WEC - AZ #1-ES PORSCHE NYERT KÍNÁBAN, A SZEZONZÁRÓN DŐL MAJD EL AZ EGYÉNI CÍM SORSA

14991795_1261051160618002_553110935153533286_n.jpg

A sanghaji hatórás a Porsche címvédő egységének idei negyedik győzelmét hozta, míg a német gyártó másik, az idei bajnoki trófeára esélyes autója sorozatban negyedjére is leszorult a dobogóról - az utóbbi ténynek köszönhetően csak a bahreini szezonzárón kerül sor bajnokavatásra az egyéni összetettben. Mindeközben az Audi - fennállásának utolsó előtti WEC-futamán - szenvedett.

Kínában került sor az Endurance Világbajnokság 2016-os szezonjának utolsó előtti versenyére. Az 55000 fős helyi nézettséget produkáló viadalon pedig a tegnapi időmérő folyamán az első rajtkockát megkaparintó Mark Webber - Brendon Hartley - Timo Bernhard trió, tehát a Porsche #1-es rajtszámú egysége győzedelmeskedett. Az idei negyedik győzelmét arató címvédő hármas mögött majdnem egy perccel később látta meg a kockás zászlót a Toyota #6-os számú legénysége, amely az utolsó etapban egy meredekebb taktikai húzással próbált Webberék elé keveredni: az utolsó kiálláskor a Toyota csak üzemanyagot töltött a TS050-Hybridbe, amely aztán kétszer is defektet kapott, amikor Kamui Kobayashi ült a volánnál. A dobogó harmadik fokára pedig az #5-ös Toyota versenyzői (Davidson, Buemi, Nakajima) állhattak fel.

Az egyéni bajnoki címre leginkább esélyes #2-es Porsche sorozatban negyedjére is leszorult a dobogóról, pedig sokáig a bajnoki címet jelentő 2. pozícióban haladt a Jani - Lieb - Dumas hármas, de a későbbiek folyamán a Toyota mindkét autójával átugrotta őket. Ez pedig azt jelenti, hogy a bajnokavatással egészen a szezonzáróig kell várnunk, de a Porsche csak abban az esetben bukhatja el a címet, ha a #6-os Toyota Bahreinben a pole-t és a futamgyőzelmet is megszerzi. Tehát, ha szűk két hét múlva az időmérő edzés nem a japán gyártó Sarrazin - Conway - Kobayashi triójának a sikerét hozza, akkor eldőlt a bajnoki küzdelem. Egy szónak is száz a vége: a Porsche jó eséllyel pályázik az egyéni címre is, azok után, hogy a mai nap folyamán bebiztosításra került a bajnoki első helyezés a manufaktúrák kiírásában.

A szezon végén visszavonuló Audi nem fogja bekereteztetni a sanghaji 6 órás folyamán produkált teljesítményét. Tulajdonképpen már az elején elúszott a gyártó #8-as számú gépének bajnoki esélyei azzal, hogy a bokszkiállások az átlagosnál hosszabbak lettek a vacakoló tankolóberendezés miatt. Később pedig a Di Grassi - Jarvis - Duval trió a "csapattárs" Lotterer - Fässler - Tréluyer hármassal ütközött a hajtűkanyarban, ami miatt a #7-es autó, tehát az utóbbi egység számára beiktatásra került egy kényszerdepózás, amely folyamán az R18-as 20 percet vesztegelt el a garázsban. Az ingolstadti manufaktúra autói végül az 5-6. helyen értek célba.

Az LMP1-L, tehát a nem hibridhajtású LMP1-es kategóriában a ByKolles #4-es autója nyert, miután a #13-as Rebellion rengeteg időt veszített azt követően, hogy egy kicsit lángra lobbant a technika.

Az LMP1-es kategóriával ellentétben az LMP2-ben sor került a bajnokavatásra: 2016-ban a kategórián belüli bajnoki cím a #36-os Singatech-Alpine-hoz, tehát a Nicolas Lapierre - Gustavo Menezes - Stéphane Richelmi versenyzőtrióhoz került - ezen sikerhez pedig egy 4. hely elegendő volt. A futamgyőzelmet pedig a #26-os G-Drive-Oreca szerezte meg Stevensszel, Rusinovval és Brundle-vel. A dobogóra még az Extreme Speed Motorsports által felkészített #30-as Ligier, és az RGR Sport by Morand csapat #43-as Ligier-je került még fel a Giovinazzi - Blomqvist - Gelael, valamint a Gonzalez - Senna - Albuquerque hármassal.

A GTE Pro géposztályban pedig a Ford meg tudta ismételni az időmérőn produkált kettős győzelmét a futamon is: a #67-es egység ért célba elsőnek, 50 másodpercet adva a #66-osnak. A dobogó legalsó foka pedig az #51-es AF Corse-Ferrarinak jutott. Az amatőröknél pedig igencsak változatosra sikerült a dobogó a #98-as Aston Martin, a #78-as Porsche és a #83-as AF Corse-Ferrari révén.

Szűk két hét múlva, november 19-én pedig Bahreinben zárul a WEC 2016-os idénye.

A sanghaji hatórás végeredménye ezen a linken érhető el.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr911933893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása