"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

FE - ROSENQVISTÉ A POLE MARRAKESH-BEN!

2016. november 12. - KovatsOliver

cxegzhgxuaqd3al.jpg

Parádés teljesítményt nyújtva a Formula-E svéd újonca, Félix Rosenqvist szerezte meg a pole pozíciót a Marrakesh ePrix-re a Mahindra Racing autójával!

A hétvégén az egyre nagyobb hírnévnek örvendő elektromos formulaautós széria a WTCC-ből már ismert marrakeshi pályára látogatott el. A szabadedzések folyamán pedig felmérhettünk, hogy nagyjából 1 másodperccel gyorsabb a Formula-E, mint a Túraautó Világbajnokság autói. Ami pedig a szabadedzéseket illeti: az első edzést az ABT brazilja, Lucas Di Grassi húzta be 1:21.923-as idővel, míg a másodikon Sebastien Buemi volt a leggyorsabb a Renault e.dams gépével - a svájci 1:20.599-et ment. A két edzés folyamán pedig igencsak szenvedett a DS Virgin csapata, ugyanis mindkét pilótájuk, Bird és Lopez is ütköztek autóikkal.

Magyar idő szerint délután 13 órától pedig megrendezésre került a Marrakesh ePrix kvalifikációja. Az időmérő edzés pedig meglepetés pole pozícióst hozott a Mahindra Racing svéd újonca, Félix Rosenqvist személyében. A korábbi F3-as menő 1:21.509-es idejével mindössze 37 ezredet vert az előző évad bajnokára, Sebastien Buemire. A Renault e.dams svájcija mögött pedig Sam Bird zárt a DS Virginnel, valamint a körében több hibát is vétő Nelson Piquet Jr., aki ugyebár a széria első szezonjának a bajnoka. Ahogy pedig a felsorolásból is látható, a Superpole-ban csak négyen futottak mért időt, ugyanis Jean-Éric Vergne nem gördült ki a pályára, miután a csapata, a Techeetah nem engedte ki időben őt.

Noha a francia volt az egyik fő várományosa a pole-nak, hiszen megnyerte a csoportidőmérést, de így végül "csak" az ötödik lett.

A hatodik és a hetedik helyen Abt és Prost következtek az ABT és a Renault e.dams autóival. A TOP 10-be pedig még a NEXTEV NIO britje, Oliver Turvey, valamint a két Andretti-pilóta (Robin Frijns, Antonio Félix Da Costa) fért be.

Hátrébb kellemetlen meglepetésként szolgált a bajnoki tabella második helyén álló Lucas Di Grassi 12. rajtpozíciója, akárcsak a mezőnyből a pályát legjobban ismerő pilótaként Lopeztől a 13. rajtkocka. De a Venturi, a Dragon és a Jaguar számára sem alakult fényesen a selejtező - javarészt ezen csapatok autói alkotják a mezőny végén lévő rajtsorokat.

A 2016/2017-es Formula-E-szezon idei második versenye, a Marrakesh ePrix magyar idő szerint délután 17 órától kerül megrendezésre, párhuzamosan a Forma-1-es Brazil Nagydíj időmérőjével.

A Marrakesh ePrix rajtsorrendje:

  1. Félix Rosenqvist (Mahindra)
  2. Sebastien Buemi (Renault e.dams)
  3. Sam Bird (DS Virgin)
  4. Nelson Piquet Jr. (NEXTEV NIO)
  5. Jean-Éric Vergne (TECHEETAH)
  6. Daniel Abt (ABT-Audi)
  7. Nicolas Prost (Renault e.dams)
  8. Oliver Turvey (NEXTEV NIO)
  9. Robin Frijns (Andretti)
  10. Antonio Félix Da Costa (Andretti)
  11. Nick Heidfeld (Mahindra)
  12. Lucas Di Grassi (ABT-Audi)
  13. José Maria Lopez (DS Virgin)
  14. Maro Engel (Venturi)
  15. Stephane Sarrazin (Venturi)
  16. Mitch Evans (Jaguar)
  17. Jerome D'Ambrosio (Dragon)
  18. Ma Qing Hua (TECHEETAH)
  19. Loic Duval (Dragon)
  20. Adam Carroll (Jaguar)

Amennyiben részletesebben érdekel a Formula E világa, akkor csatlakozz a széria első magyarországi rajongói Facebook-csoportjához! A Formula E Fan Group Hungary csoportot erre a linkre kattintva érheted el.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5411952285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.