BRAKING NEWS MOTORSPORT

"Szenvedélyünk az autósport!"

F1 - TÖBBEN IS A KAVICSÁGYAK VISSZAHOZÁSA MELLETT KAMPÁNYOLNAK

2016_mexican_gp_race_009.jpg

A Red Bull Racing részéről Daniel Ricciardo, valamint a csapatfőnök Christian Horner a mexikói incidensek után nagyon szeretnék, ha a Forma-1-ben újra elszaporodnának a kavicságyak. A force indiás Nico Hülkenberg szerint az alternatív megoldások lennének a megfelelőek a pályaátvágások kiküszöbölésére.

Az elmúlt években a Forma-1 világából kezdenek eltűnni a sóderágyak - az újonnan érkező pályára alig-alig telepítenek, a régiekről pedig elkezdték felszámolni őket. Helyükbe pedig rendre aszfaltozott bukótér kerül, amely kezd egyre nagyobb vitát kiváltani a szakértők körében - szerintük inkább gyarapítani kéne a biztonságot növelő kavicságyak számára, ugyanis a jelenlegi helyzet kialakulásával egyre bátrabb manőverekbe mernek belemenni a pilóták. Ha pedig az akció rosszul sül meg, akkor azt a versenyző bárminemű bűnhődés nélkül megússza.

Legutóbb a Mexikói Nagydíjat követően került napirendi pontra a bukótérkérdés, miután a rajt után Lewis Hamilton, a 68. körben pedig Max Verstappen vágta át egy az egyben a célegyenesvégi bukóteret - közülük viszont csak utóbbit büntették meg, mondván, Hamilton nem szerzett komoly előnyt az átvágással. Igaz, ez a hozzáállás nem feltétlenül vall arra, hogy oly következetes lenne az FIA.

Ennek kapcsán a Red Bull Racing ausztrálja, Daniel Ricciardo kifejtette, hogy ő habozás nélkül visszahozná a sóderágyakat a Forma-1-be: "Én egy kicsit híve vagyok a sóderágyaknak, ugyanis elrettentő erővel bírnak. Ha egy jó tempóval keresztülszáguldasz egy kavicságyon, tele lesz kövekkel a hűtőd, továbbá a gumijaidra is jut belőlük, mindez pedig mindennél nagyobb büntetésnek számít. Továbbá nem szeretem azt, ahogyan egy pilóta hibázni tud védekezés közben, ugyanis ekkor csak keresztülvágtatnak minden és folytatják. Itt pedig arra célzok, hogy amit Hamilton művelt az 1-es kanyarnál, az nem volt helyes. Ez az első körben volt, és egy kritikus időben, szóval jobban meg kellett volna fizetnie a hibájáért." - idéz az idei bronzérmes gondolatait a motorsport.com.

A témához hozzászólt a Force India német versenyzője, Nico Hülkenberg úgy véli, hogy biztonsági okokból kifolyólag a kavicságyak nem lennének annyira megfelelőek. Viszont a monzai és az oroszországi pályán látható módszerek, amelyekkel lassítják a hibázó pilótákat, nagyon tetszenek Hülkenbergnek: "Annyira nem gondolom szükségesnek a kavicságyak visszahozását. Ugyanakkor valami olyasmi kéne, mint amit Szocsiban vagy Monzában alkalmaznak. Ott ugyanis a hibázó pilótának a bukótérben meg kell kerülni egy táblát, amely tempó- és idővesztéssel jár. Ami pedig Lewis-t illeti: ahol ő fékezett, ott esély sem volt arra, hogy be fog tudni fordulni az 1-es kanyarba..."

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is megszólalt az üggyel kapcsolatosan: a brit Bernie Ecclestone faltelepítős ötletét kicsit túl extrémnek találja, de valamire mindenképpen szükség van.

"Szerintem a lehetőségek széles választékának egyik végletét képviseli Bernie ötlete, miszerint falakat kéne telepíteni a kanyarokba... Ugyanakkor, határozottan azt gondolom, hogy a kavicságy egy nagy vitatémát képvisel, mert ha kikötsz a sóderágyba, akkor vagy az onnan való kikászálódással sok időt veszít a pilóta, vagy kiesik a versenyből. Szerintem meg kellene vizsgálni a mexikói pálya első kanyarjában, hogy ha ott kavicságyat fektetnének lenne, az aszfaltozott bukózónáknál bírna-e nagyobb visszatartó erővel a pályaelhagyásokkal szemben." - idézi a motorsport.com a csapatvezetőt, aki aztán védelmébe vette Verstappent a holland újabb incidensekben dús hétvégéje után: "Miért? Mennyivel volt más Hamilton védekezése a monacói sikánban, vagy az itteni 1-es kanyarban való közlekedése, mint Maxé?"

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3111926603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat