Yvan Muller még úgy is meg tudta nyerni az időt a Slovakiaringen, hogy a Citroën C-Elyseé továbbra is 80 kilogrammal nehezebb a többi gyártónál. Michelisz szombaton a szabadedzéseken és az időmérőn is megverte márkatársait. A MAC3 győztese pedig a lett.
Az első szabadedzésen kisebb meglepetésre kettős Volvo-siker született, miután a Fredrik Ekblom - Thed Björk kettős az 1-2. helyen zárt, megelőzve a ladás Nicky Catsburg - Gabriele Tarquini párost. Michelisz Norbi legjobb hondásként az ötödik pozícióban végzett, a zengős Ficza Feri pedig a 15. legjobb időt autózta. A második tréningen már a Lada került az élre, Nicky Catsburg, aki egy jelentősen jobb idővel nyomta le a két Volvo S60-ast, amelyek ezúttal Björk - Ekblom sorrendben zártak. Ezúttal Norbi a negyedik lett, Ficza pedig a 13.
A szombati nap legfőbb eseménye csak ezek után következett, mégpedig az időmérő edzés. A Q1-et már pár perc elteltével félbe kellett szakítani, ahogyan az történt a Forma-1-es időmérő edzésen ma reggel Kínában. Itt a piros zászló oka az volt, hogy Lopez és Valente is lecsúsztak a pályáról a hármas kanyarban, és a kavicsos bukótérből visszatérve rengeteg apró törmeléket vittek vissza a pályára. A Q1 végül Valente, Lopez, Michelisz, Bennani, Muller sorrendben zárult. Filippi, Demoustier, Thompson, Coronel és Ficza Feri pedig kiestek.
A Q2-ben magyar siker született, ugyanis Michelisz Norbert futotta meg a leggyorsabb köridőt Catsburg, Lopez, Muller és Huff előtt. A kiesők névsorát pedig Björk, Monteiro, Tarquini, Bennani, Valente, Chilton és Ekblom alkották, s miután Valente lett a 10., ő indulhat az élről a holnapi nyitóversenyen.
A Superpole-szerű Q3-ban pedig elsőként Rob Huff futhatott mért időt, azonban a brit nem tudhatta magáénak sokáig az 1. pozíciót, ugyanis az utána következő Yvan Muller közel 8,5 tizeddel volt gyorsabb. A négyszeres világbajnok 2:03.910-es ideje olyan jóra sikeredett, hogy Lopez még a közelébe sem ért annak, és Catsburg is cask 4 századra tudta megközelíteni a francia citroënest. Utoljára pedig Norbi volt a soros, aki kétszer is belehibázott a körébe, így pedig "csak" a negyedik lett. Ezzel pedig Yvan Muller pályafutása 29. WTCC-s pole-ját szerezte meg.
A szombati program pedig a MAC3 csapatidőfutammal zárult. Elsőként a Lada triója (Catsburg - Valente - Tarquini) gördült ki a pályára, azonban már a rajtnál történt egy-két félreértés, melynek következtében Catsburg csak néhány másodperccel később tudott nekivágni a kétkörös etapnak. A hollandot olyannyira összezavarta az indulásnál, hogy többször is kicsúszott. Vélhetően az egyik ilyen kicsúsznál ráhajthatott valamire, ami miatt defektet kapott, ezzel pedig a Lada számára véget ért a MAC3. Utána a Citroën hármasa következett a két gyári pilótával, Mullerrel és Lopezzel, valamint az SLR-es Bennanival. Ahogyan az történt a Paul Ricard versenypályán, Bennani ismét leszakadt a gyári pilótáktól, a trió 4:17.233 alatt ért körbe kétszer az 5922 méter hosszú Slovakiaringen. Zárásképpen pedig a Honda triója teljesítette a két kört, Michelisz vezetésével jól haladt együtt a brigád, azonban ennek ellenére csak kiegyenlíteni tudtak a Citroënnel, ugyanis a három Civic szintén egy 4:17.233-as időt abszolvált. Így az állás döntetlen lett, és a Citroen és a Honda is 10-10 pontot gyűjtött be a gyártók bajnokságában.
A nyitóverseny holnap 12:10-kor rajtol, míg a főfutam 14:15-kor veszi majd kezdetét.
Az első szabadedzés végeredménye:
A második szabadedzés végeredménye:
Az időmérő edzés végeredménye:
A MAC3 végeredménye:
UPDATE: Megbüntették Fredrik Ekblomot!
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.