A pénteki nap eléggé mozgalmas volt a WTCC világában. Lebonyolították az idei első FP0-t, melyen "Pechito" Lopez zárt az élen, Michelisz Norbi pedig a 3. helyen zárt. A Zengő Motorsport tegnapi kálváriájáról pedig rendesen balladát lehetne írni.
EZ TÖRTÉNT A NULLADIK SZABADEDZÉSEN
Esős körülmények között vette kezdetét a Túraautó Világbajnokság 2016-os idénye. A félórás Paul Ricard-i 0. szabadedzésen a gyári Citroen fölénye volt a jellemző, José Maria Lopez pedig ott folytatta idén, ahol tavaly abbahagyta, az élen. Az argentin címvédő közel 5 tizedet adott tapasztaltabb csapattársának, Yvan Mullernek.
A harmadik helyen pedig az a Michelisz Norbert zárt, aki élete első versenyhétvégéjét teljesíti a gyári Honda színeiben. A magyar pilóta ezzel a legjobb hondás lett, ugyanis Monteiro a 8., míg Huff csak a 12. helyen zárt a Civic-kel, a Zengő Motorsportnak pedig motor híján ki kellett hagynia az edzést.
A magyar pilótát még két SLR Citroen követte Mehdi Bennani és Tom Chilton révén, velük lett teljes a TOP 5.
A három Chevrolet közül Tom Coronel volt a legjobb, miután immár a holland is megkapta a legújabb fejlesztéseket. A hatodik helyen záró hollanddal labdába se tudott rúgni a 13. pozícióban végző Filippi, valamint a mért időt teljesített pilóták listájának alján lévő René Münnichet.
Nem kezdtek rosszul a ladások, azonban ennek ellenére tudtak meglepetést okozni, ugyanis a három pilóta közül a legkevesebb tapasztalattal bíró Nicky Catsburg nyerte a házon belüli csatát, felülkerekedve a 9. helyezett Tarquinin, valamint a 11.-ként záró Valentén.
Azonban kisebb meglepetésre igencsak visszafogottan kezdett a Volvo, miután az Ekblom - Björk páros csak a 14-15. helyen zárt. Vélhetően az állhat a háttérben, hogy a svédek meg nem tudtak annyit menni esőben az S60-assal.
Az FP0 végeredménye:
A ZENGŐ-SZTORI
A legpozitívabb dolog, ami történt tegnap a Zengő Motorsporttal, az talán a 2016-os autófestésük leleplezése volt. Ahogy a fenti galériában a képekből is látszik, a magyar alakulat a fekete-piros kombinációt lecserélte a zöld színre, utoljára ilyen drasztikus változásra 2011-ben került sor, amikor a kék helyét a jól ismert narancs-fekete duó vette. A csapatmenedzser Juni György a Zengő Motorsport oldalán a dizájnnal kapcsolatban elárulta azt, hogy:
"Ez a Zengő Motorsport alapszíne, ami még a 90-es évek közepén, végén a csapatot jellemezte. Kicsit azt is szimbolizálja, hogy elölről kezdjük! De annál harsányabban!"
Akkor térjünk rá a magyar istálló motorkálváriájára. Azt már a múlt héten a Zengő Motorsport is sejthette, hogy Nagy Dani motorjával gondok lehetnek, ám végül Ficza Feriével kapcsolatban is felmerült ugyanaz a probléma. A probléma pedig az, hogy nincs. Pedig már minden készen állt, igaz, hogy ez az állapot az utolsó pillanatokra alakult ki a csapaton belül.
Az egyik motor, melyet tavaly Michelisz Norbert használt, azért nem készült el, mert a Mugen túl későn kapta meg ahhoz, hogy átessen a szokásos éves felújításon. S miután ez a brit cég nem valami nagy, így nem is annyira rugalmasak. Ha késve jön a rendelés, a motor is késve jön. Eleinte úgy volt, hogy ez az egység légi úton még ideérhet, ám pár napja a Mugen szólt a csapatnak, hogy ez a motor tuti, hogy nem lesz kész a franciaországi szezonnyitóra.
De azért a Zengő csapata ellátogatott a Paul Ricard-i versenypályára mind a két autóval, hátha majd a JAS Motorsporttal, a Hondával és a WTCC promóterével, Francois Ribeiróval karöltve kitalálnak valamit, hogy a két zengős gép is a rajtrácson legyen, ugyanis ez mindenkinek az érdeke.
Egy 2016-os tartalékmotor felhasználásának a lehetősége is szóba került, ám ezzel kapcsolatban volt egy apró bökkenő. A Zengő Motorsport az FIA-nál a 2016-os autót a 2015-ös motorral homologizáltatta, magyarán a magyar csapat szabályt szegne avval, ha berakná valamelyik autóba az idei Honda-erőforrást. Ehhez az FIA külön engedélyére lenne szükség.
A Zengő Motorsport másik reménye a tavalyi NIKA-motor lett volna, hiszen Nagy Dani autója az az, mellyel tavaly pár futam erejéig NIKA International ment Rickard Rydell-lel, valamint Nestór Girolamival. Azonban ezen motor használatát a Honda nem javasolta, ugyanis a gyár szakemberei 2015 júliusa óta nem látták, miután a svédek nem küldték el Japánba a tavalyi év végén. Valamilyen szinten érthető a Honda álláspontja, ugyanis nagy rizikó lenne egy olyan motorral versenyezni, amely tavaly nyár óta nemigen látott szakembert, valamint ellenőrzést. Veszélyes is lenne. Azonban elvileg a Honda engedné, azonban, ha felrobbanna, vagy bármi baja esne a motornak, azért a Zengő Motorsportnak kéne vállalnia a felelősséget, és köteles lenne megtéríteni a kárt, miután ezeket a motorokat Zengő Zoliék csak bérlik. Nem két fillérről lett volna szó, így a csapat inkább úgy döntött, hogy nem sodorja veszélybe a fél szezonját.
Pár órával később jött az újabb fordulat, amikor a WTCC-promóter Francois Ribeiro, valamint a Honda-főnökök is megérkeztek némi késéssel, a franciaországi repülőgépsztrájknak köszönhetően.
Először is Williams De Braekeleer a Touring Car Times hasábjain ismertette a két zengős motor helyzetét. A Honda Motor Europe Motorsport főnöke, a fentibb bekezdésekben olvasható tényeket árulta el a lapnak, miszerint a tavalyi Norbi-motort a kései rendelésleadás, míg a tavalyi NIKA-motor ellenőrzés hiányában nem használható. De Braekeleer a 2015-ös zengős motorral kapcsolatban annyit árult el, hogy az idei évtől ugyebár az a rendszer működik, hogy a csapatok a Mugen UK-tól bérelhetik a motorokat, erről valamennyi csapat tájékoztatást kapott a tavalyi év végeztével. Hozzáfűzte, hogy a motorrevízióra való beküldés határidejét is megadta a Mugen, ám ezen időpontig egyetlenegy rendelés sem futott be. Azonban De Braekeleer leszögezte, hogy sem Zengő Zoltánt, sem a Mugent nem hibáztatja, ugyanis előbbi nem tudott időben megállapodni a támogatókkal, míg utóbbi a késve érkezett rendelés miatt nem tudta idejében legyártani a szükséges alkatrészeket.
Azonban a megoldást Francois Ribeiro jelentette a magyar csapat számára, ugyanis sikerült azt kivitelezni, hogy legalább az ifj. Ficza Ferenc kapjon egy erőforrást, amely a Honda idei tartalékegysége. Jelen helyzetben csak a szombati napra kapta meg a Zengő Motorsport a kölcsönmotort, mivel tartalékdarab révén a Honda is rizikót vállal vele, de még nem kell letenni arról, hogy a vasárnapi versenyeken is rajthoz álljon a magyar, noha a valószínűsége ennek nem túl nagy. De most a magyar csapat életében minden egyes megtett kilométer nagyon is számít.
A tavaly Michelisz által erőforrást a Szlovák Nagydíjra minden bizonnyal felkészíti a Mugen, a másik motorról nem voltak információi a WTCC Blognak.
FÉNY DERÜLT A MAC3-AS SOROKRA
Az magától értetődő volt, hogy a Honda és a Lada a 3-3 hivatalos pilótáját fogja bevetni a MAC3-on, amely a WTCC egyik idei újdonsága, a csapatidőfutam, melynek ötletét a sportkerékpározásból vették a szervezők.
A tegnapi nap folyamán a Citroen bejelentette, hogy a két gyári autó mellett Mehdi Bennani, az SLR pilótája fog részt venni az eseményen.
Íme a MAC3-as rajtsorrend:
- Lada: Tarquini, Catsburg, Valente
- Honda: Monteiro, Huff, Michelisz
- Citroen: Lopez, Muller, Bennani
A MAC3 szombaton 15:00-tól kerül megrendezésre.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.