A mercedeses Nico Rosberg pályafutása 21. győzelmet szerezte meg az Olasz Nagydíjon aratott sikerével. Ezzel a német 2 pontosra csökkentette a hátrányát a világbajnoki pontversenyben csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben, aki az elrontott rajtja után csak a második helyet tudta elcsípni.
Közép-európai idő szerint vasárnap délután 14 órakor kezdetét vette az idei 14. futam a Sebesség Szentélyében, az Autodromo Nazionale Monza pályán. Az első sorból a két Mercedes vághatott neki a futamnak Lewis Hamilton vezetésével, míg a Ferrarik a második sorból várhatták versenyüket.
LAP 1/53: Poor start by HAM - he's ⬇️ to sixth
— Formula 1 (@F1) 2016. szeptember 4.
ROS
VET
RAI
BOT
RIC
HAM#ItalianGP �� #F1 pic.twitter.com/EYUw48OCw8
A lámpák kialvása után azonban váratlan események történtek: Lewis Hamilton beragadt a rajtnál, és az első sikánig egészen a 6. helyig esett vissza a Mercedesszel. Vettel pedig a Ferrarival majdnem eljött elsőnek, de végül Rosberg a belső íven megkaparintotta az első pozíciót.
Nem csak Hamilton rajtolt borzasztóan, hanem Max Verstappen és Esteban Gutiérrez is - a Red Bull versenyzője a 7.-ről egészen a 11. helyig esett vissza, míg a haasos a 10. pozícióból rajtolva a mezőny hátsó szekciójában találta magát pár másodperc alatt. De a brit még az első körben visszaszerzett egyet a négy elveszített pozícióból, miután a Roggia-sikánnál megelőzte Daniel Ricciardót.
OUT: PAL and NAS come together � on lap two #ItalianGP �� #F1 pic.twitter.com/WZqplcSUZa
— Formula 1 (@F1) 2016. szeptember 4.
A második körben le is zajlott a verseny egyetlen komolyabb ütközete a Variante-sikán kijáratánál, Felipe Nasr és Jolyon Palmer között. A versenybírák előbbi találták hibásnak, de az emiatt kirótt 10 másodperces büntetés nem volt befolyással semmire sem, mert az ítéletig már mindketten kiálltak a versenyből.
Ezután az első komolyabb eseményre a 11. körig kellett várni, amikor Lewis Hamilton nagy nehezen átverekedte magát Bottas a DRS segítségével. Azonban ekkorra Rosberg előnye már 10 másodperc volt az ekkor a 4. pozícióban haladó Hamiltonnal szemben.
A 17. és a 27. kör között pedig sor került az első kerékcserékre. Előbb a szuperlágyon induló Ferrarik jöttek, amelyek a két kiállást választották, az Ezüst Nyilak pedig a lágy - közepes kombinációt alkalmazva az egykiállásos taktika mellett döntöttek. Hamilton pedig ennek köszönhetően tudott végül a Ferrarik elé keveredni, mert Vettelnek és Raikkonennek még jönniük kellett a 35. kör magasságában.
LAP 47/53: Sensational pass by RIC on BOT �
— Formula 1 (@F1) 2016. szeptember 4.
TOP TEN
ROS
HAM
VET
RAI
RIC
BOT
VES
PER
MAS
HUL#ItalianGP �� #F1 pic.twitter.com/9CH1cnFS5r
A verseny utolsó fázisában még Daniel Ricciardo fenomenális előzése csempészett némi színt a versenyt menetébe, ami Valtteri Bottasszal szemben mutatott be a 47. körben, ezzel átvéve az ötödik pozíciót. Az utolsó körökben pedig a Red Bull másik versenyzője, Max Verstappen is javított egy pozíciót Sergio Perez megelőzésekor, amellyel előrelépett a hetedik helyre.
Rosberg elsőségét pedig semmi sem veszélyeztette, így 53 kör után kényelmesen nyerte meg az Olasz Nagydíjat, pályafutása során először. Ezzel idei hetedik és pályafutása 21. győzelmét aratta a német, mellyel az örökranglistán két világbajnok, Kimi Raikkonen és Mika Hakkinen elé került. Lewis Hamilton pedig bejött második, így az előnye pedig 2 pontosra olvadt az összetettben, amikor még 7 futam van hátra az összetettben.
A dobogóra pedig még a ferraris Sebastian Vettel állhatott fel, kinek csapattársa, Kimi Raikkonen a negyedik helyen ért célba. A Ferrari talán most futotta idei legproblémamentesebb hétvégéjét. Ricciardo az ötödik lett, Bottas, Verstappen, Massa és a TOP 10-et záró Hülkenberg előtt. A Williams ezúttal jobbnak bizonyult a Force Indiánál, így a grove-i istálló a bajnoki összetettben visszaszerezte a negyedik helyet.
Két hét múlva Szingapúrba látogat el a száguldó cirkusz.
Az Olasz Nagydíj végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.