Megtört a Honda-dominancia a második edzésen, miután a citroenes "Pechito" Lopez összerakott egy kiváló kört, de aggodalomra semmi ok, a Hondák is ott vannak a élmezőnyben.
A nulladik és az első szabadedzéshez hasonlóan a második, egyben az időmérő edzést megelőző utolsó tréning is napos, meleg időjárási körülmények között került megrendezésre.
Sokan már az elején nagyobb tempót autóztak, ezáltal volt 1-2 pilóta, aki egy picit túlvállalta magát, mint például a két citroenes, Tom Chilton és José Maria Lopez. Előbbi az SLR-autójával a bukótérben kötött egy nagyobb elfékezés után, míg utóbbi az egyik féktávon keményen keresztbe állt a gyári C-Elyseé-vel, emiatt a bukótéren keresztül kellett visszatérnie a pályára.
Bő 10 perc után két Honda, Huff és Michelisz Norbi álltak az élen, megelőzve „Pechito” Lopezt és Tiago Monteirót. Ekkortájt Muller, Bennani, Catsburg, Valente, Ficza Feri és Coronel egészítette ki az első tíz helyezett sorrendjét. Az etalonidő 1:57.429 volt ezekben a percekben.
Amikor már majdnem az utolsó harmadba léptünk, Norbi egy nagyon kemény időt autózott a gyári Hondával. A hímesházai születésű pilóta 1:56.699-et futva több mint 7 tizeddel verte meg Huff 1:57.429-es idejét! Azonban 1-2 perccel később a Citroen címvédője, Lopez tudott válaszolni Norbi idejére – az argentin 1:56.365-öt ment úgy, hogy az első két szektorban nagyjából 1-1,5 tized volt a hátránya, viszont az utolsó szektorban pokolian gyors volt.
Az utolsó percekben még a mezőny java kigördült a pályára az idők megjavításának céljából, azonban az észak-portugáliai pályán nem sikerült ezúttal valami mozgalmasra az élmezőnyben.
Lopez nyerte a második tréninget a Citroennel, bő 3 tizeddel megelőzve a hondás Micheliszt. A harmadik helyen Tiago Monteiro zárt a másik gyári Civic-kel, maga mögé utasítva a négyszeres világbajnok Citroen-pilótát, Yvan Mullert, valamint a végén az ötödik helyre felzárkózó volvós Thed Björkot. A harmadik gyári Hondával Huff a hatodik lett, a Coronel – Catsburg – Bennani – Thompson kvartett előtt. A Lada másik két autója igencsak szenvedett: Valente csak 12.-ként zárt, míg Tarquini a 17. pozícióban csak egyetlenegy formációs kört tudott megtenni. A mezőny visszatérője, Robert Dahlgren a #63-as Volvóval a 13. legjobb időt futotta meg. A Zengő Motorsport meg csak Ficza Ferivel tudott pályán lenni, aki 14. lett, Nagy Dani pedig a bokszban töltötte a 30 percet. Mint kiderült, utóbbinak a motorjával kapcsolatban valamilyen rendellenesség lépett fel, ezért a Mugen EURO szakemberei elkezdték megvizsgálni azt.
Folytatás az időmérő edzéssel 15:00-tól.
A második szabadedzés végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.