FORMULA E - ÍME A SZÉRIA ELSŐ NAGY BOTRÁNYA: VISSZAÉLHETTEK A FANBOOST-SZAVAZATOKKAL!

_l5r3488.jpg

Úgy néz ki, érik a Formula E első igazán nagy botránya: a formulaezone.net megtudta, hogy a második szezon utolsó FanBoost-szavazását robotokkal manipulálhatták.

A jelek szerint az angol nyelvű Formula E-portál egy nem kis volumenű visszaélésről ránthatta le a leplet, ami a FanBoost-szavazással kapcsolatos. Hosszas nyomozói munka után elkészült elemzésükből kiolvasható, hogy nem egy olyan eset volt, amikor szinte se perc alatt kapott egy versenyző temérdek mennyiségű szavazatot - ezek alapján pedig kijelenthető, hogy nem a véletlen műve volt az, hogy a Formula E hivatalos oldalán órák leforgása alatt egy teljesen új felállás alakult ki, ami a százalékos arányokat illeti. A Formula E Zone mindemellett azt is kiderítette, hogy nem azon regula sem működött, hogy egy felhasználó naponta csak egy voksot adhat le, sőt, még a robotszavazatoknak is teret adott a rendszer.

Úgy hírlik, hogy voltak olyanok, akik a zsebükbe nyúltak és az ilyesmi, robotszavazással foglalkozó oldalakat megbízta azzal, hogy valamelyik versenyzőnek küldjön el 5-10-15 ezer voksot, ezzel plusz energiához juttatva az illetőt.

A szóban forgó futam még a második futam egy napon át tartó FanBoost-szavazásának az adataihoz is hozzáférhetett - sárgával azon az adatok vannak kiemelve, ahol minden bizonnyal a robotok belekontárkodtak a gépezetbe:

UK Time

Da Costa

Senna

Abt

Vergne

d'Ambrosio

Duval

Di Grassi

Ma

Conway

Piquet Jr.

6:40pm

0

2

1

2

3

0

31

0

1

0

7:25pm

9

9

9

16

16

2

176

0

16

3

8:55pm

11

19

10

23

25

3

313

2

17

5

11:15pm

24

26

12

29

36

3

524

21

17

10

6:06am

33

52

14

32

38

8

2849

90

17

17

8:10am

40

60

16

45

40

9

3617

112

17

17

9:24am

48

74

19

58

46

11

3708

119

18

20

9:42am

49

77

20

61

48

11

3730

119

19

20

10:12am

51

78

23

62

59

14

3791

119

19

21

10:35am

53

83

24

70

62

14

3839

119

19

23

11:47am

65

98

27

86

69

18

3973

131

21

28

1:19pm

78

113

30

96

88

20

4615

138

27

36

3:41pm

91

250

36

122

112

24

10826

176

29

46

3:52pm

98

154

40

122

121

26

15586

178

31

46

3:54pm

98

157

40

122

123

26

18371

179

32

47

4:00pm

105

161

42

122

130

26

26069

179

32

48

4:08pm

106

162

44

128

131

26

34793

179

33

50

UK Time

Heidfeld

Prost

Turvey

Frijns

Bird

Buemi

De Silvestro

Sarrazin

6:40pm

8

1

1

1

19

20

2

16

227:25pm

16

4

5

2

354

91

1107

22

8:55pm

20

5

11

4

620

164

1122

24

11:15pm

33

11

13

4

789

919

1129

718

6:06am

49

18

17

4

1788

3622

2160

3654

8:10am

68

20

27

7

1888

8087

3169

3657

9:24am

117

46

34

10

1930

13215

3190

8897

9:42am

127

51

35

11

1967

14019

3198

10159

10:12am

146

69

37

13

2005

14080

3213

12399

10:35am

161

88

39

14

2029

14133

3219

13666

11:47am

2617

111

51

19

2150

14217

3259

13674

1:19pm

6983

128

105

26

2288

14356

3249

13677

3:41pm

15491

136

168

30

2441

17022

3356

16740

3:52pm

15544

159

186

32

2461

20764

3364

20068

3:54pm

17550

162

188

32

2470

23599

3366

22322

4:00pm

19829

165

198

33

2437

28855

3374

28354

4:08pm

19950

167

202

33

2494

36311

3382

36942

 

A "csalafintaságról" már a Formula E vezetőségét is értesítettek, ám egyelőre a széria platformjain csend honol, ami ezt a témát illeti. Egy biztos, a továbbiakban drasztikus változásokat kell eszközölni ezen fajta voksolásban, hiszen a FanBoost egy nagyon fontos része az elektromos bajnokságnak. 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr328882638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása