F1 - HAMILTON AZ ÉLEN, MASSA A FALBAN ZÁRTA AZ ELSŐ EDZÉST

ckmze8xwuaa-4l-.jpg

A Montreal-specialista Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Kanadában, megelőzve bő 3 tizeddel csapattársát, Nico Rosberget és majd' fél másodperccel a ferraris Sebastian Vettelt. A 90 perces tréning folyamán a piros zászló is előkerült, amikor Felipe Massa az 1-es kanyarban egy DRS-probléma folytán összetörte a Williams-Mercedest.

A Kanadai Nagydíj négyszeres és két héttel ezelőtti Monacói Nagydíj győztese, Lewis Hamilton futotta meg a leggyorsabb kört a leggyorsabb a Circuit Gilles Villeneuve pályán, 1:14.755-tel.

Ezen pokoli gyors körével 331 ezredet vert csapattársára, Nico Rosbergre, és 488 ezredet Sebastian Vettelre, kinek Ferrarijában már az új turbó üzemelt.

Max Verstappen volt a negyedik leggyorsabb a Red Bull autójával, megelőzve a másik ferrarist, Kimi Raikkonent, aki utolsóként tudott 1 másodpercen belül zárni Hamilton Mercedeséhez képest. A Monacóban villogó Daniel Ricciardo egy fakó 11. hellyel kezdte meg a kanadai hétvégét.

A SZABADEDZÉS TÖRTÉNETE

A félig-meddig felhős égbolt alatt, ezen évszakban szokatlanul hidegnek számító hőmérsékleti körülmények között került megrendezésre a 90 perces FP1. A nem túl kedvező időjárási feltételek miatt pedig eléggé nehéz dolga volt a csapatoknak, akik a gyakorlás folyamán az alacsony leszorítóerejű csomagjaikat próbálgatták.

A "zöld" pályán az első számottevő köridőt Daniel Ricciardo futotta meg, aki a lágyakon elsőre 1:18.430-at tudott kipréselni a Red Bull-jából, amelyre ezúttal egy rövidített orrkúp volt felszerelve.

Nem sokkal később Massa a szuperlágyakon feljebb rakta a mércét, azonban a brazil 1:17.065-ös idejét viszonylag hamar felül tudta múlni a Ferrari 2007-es bajnoka, Kimi Raikkonen, egy 1:16.138-al. A piros zászló előtt nem sokkal pedig Verstappen és Vettel is feliratkoztak az eredménylistára egy-egy olyan körrel, amely nagyjából 7 tizeddel bizonyult lassabbnak Raikkonen idejénél.

25 perc elteltével pedig meg kellett szakítani az edzést Felipe Massa miatt, aki a Williamsével az egyes kanyarban szenvedett balesetet. A brazil szinte ugyanott csapódott bele a gumifalba, mint 2014-ben, miután összement az utolsó körben a Force India mexikói pilótájával, Sergio Perezzel. Azonban ezúttal egy DRS-probléma is elegendő volt a nagy eséshez.

"Szerintem problémám volt, ugyanis amikor lecsuktam a DRS-t és ráléptem a fékre, teljes mértékben blokkolt az autó hátulja" - nyilatkozta Massa a baleset kapcsán. A brazil Williamsének a hátulja jelentősen megsérült, úgyhogy még egy esetleges váltócsere is benne lehet a pakliban.

A Williams Martini Racing annyit árult el az esetről, hogy a balesetet valóban az okozta, hogy az állítható hátsó valóban csukódott le megfelelően.

Massa balesete videón: 

Az újraindításnál Nico Rosberg tört az élre a Mercedesszel, a német pilóta egy 1:15.746-os időt tudott összehozni az ultralágy gumikon, miközben csapattársa, Lewis Hamilton belehibázott az első gyors körébe, ugyanis kiegyenesítette az utolsó sikánt, ahol a legendás Bajnokok fala is található. Azonban a háromszoros világbajnok a következő körével bement 1:15 alá - 1:14.980-nál állította meg a stoppert.

Az edzés korábbi szakaszában Rosberg kipróbált egy ilyen kanál alakú hátsó szárnyat, amely része a Mercedes alacsony leszorítóerős csomagjának. A csillagmárkás istálló legközelebb a bakui hétvégén tervezi bevetni ezt az elemet.

A szabadedzés egy pontján pedig Verstappen a Red Bull-lal kettéválasztotta a Mercedeseket, miután futott egy 1:15.553-as köridőt a lágy gumikon, ezzel négy ezreddel megelőzve Rosberget, aki egy 1:15.086-tal válaszolva vette vissza a második helyet a holland pilótától.

Nem sokkal később pedig a williamses Valtteri Bottas csapatrádión kiakadt Verstappenre, amiért a holland feltartotta őt a 13-14-es kanyarban, a finn pilótának pedig le kellett vágnia a sikánt, hogy elkerülje a Red Bull-lal való ütközést. "Srácok, láttátok ezt?" - mondta a rádión Bottas. A csapat részéről pedig azonnal jött a reakció: "Vettük... Veszélyes volt." Azóta pedig az FIA már el is kezdte vizsgálni az esetet.

Hasonló dolog történt a későbbiekben Hamilton és Alonso között a 4-es kanyarban, melynek következtében Hamiltonnak egy füstölős fékezést követően át kellett vágtatnia a füvön a Mercedesszel. A háromszoros világbajnok sem hagyta szó nélkül korábbi csapattársának a tettét: "Ez eléggé veszélyes volt Fernando részéről..."

Vettel aztán bejött a harmadik helyre, a Ferrari németje a szuperlágyakon összehozott egy 1:15.243-at, ezzel a Hamiltonnal szembeni hátrányát letornázva 0,5 másodperc alá. Ezzel a német négyszeres világbajnok visszanyomta Verstappent a negyedik helyre. Raikkonen ötödik lett honfitársa, Bottas előtt. A force indiás Hülkenberg lett a hetedik, megelőzve a toro rossós Carlos Sainz Jr.-t és Sergio Perez-t (Force India).

Alonso zárta a legjobb tízet, 1,9 másodperces hátránnyal a McLaren színeiben. Daniel Ricciardo pedig csak a 11. helyen zárt a Red Bull RB12-essel.

Nem volt problémamentes az edzés a McLarennél, ugyanis a 90 perces gyakorlás korai szakaszában Fernando Alonso küzdött hidraulikus problémákkal, azonban az ág Jenson Buttont húzta igazán, aki motorproblémák, valamint olajfolyás miatt csak nyolc kört tudott megtenni, de még így is 12. lett.

A Renault számára pedig egyenesen lidércnyomás volt ez a tréning - Magnussen és Palmer csak a 20-22. pozíciókban zártak, s ezzel konkrétan kialakult a mezőny hátsó traktusa, melyet a Sauber, a Manor és a Renault alkot.

A hétvége menetrendje a második szabadedzéssel folytatódik, amely magyar idő szerint este 20:00-kor kezdődik.

Az első szabadedzés végeredménye:

fp1_canada.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr378798172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása