F1 - MEGSZAVAZTÁK A 2017-ES SZABÁLYVÁLTOZÁSOKAT, AZONBAN A MOTORKÉRDÉS TOVÁBBRA IS NYITOTT

pa1868629_0036.jpg

Az F1 Bizottság és a csapatok közös megegyezéssel elfogadták a 2017-es szabálymódosításokat, bármiféle módosítás nélkül. Azonban a motorregulákat illetően még nem sikerült zöld ágra vergődni.

Kedd este Angliában a csapatok, a Stratégiai Csoport és a Forma-1 Bizottság tárgyalóasztalhoz ültek, hogy szavazás útján döntsenek a 2017-es szabályváltozásokról.

Azért is tartott ilyen sokáig a gittrágás, mivel számos csapat nem értett egyet az aerodinamikai módosításokkal, ezek kiküszöbölésére felvetették néhány módosított változatot.

Német és angol sajtóforrások szerint azonban a résztvevők megmaradt az eredeti tervnél, azaz jövőre jönnek a szélesebb és nagyobb kerekek, a szélesebb és nagyjából 3-5 másodperccel gyorsabb autók, a módosított első és hátsó szárnyak, a nagyobb diffúzorok, valamint nő az aerodinamikai leszorítóerő és a mechanikai tapadás mértéke is.

Ahhoz, hogy változzon bármi is a szabályokon, ahhoz a 26 jelenlévőből 18-nak kellett volna igennel szavaznia, de ez nem történt meg. A 26 főt az FIA, a FOM, a csapatok képviselői, szponzorok, valamint a Pirellit is magába foglaló F1 Bizottság alkotta.

A szabályváltozások értelmében ezen módosítások lépnek érvénybe 2017-re:

2016 2017
Gumik szélessége Első gumik 245 mm 305 mm
Hátsó gumik 325 mm 405 mm
Felfüggesztés Nyomtáv 1800 mm 2000 mm
Első szárny Szárny 1600 mm széles 1800 mm széles, változhat a formája (deltaforma)
Véglapok Egyszerűsödhetnek
Hátsó szárny Szárny 750 mm széles, 950 mm magas 950 mm széles, 800 mm magas
Szárnylapok szemből íveltté válnak
Véglapok Szögletesek Rombuszformájúak
Padlólemez



Szélesség Minimum 1300 mm, maximum 1400 mm Minimum 1400 mm, maximum 1600 mm
Vonatkoztatási sík 330 mm-el az első tengely mögött 430 mm-el az első tengely mögött
Diffúzor 125 mm magas, 1000 mm széles
emelkedés kezdete: a hátsó tengely vonalától
175 mm magas, 1050 mm széles
emelkedés kezdete: a hátsó tengely vonala előtt 175 mm-el
Kocsitest Szélesség Maximum 1400 mm Maximum 1600 mm
Oldaldoboz Nincs korlát Felülnézetből változhat az alakja
Oldalsó légterelők Az első kerekek mögötti rész tiltott zóna Kisebb tiltott zóna, nagy légterelőkkel rukkolhatnak elő a mérnökök
Tömeg Minimum 702 kg Minimum 722 kg + 5 kg (a kerekek miatt)

 

A motorok is szóba kerültek az ülésen, ami a kevés résztvevő miatt nyitott marad, de 30-ig muszáj meghozniuk a döntést. Az aggregáttal kapcsolatos szabályok jövőjéről elektronikus szavazás útján fog döntés születni.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr808669004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása