Avagy így látja az olaszoknál kialakult helyzetet a csapat korábbi főmérnöke.
Enyhe kifejezésnek számít az, ha azt mondjuk, hogy az idei évben a frusztráció szintje igencsak magas a Ferrari háza táján. Ennek egyik oka az lehet, hogy a tavalyi szezonban aratott három győzelmet követően az idei évre nem sikerült előrelépést abszolválni, sőt, számottevően visszaestek - ezt az mutatja, hogy idén 17 futam után még nem jött össze a siker az olaszok számára, valamint az, hogy erősorrendben a Red Bull is eléjük került.
Az idei gyengélkedés egyik fő oka pedig az lehet, hogy a technikai igazgató James Allison a nyár folyamán elhagyta a csapatot azt követően, hogy márciusban elveszítette a feleségét, s így egyedül maradt a három gyerekkel, akik Angliában éltek. Az Olaszország - Nagy-Britannia ingázás pedig már tarthatatlan volt a számára, amellett, hogy az elvesztett feleség miatt amúgy sem tudott igazán a munkájára koncentrálni.
Luca Baldisserri -, aki a tavaly év végén távozott Maranellóból, ahol a versenyzői akadémia vezetője volt - a Corriere dello Sport lapnak adott interjújában igencsak hosszasan boncolgatta azt, hogy mit gondol a korábbi munkaadójánál kialakult szituációról:
"Sajnálatos módon sem Sergio Marchionne, sem Maurizio Arrivabene nem rendelkezik tapasztalattal a versenyzés világában." - kezdte gondolatait Baldisserri, utalva arra, hogy Marchionne korábban a közúti részlegről érkezett, míg Arrivabene éveken át a Philipp Morris markentingese.
"A Ferrari pedig többé nem csapat, hanem megfélemlített emberek csoportja. A csapaton belül ugyanis valósággal terrorhangulat uralkodik. A srácok nem mernek újítani vagy kockáztatni, mert félnek attól, hogy kegyvesztettek lesznek.
A horizontális struktúra pedig nem sokat számít. A rendszernek sokkal vertikálisabbnak kéne lennie, akárcsak a katonaságnál. A vezetők azért vannak, hogy mutassák az utat, motiválják a csapattagokat, döntést hozzanak, és ha hibáznak, akkor ne csomagoljanak kapásból. Ez történt Allisonnal is, aki óriási veszteség a Ferrari számára."
Baldisserri kifejtette a véleményét arról a Mattia Binottóról is, akit Allison utódjaként kineveztek a csapat fő műszaki szakembereként:
"Mattia tudja, hogy miképpen kell motiválni az embereket, emellett remek tapasztalattal rendelkezik, de ő nem egy technikai igazgató.
Tudja, hogy nem tud megtervezni egy autót, és nincs valami nagy tudása a karosszéria kapcsán, aerodinamikai és mechanikai szempontból egyaránt. Helyette viszont kiváló csapatfőnök lehetne."
Zárásképpen pedig a Ferrari világbajnok pilótáira is kitért Baldisserri:
"Raikkonen idén jobb munkát végez, mint tette azt 2015-ben. Vettel viszont sokkal rosszabb. A Ferrari szempontjából pedig nagyon is fontos, hogy a pilóták is odategyék magukat, de a fő gond nem velük van."
Korábban oldalunkon már kielemeztük azt, hogy mik lehetnek a Ferrari fő gondjai, amelyek hátráltatják a jó teljesítmény produkálásban. A felsorolt problémák egyike a brit központ hiánya volt.
Ennek kapcsán Piero Ferrari a minap határozottan kijelentette, hogy az istállónak esze ágába nincs átcuccolni Nagy-Britanniába, az olaszok kötik az "ebet" Maranellóhoz. Csak nehogy aztán az legyen, hogy a Ferrari a hagyományokhoz való túlzott ragaszkodáson rajtavesszen...
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.