WTCC - TERMAS, 2016: UTÓZÖNGÉK

Nyilatkozatok, versenybírói döntések az argentínai forduló után.

Tegnap két nagyon eseménydús argentínai versenyen esett túl a WTCC mezőnye. A fordított rajtrácsos nyitóversenyt a Sebastien Loeb Racing britje, Tom Chilton nyerte meg, míg a főfutamon a citroenes José Maria Lopezt intette le a kockás zászló az első pozícióban. A futamok részleteit ITT és ITT olvashatjátok el.

Most pedig nézzünk néhány szösszenetet a versenyzőktől, továbbá a versenybírák döntéseit is közölni fogjuk.

Versenyzői nyilatkozatok

Lopez köszöni Mullernek a segítséget

Mint ismeretes, tegnap a második futam elején Michelisz Norbi lerajtolta Lopez, a magyar pilótát pedig a Citroen csak egy ügyes csellel tudta kizökkenteni a pozíciójából féltávnál. Lopez pedig valamilyen szinten csapattársának, Yvan Mullernek is köszönhette a győzelmét, így az argentin meg is köszönte a franciának az együttműködést.

"Természetesen tisztában voltam vele, hogy jók az esélyeim arra, hogy megnyerjem a második futamot. Azonban Norbi sokkal jobban rajtolt nálam, amire valamilyen szinten számítottam is.

Nagyon jól versenyzett, és remekül védekezett, különösen a kettes kanyarban. Úgyhogy köszönetet kell mondanom a csapatnak, főleg Yvan-nak, akik lehetővé tették, hogy megelőzzem Norbit, anélkül, hogy megzavartak volna engem."

 

Lopez elmondta, hogy Muller manővere nélkül nagy nehezen tudta volna csak átvenni az első helyet:

"Anélkül nagyon nehéz dolgom lett volna. Amikor a 9-es kanyarban fej-fej mellett haladtunk, valami történt, mert ő Yvan-nal szemben védekezet, a belső ívet pedig tisztán hagyta nekem."

Egyébként az argentin Lopez még a legvadabb álmaiban sem gondolta volna, hogy a szombat éjjeli motorcsere és az azzal járó első futamos hátrasorolás után még növelni is fogja az előnyét a világbajnoki összetettben:

"Nagyon fontos volt nekem, hogy nyerjek a hazai közönségem előtt. Egyáltalán nem számítottam arra, hogy a motorcserénk után képes leszek arra, hogy növeljem az előnyöm a pontversenyben. Nagyon szerencsés embernek mondhatom magam, s szeretném megköszönni mindenkinek, aki itt volt, és engem támogatott."

Chilton a fellegekben jár az első citroenes győzelme után

A vasárnapi nap jól alakult Tom Chilton számára, ugyanis idei első győzelmét húzta be a nyitófutamon a Sebastien Loeb Racing Citroen C-Elyseé-jével, így érthető módon nagyon boldogan nyilatkozott a hétvégéről. Egyébként a második futamon a 9. helyen ért célba.

"Ez a legteljesebb mértékben fantasztikus, megvan az idei első győzelmem! Nem mondanám azt, hogy a futam határozottan könnyű volt, ugyanis ez az a pálya, amelyiken nagyon könnyű hibázni, és a gumik terén sincs egyszerű dolga az embernek.

Nagyon kemény dolgoztam ezzel a csapattal a hétvége folyamán, a Sebastien Loeb Racing pedig fantasztikus munkát végzett.

A Citroeneknek nagyszerű versenytempójuk volt, és remek csatákat vívtam a riválisaimmal. Ők nagyon közeledtek rám a végén, és aggódtam amiatt, hogy elém fognak kerülni a vonalig. Úgyhogy most abszolút a fellegekben vagyok. Néhány második és harmadik hely után nagyszerű érzés nyerni."

Huff: Nagyszerű hétvégém volt Argentínában 

Minden bizonnyal Rob Huff autójában elrejtőzhetett egy kisebb sertéscsorda, ugyanis annak ellenére legeredményesebb hondásként zárta a termasi víkendet, hogy az edzéseken és az időmérőn nem igazán nyújtott kiemelkedő teljesítményt. Végül egy 2. és egy 3. helyre tett szert, emiatt pedig természetesen boldog 2012 világbajnoka:

"Ez egy nagyszerű versenyhétvége volt számára, különösen az időmérőn szerzett hatodik hely után, amely a lehető legrosszabb indulási pozíció a legjobb tízben, mert mindkét futamon messze vagy a dobogótól.

A nyitófutamon erős rajtot produkáltam, de emellett abból is profitálhattam, hogy Tiago az első körben szélesen fordult az egyik kanyarban, így át tudtam venni a második helyet."

A második futamon pedig váratlanul a 3. helyen találta magát Rob Huff, Coronel mögött, miután Muller és Michelisz kiszaladtak a sóderágyba:

"A főfutamon én a VIP helyek egyikéről nézhettem végig azt, ahogy meccselnek az elejében. Egyszer pedig arra lettem figyelmes, hogy két autó koccan, Norbi pedig elhagyta a pályát. Ezután harmadik voltam, ezzel a finissel pedig első dupla dobogós hétvégémet teljesítettem a Hondával.

Most felzárkóztam a negyedik helyre a pontversenyben, és nagyszerű érzés, hogy bizonyos dolgokat visszakaptam a pályám, ahogy az történt ebben az esetben." 

Monteiro vegyes érzésekkel hagyta el Termast

A Honda portugál versenyzője, Tiago Monteiro annak ellenére a negyedik helyen zárta a futamokat, hogy csak a 9. lett a kvalifikáción, így meg tudta tartani a második helyet a bajnoki összetettben, de hátránya 117 pontosra nőtt Lopezzel szemben. Ezek után Monteiro vegyes érzésekkel hagyta el az idei nyolcadik versenyhelyszínt:

"A hétvégének pozitívumai és negatívumai is voltak egyaránt. Pozitívumnak számít az, hogy két szolid negyedik helyet be tudtam gyűjteni, ezáltal a második helyet is megőrizhettem a pontversenyben, miközben már csak négy versenyhétvége van hátra. Az autó sebessége pedig újra nagyon jó volt."

Azonban egy "szívfájdalma" mégiscsak akad Monteirónak: mégpedig az, hogy egy első körös bakival leírta a győzelmi esélyeit:

"A hétvége fő negatívuma az volt, hogy a nyitófutamon esélyem volt a győzelemre a harmadik rajtkockából indulva, azonban ezt a célt nem tudtam elérni. Pedig jó startot produkáltam, a 3-as kanyarban fej-fej mellett voltam Tom Chiltonnal, de végül hagytam neki helyet, annak érdekében, hogy ne koccanjunk. Viszont emiatt szerencsétlenül lecsúsztam a pályáról a poros íven haladva, ami miatt néhány versenyző elém került. Ez szégyen, de ezeket a dolgokat meg kell próbálnod: néha működnek, néha pedig nem."

Coronel örül az argentínai pódiumos helyezésnek

A ROAL Motorsport hollandja, Tom Coronel is eredményekben gazdag hétvégét produkált Termas de Rio Hondóban a hétvége folyamán. A WTCC mókamestere az időmérőn egy hihetetlen harmadik időt rakott össze, a nyitófutamon pedig a 7., míg a főversenyen a 2. pozícióban ért célba.

Coronel érthető módon nagyon vidám hangulatban mesélt a hétvégéjéről:

"Edd a porom! Ez egy jó verseny volt. Mindent sikerült kontroll alatt tartani, a tempó is a helyén volt. Az első pár körre stabil maradtam, próbáltam óvni a gumikat és okos maradni, és ez a taktika nagyon jól működött. Nagyon jó volt az autóm, ezért pedig köszönetet szeretnék mondani a mérnökömnek, Pietro Speronellónak. Nagyon boldog vagyok ezzel a második hellyel."

A történet pedig az alábbi Coronel-gondolatokkal folytatódott:

 "Az autót nagy erősnek éreztem, és már a nyitófutamon láttam, hogy mennyire következetes. Tudtam, hogy ez egy jó sansz arra, hogy szerezzek jó néhány pontot a főversenyen. Az első néhány körben láttam, ahogyan a Citroenek Michelisszel viaskodtak. Tudtam, hogy Lopez megpróbálja majd megnyerni a futamot. Megértettem az álláspontját, hogy hazájában versenyez, szóval tisztában voltam vele, hogy az egy forró küzdelem lesz.

Ezt szem előtt tartva, Coronel megpróbált ottmaradni, eközben óvva a gumijait, továbbá várta a kínálkozó alkalmat, hogy előnyt kovácsoljon az előtte haladók hibáiból:

"Én csak ottmaradtam tőlük 20 méterre, hogy a gumijaim a megfelelő tartományban maradjanak. Láttam néhány jó akciót, valóban remek versenyzést, és néhány kontaktnak is szemtanúja voltam.

Én a VIP-sorban voltam, hogy mindent lássak - és minden szépnek látszott. Valahogyan az élbolyból eltűnt két versenyző, így a 2. pozícióban végeztem. Nagyszerű volt ott állni a pódiumon és hazavinni a trófeát."

A ROAL-pilótát egyébként idén harmadik alkalommal láthattuk dobogón - Marrakesh-ben és Vila Real-ban megnyerte a nyitóversenyt. 

Micheliszt frusztrálta az, hogy nem tudott nyerni Termasban

A gyári Honda magyar pilótájának, Michelisz Norbinak egy fantasztikus rajt után jó esélyei voltak a futamgyőzelemre a termasi főversenyen, ám a Citroenek egy ügyes csellel bedarálták. A 32 éves Norbi aztán még le is csúszott a pályáról Mullerrel együtt, végül a 8. helyen ért célba - a nyitóversenyen 6. lett.

Michelisz a nyitófutamos 6. hellyel elégedett volt, azonban az frusztráló volt a számára, hogy a fő összecsapásban elveszítette a győzelmet, amely az idei első lett volna a számára.

"A nyitófutamon az volt a terv, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük, és a 6. hely volt a maximum, amit elérhettünk a 9. helyről rajtolva.

Egész nap csak a főfutamra koncentráltam onnantól kezdve, hogy első soros rajtpozíciót szereztem. Hiszen tudtam, hogy remek esélyt kaptam idei első győzelmem megszerzéséhez."

Norbi kifejtette, hogy a stabil dobogóval is megelégedhetett volna, azonban számára ezúttal csak a győzelem volt alternatíva.

"Nagyszerű nyomás alatt voltam, s talán több értelme lett volna felhagyni a csatázással, és letelepedni egy biztos dobogós helyezésben. De mi versenyezni vagyunk itt és a cél a győzelem megszerzése volt.

Csalódott voltam, hogy elveszítettem a futamgyőzelemre a lehetőséget, de sajnálatos módon volt egy koccanás köztem és Yvan Muller között, emiatt pedig elhagytam a pályát, keresztülsodródtam a kavicságyon, és visszaestem a 8. pozícióba. A frusztráció hatalmas."

Mullert nem fogja lázba hozni, ha bajnoki ezüstérmes lesz 

A Citroen francia pilótája, Yvan Muller elmondta, hogy az időmérőn elkövetett hibájától kezdve nem alakult számára valami jól a hétvége.

"Ez nem volt egy jó hétvége a számomra. Az autóm megvolt ahhoz, hogy megnyerjem a pole-t, de elkövettem egy apró hibát, amely a hétvége további részét is átformálta. Volt két remek rajtom, a nyitófutamon pedig képes voltam egy pódiumos hely bebiztosítására.

A második versenyen pedig újból pariban voltam egy jó helyezésért, azonban Michelisz belém szaladt, ez pedig a 2. helyembe került.

A továbbiakban a bajnokság második helyéért vívott küzdelem érdekes lesz, de ez nem számít nekem. Ami számomra igazán kielégítő, az az, hogy a Citroen számára fontos pontokat szereztem." - idézi a TouringCarTimes a négyszeres világbajnokot.

 Guerrieri a csalódást keltő eredmények ellenére is imádja a WTCC-t

A hétvége embere pedig egyértelműen a Campos újonc versenyzője, Esteban Guerrieri volt. Az argentin pilóta teljes mértékben dominálta a szombati napot - megnyerte mindkét szabadedzést, és az időmérőn is megszerezte volna a pole-t, ha egy banális baki miatt a versenyigazgatóság nem veszi el a Q3-as körét. Onnantól kezdve azonban borult minden, mint a kártyavár. Azonban Guerrieri mindennek ellenére imádja a Túraautó Világbajnokságot.

"Nem a legjobb napunk volt, mert az első futam folyamán gondjaink akadtak a kuplunggal. Emiatt rosszul rajtoltam, utána volt egy kontaktusom az egyik Honda Civic-kel, melynek következtében eltört a csonkállvány, szóval meg kellett állnom.

A második versenyen újra nem volt kuplungunk, így egy manuális rajtot kellett produkálnom, amely nem volt éppen ideális."

Az amúgy is tartalmas bajlistára hamarosan a fékgondok is felkerültek, ezáltal Guerrieri pláne elveszítette minden esélyét arra, hogy az igazán előkelő pozíciókért harcolhasson.

"Néhány pozíciót visszaestem, utána felvettem egy ritmust, amely nem volt a legjobb, ugyanis a starttól kezdve gondjaim akadtak a fékezéssel.

Nem a legjobb pozícióban, de befejeztem a futamot, amely minden srácnak jó a csapatnál, főleg ennyi erőfeszítés után. Nagyon menő, és nagyon boldog vagyok. Köszönöm Mindenkinek." 

Azonban a vártakkal ellentétes, rosszabb eredmények ellenére Guerrieri imádja a WTCC-t és szívesen visszatérne a szériába, egy állandóbb versenyzői ülésbe:

"Most a hétvége a végéhez ért, de szeretném elmondani, hogy imádom a WTCC-t. A hétvége folyamán arra fókuszáltam, hogy a legjobban teljesítsek. Ez határozottan egy kategória, ez szép, ez egy világbajnokság. Ezen a hétvégén pedig nagyon jó szintű pilóták ellen mérhettem össze a tudásomat. Nagyszerű srácok versenyeznek itt, és a csapatok is nagyon jók. 

Ez a világ legjobb túraautós bajnoksága, és ha kapnék egy lehetőséget, mindenképpen analizálnám és mennék előre."

Nehéz hétvégén van túl a Lada 

Idei legrosszabb és legnehezebb hétvégéjén van túl a Lada - az orosz alakultat három pilótája az időmérőn már a Q1-ben búcsúzni kényszerült, a két futamon pedig nulla pontot szerzett a Catsburg - Tarquini - Valente trió, ráadásul az olaszt még technikai gondok is hátráltatták. Valente pedig egyik futamon sem látta meg a kockás zászlót. Természetesen a három versenyző nem tudott túlságosan pozitív hétvége értékelővel szolgálni:

Gabriele Tarquini:

"Úgy gondolom, sokkal jobbak voltunk annál, mint amit az eredmények mutattak a hétvége folyamán. Nagyon rossz időmérőnk volt, ezáltal pedig csak hátulról rajtolhattunk a futamokon, ahonnan azért mindig nehéz. Szerintem talán megvolt a tempónk a TOP 10-hez. Ezúttal nem tudtunk volna a dobogóért harcolni, de annál jobbak voltunk, mint amit az eredmények mutatnak."

Nick Catsburg:

"Én valójában elég boldog vagyok, ugyanis javultam, mint pilóta. A rajtjaim egyre jobbak, az autón is javítottunk az elmúlt versenyek folyamán. Szerintem ha a főfutamon mondjuk az 5. helyről rajtolhattam volna, tudtam volna tartani azt a tempót. Már várom Japánt, ahol majd megpróbálom visszahozni azt, amit ezen a hétvégén elvesztettem."

Hugo Valente:

"Ez egy frusztráló víkend volt a számomra, annyi apró vigaszom volt, hogy a leggyorsabb ladás voltam az időmérő edzésen. Az első futamon szoros csatát vívtam Nickkel, de az 5. körben erőt veszítettem, és ki kellett állnom a depóba. A főfutamnak jobb reményekkel vágtam neki, de kaptam egy defektet (minden bizonnyal az SLR-pilóta Gregoire Demoustierrel koccant - szerk.) és emiatt újra fel kellett adnom a versenyt."

A Volvo hétvégéjét beállításbeli gondok nyírták ki

A Ladánál csak a Volvo produkált rosszabb hétvégét, ami a gyári csapatokat illeti. A Björk - Dahlgren páros a hétvége folyamán leginkább csak a zengős Nagy Danit tudták megverni. A csapat két svédje elismerte, hogy a hétvége folyamán sokat szenvedtek.

Thed Björk:

"Úgy gondolom, hogy az első futamon igazán jó teljesítményt nyújtottunk. De ha hátra kerülsz, akárcsak mi a beállítások szempontjából, ez csak nem elég egy világbajnoksághoz. A második futamon szenvedtem, egyszerűen nem tudtam előzni. Nem értük el azokat az eredményeket, amelyekben reménykedtünk. De értékes adatokat gyűjtöttünk, és ez nagyon fontos akkor, amikor megfelelő teszteket kezdünk majd el produkálni a versenyek között."

Robert Dahlgren:

"Az argentínai futamokra az volt a célunk, hogy adatokat gyűjtsünk a jövő évre, és azzal a valamivel, amit elértünk, elégedett vagyok. Már nagyon várom a japán futamokat."

Versenybírói döntések 

A futamok folyamán több incidens is történt, amelyekben a stewardoknak döntést kellett hozniuk.

Az első, nyitó futamon a 11. körben Michelisz Norbi a Hondával nekikoccant a francia Campos-pilótának, John Filippinek, aki emiatt megingott, ebből pedig a magyar pilóta profitálni tudott, és megelőzte. Tettéért egy figyelmeztetést kapott Michelisz, de legalább pozíciót nem veszített vele.

A főfutamon a felvételekből úgy tűnt, hogy Rob Huff és Tom Coronel is kiugrott a rajtnál, ám végül egyikőjük sem kapott büntetést, így megtarthatták dobogós helyezéseiket.

Azonban a versenybírák a hétvége folyamán kiosztották két, egyenként 1000 eurós büntetést. Az egyik csekket a Münnich Motorsport kapta, amiért a második szabadedzésen a tankolás folyamán nem volt porral oltó a közelben. A német istállóén kívül még a Campos Racing pénztárcája könnyült 1000 euróval, mivel az első szabadedzés alatt egy szerelő a depókijárat után bütykölt valamit az újonc Guerrieri autóján.

A következő versenyhétvégére Motegiben kerül sor, szeptember 2-4. között.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr579854880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása