Az F1 Bizottság és a csapatok közös megegyezéssel elfogadták a 2017-es szabálymódosításokat, bármiféle módosítás nélkül. Azonban a motorregulákat illetően még nem sikerült zöld ágra vergődni.
Kedd este Angliában a csapatok, a Stratégiai Csoport és a Forma-1 Bizottság tárgyalóasztalhoz ültek, hogy szavazás útján döntsenek a 2017-es szabályváltozásokról.
Azért is tartott ilyen sokáig a gittrágás, mivel számos csapat nem értett egyet az aerodinamikai módosításokkal, ezek kiküszöbölésére felvetették néhány módosított változatot.
Német és angol sajtóforrások szerint azonban a résztvevők megmaradt az eredeti tervnél, azaz jövőre jönnek a szélesebb és nagyobb kerekek, a szélesebb és nagyjából 3-5 másodperccel gyorsabb autók, a módosított első és hátsó szárnyak, a nagyobb diffúzorok, valamint nő az aerodinamikai leszorítóerő és a mechanikai tapadás mértéke is.
Ahhoz, hogy változzon bármi is a szabályokon, ahhoz a 26 jelenlévőből 18-nak kellett volna igennel szavaznia, de ez nem történt meg. A 26 főt az FIA, a FOM, a csapatok képviselői, szponzorok, valamint a Pirellit is magába foglaló F1 Bizottság alkotta.
A szabályváltozások értelmében ezen módosítások lépnek érvénybe 2017-re:
2016 | 2017 | ||
Gumik szélessége | Első gumik | 245 mm | 305 mm |
Hátsó gumik | 325 mm | 405 mm | |
Felfüggesztés | Nyomtáv | 1800 mm | 2000 mm |
Első szárny | Szárny | 1600 mm széles | 1800 mm széles, változhat a formája (deltaforma) |
Véglapok | Egyszerűsödhetnek | ||
Hátsó szárny | Szárny | 750 mm széles, 950 mm magas | 950 mm széles, 800 mm magas Szárnylapok szemből íveltté válnak |
Véglapok | Szögletesek | Rombuszformájúak | |
Padlólemez |
Szélesség | Minimum 1300 mm, maximum 1400 mm | Minimum 1400 mm, maximum 1600 mm |
Vonatkoztatási sík | 330 mm-el az első tengely mögött | 430 mm-el az első tengely mögött | |
Diffúzor | 125 mm magas, 1000 mm széles emelkedés kezdete: a hátsó tengely vonalától |
175 mm magas, 1050 mm széles emelkedés kezdete: a hátsó tengely vonala előtt 175 mm-el |
|
Kocsitest | Szélesség | Maximum 1400 mm | Maximum 1600 mm |
Oldaldoboz | Nincs korlát | Felülnézetből változhat az alakja | |
Oldalsó légterelők | Az első kerekek mögötti rész tiltott zóna | Kisebb tiltott zóna, nagy légterelőkkel rukkolhatnak elő a mérnökök | |
Tömeg | Minimum 702 kg | Minimum 722 kg + 5 kg (a kerekek miatt) |
A motorok is szóba kerültek az ülésen, ami a kevés résztvevő miatt nyitott marad, de 30-ig muszáj meghozniuk a döntést. Az aggregáttal kapcsolatos szabályok jövőjéről elektronikus szavazás útján fog döntés születni.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.