Úgy néz ki, érik a Formula E első igazán nagy botránya: a formulaezone.net megtudta, hogy a második szezon utolsó FanBoost-szavazását robotokkal manipulálhatták.
A jelek szerint az angol nyelvű Formula E-portál egy nem kis volumenű visszaélésről ránthatta le a leplet, ami a FanBoost-szavazással kapcsolatos. Hosszas nyomozói munka után elkészült elemzésükből kiolvasható, hogy nem egy olyan eset volt, amikor szinte se perc alatt kapott egy versenyző temérdek mennyiségű szavazatot - ezek alapján pedig kijelenthető, hogy nem a véletlen műve volt az, hogy a Formula E hivatalos oldalán órák leforgása alatt egy teljesen új felállás alakult ki, ami a százalékos arányokat illeti. A Formula E Zone mindemellett azt is kiderítette, hogy nem azon regula sem működött, hogy egy felhasználó naponta csak egy voksot adhat le, sőt, még a robotszavazatoknak is teret adott a rendszer.
Úgy hírlik, hogy voltak olyanok, akik a zsebükbe nyúltak és az ilyesmi, robotszavazással foglalkozó oldalakat megbízta azzal, hogy valamelyik versenyzőnek küldjön el 5-10-15 ezer voksot, ezzel plusz energiához juttatva az illetőt.
A szóban forgó futam még a második futam egy napon át tartó FanBoost-szavazásának az adataihoz is hozzáférhetett - sárgával azon az adatok vannak kiemelve, ahol minden bizonnyal a robotok belekontárkodtak a gépezetbe:
UK Time |
Da Costa |
Senna |
Abt |
Vergne |
d'Ambrosio |
Duval |
Di Grassi |
Ma |
Conway |
Piquet Jr. |
6:40pm |
0 |
2 |
1 |
2 |
3 |
0 |
31 |
0 |
1 |
0 |
7:25pm |
9 |
9 |
9 |
16 |
16 |
2 |
176 |
0 |
16 |
3 |
8:55pm |
11 |
19 |
10 |
23 |
25 |
3 |
313 |
2 |
17 |
5 |
11:15pm |
24 |
26 |
12 |
29 |
36 |
3 |
524 |
21 |
17 |
10 |
6:06am |
33 |
52 |
14 |
32 |
38 |
8 |
2849 |
90 |
17 |
17 |
8:10am |
40 |
60 |
16 |
45 |
40 |
9 |
3617 |
112 |
17 |
17 |
9:24am |
48 |
74 |
19 |
58 |
46 |
11 |
3708 |
119 |
18 |
20 |
9:42am |
49 |
77 |
20 |
61 |
48 |
11 |
3730 |
119 |
19 |
20 |
10:12am |
51 |
78 |
23 |
62 |
59 |
14 |
3791 |
119 |
19 |
21 |
10:35am |
53 |
83 |
24 |
70 |
62 |
14 |
3839 |
119 |
19 |
23 |
11:47am |
65 |
98 |
27 |
86 |
69 |
18 |
3973 |
131 |
21 |
28 |
1:19pm |
78 |
113 |
30 |
96 |
88 |
20 |
4615 |
138 |
27 |
36 |
3:41pm |
91 |
250 |
36 |
122 |
112 |
24 |
10826 |
176 |
29 |
46 |
3:52pm |
98 |
154 |
40 |
122 |
121 |
26 |
15586 |
178 |
31 |
46 |
3:54pm |
98 |
157 |
40 |
122 |
123 |
26 |
18371 |
179 |
32 |
47 |
4:00pm |
105 |
161 |
42 |
122 |
130 |
26 |
26069 |
179 |
32 |
48 |
4:08pm |
106 |
162 |
44 |
128 |
131 |
26 |
34793 |
179 |
33 |
50 |
UK Time |
Heidfeld |
Prost |
Turvey |
Frijns |
Bird |
Buemi |
De Silvestro |
Sarrazin |
6:40pm |
8 |
1 |
1 |
1 |
19 |
20 |
2 |
16 |
227:25pm |
16 |
4 |
5 |
2 |
354 |
91 |
1107 |
22 |
8:55pm |
20 |
5 |
11 |
4 |
620 |
164 |
1122 |
24 |
11:15pm |
33 |
11 |
13 |
4 |
789 |
919 |
1129 |
718 |
6:06am |
49 |
18 |
17 |
4 |
1788 |
3622 |
2160 |
3654 |
8:10am |
68 |
20 |
27 |
7 |
1888 |
8087 |
3169 |
3657 |
9:24am |
117 |
46 |
34 |
10 |
1930 |
13215 |
3190 |
8897 |
9:42am |
127 |
51 |
35 |
11 |
1967 |
14019 |
3198 |
10159 |
10:12am |
146 |
69 |
37 |
13 |
2005 |
14080 |
3213 |
12399 |
10:35am |
161 |
88 |
39 |
14 |
2029 |
14133 |
3219 |
13666 |
11:47am |
2617 |
111 |
51 |
19 |
2150 |
14217 |
3259 |
13674 |
1:19pm |
6983 |
128 |
105 |
26 |
2288 |
14356 |
3249 |
13677 |
3:41pm |
15491 |
136 |
168 |
30 |
2441 |
17022 |
3356 |
16740 |
3:52pm |
15544 |
159 |
186 |
32 |
2461 |
20764 |
3364 |
20068 |
3:54pm |
17550 |
162 |
188 |
32 |
2470 |
23599 |
3366 |
22322 |
4:00pm |
19829 |
165 |
198 |
33 |
2437 |
28855 |
3374 |
28354 |
4:08pm |
19950 |
167 |
202 |
33 |
2494 |
36311 |
3382 |
36942 |
A "csalafintaságról" már a Formula E vezetőségét is értesítettek, ám egyelőre a széria platformjain csend honol, ami ezt a témát illeti. Egy biztos, a továbbiakban drasztikus változásokat kell eszközölni ezen fajta voksolásban, hiszen a FanBoost egy nagyon fontos része az elektromos bajnokságnak.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.