokan emlékeznek arra a bizonyos 2010-es Német Nagydíjra, amikor Felipe Massa a bombasztikus rajtjával az első kanyarig Fernando Alonsót és Sebastian Vettelt is állva, és végig megvolt az esélye arra, hogy a 2008-as Brazil Nagydíj után újra futamot nyerjen a Forma-1-ben. Azonban a 48. körben, amikor éppen vezette a futamot, a Ferrari akkori csapatfőnöke, Stefano Domenicali közölte a brazillal, hogy Alonso csapattársa gyorsabb nála, ezzel egyértelműen arra utalva, hogy engedje el a spanyolt. Ennek az utasításnak a következő körben eleget is tett Massa, s így Alonso megnyerte a futamot. Egyébként ezért a manőverért a Ferrarit akkor megbüntették 100 ezer euróra, hiszen akkoriban még tiltottak voltak a csapatutasítások a száguldó cirkuszban.

Felipe Massa ex-versenymérnöke, Rob Smedley a motorsport.com-nak adott interjújában felfedte, hogy ezután a rádióüzenet után nehéz idők jöttek a brazil pilóta számára a Ferrarinál, ugyanis ezzel nyilvánvalóvá vált, hogy kire épít a csapat: "Úgy gondolom, ettől kezdve nehéz dolga volt Felipének. Nehéz, mert ez egyfajta fordulópont volt a számára, és egyértelmű lett a számára, hogy kire helyezi a fókuszt a csapat."

Ezt követően arra tért ki Smedley, hogy ő nem fog abban állást foglalni, hogy a Ferrari jól vagy rosszul döntött-e azzal, hogy a köré az Alonso köré építette a csapatot, aki szerinte is egy nagyszerű versenyző.

Ugyanakkor Smedley korántsem értett egyet ezzel a bizonyos csapatutasítással - nem véletlen az, hogy bocsánatot kért a rádión Massától azután, hogy a brazil átadta az első helyet Alonsónak: "Nem értettem egyet az utasítással. Személy szerint úgy vélem, ez egy hibás húzás volt. Talán már a rádióüzenetemben tisztáztam azt, hogy nem értek egyet a döntéssel. Ez pedig nekem is nehéz szituációt teremtett a Ferrarinál.

Őszintén megmondom, hogy számos, ennél jobb mód lett volna ennek lebonyolítására. A versenytempóbéli differencia egyáltalán nem volt nagy kettejük között - a versenynek voltak olyan részei, amikor Massa volt a gyorsabb, és voltak olyan részei, amikor pedig Alonso.

Egyeztetett stratégiánk volt a futamra. Tudtuk, hogy mire megy ki a játék. De ez nagyon zavaró lehetett verseny közben, főleg azon szituáció tudatában, hogy versenyzett és vezette a futamot. El is húztak Sebastiantól. Elsősorban azt nem érthette a helyzet kapcsán, hogy miért csináljuk ezt, és mi értelme van ezt csinálni. Hiszen még csak Németországban jártunk, ami egyáltalán nem a szezon utolsó futama volt, hanem a szezon közepén az egyik. Szerintem emiatt volt Felipének elfogadnia a kialakult helyzetet."

f1-fansite_com_hd_wallpaper_2010_germany_f1_gp_24.jpg

Smedley azt is elmondta a szakportál számára, hogy számára is rendkívül nehéz volt elfogadnia a helyzetet, és ennek úgy adott hangot, hogy elmondása sokszor úgy hangzott, mintha nem lenne csapatjátékos a maranellói gárdánál: "Úgy gondolom, a végén mindketten talán helyesen cselekedtünk. Majdnem úgy hangzott, hogy nem vagyok csapatjátékos. Pedig nagyon-nagyon keményen játszottam a csapatjátékot a Ferrarinál. És örömmel játszottam azt, ahogy szerintem mindenki más örömmel játszik, amíg tiszták és egyértelműek a szabályok. Tudod, amikor a szabályok ott hevernek az asztalon, és egyértelműek. Viszont, amikor a játék közepén megváltoztatják a szabályokat, és még csak nem is tudsz róluk, miközben egy másik csoport igen, azt nehéz elfogadni.

Ez körülbelül olyan, mintha a futballban, mintha az Inter és a Milan játszana egymással, aztán a Milan egyik játékosa fogná a labdát és a hálóba dobná. Amikor pedig azt mondanák a többiek, hogy ez nem megengedett, akkor azt felelnéd, hogy mostantól igen, megengedett. Erre pedig csak azt mondanád, hogy "nem tudtam, de ha tudtam volna, én is felvettem volna kézzel.""

Smedley és Massa 2013 végén hagyták el a Ferrarit, és mentek át a Williamshez, ahol még három szezont töltöttek el együtt, egy csapatban - azonban idén Massa visszavonult a sportágtól. Bár, jelen állás szerint úgy tűnik, visszatérhet a grove-i istállóhoz, a Mercedesnél Nico Rosberg helyére készülő Valtteri Bottas pótlására.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2212053657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása