A Grand Prix Commision a hétvégén a Cseh Nagydíj helyszínén ülésezett a 2017-es biztonsági szabályok változásának kapcsán.
A találkozó "végeredményét" a Grand Prix Commision hivatalos közleményben tudatta a néppel. 2017-től kezdve szigorúbbak lesznek a szabályok, ami a futam közbeni motorcseréket illeti.
Az új regulák előírják, hogy a jövő évtől kezdve csak négy csapattag sündöröghet a pilóta környékén a depózás alkalmával. Ezeknek a szerelők pedig kötelesek lesznek bukósisakot viselni, a balesetek elkerülése végett.
Emellett a tartalékmotor kapcsán is megerősítésre került néhány változtatás. A szóban forgó motor kuplungkarját foghatja a szerelő, de sebességbe már a versenyzőnek kell betennie. Ez a módosítás többek között az olyan jellegű félreértéseket hivatott elkerülni, mint például ami Marc Marquezzel történt a Sachsenringen - ekkor az történt, hogy a motorcsere alkalmával a szerelő már sebességbe tette a tartalékmotort, igaz, ezt a telemetriaadatok a későbbiek folyamán nem mutatták ki. Amennyiben ezt a szabályt a későbbiekben megsérti valaki, azt automatikusan ki fogják zárni a versenyből.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.