WTCC - FICZA FERENCCEL ÉS NAGY DANIVAL ÁLL RAJTHOZ A ZENGŐ MOTORSPORT 2016-BAN

ficza_ferenc-horz.jpg

A Zengő Motorsport bejelentette kedd reggel, hogy a Ficza Ferenc - Nagy Dani duóval fogja teljesíteni a 2016-os szezont a Túraautó VB-n!

Miután Michelisz Norbert átigazolt a Honda gyári csapatához, sokáig kérdéses volt, hogy kivel/kikkel fogja pótolni a Zengő Motorsport őt, sőt, egy időre még a csapat WTCC-ben való maradása is megkérdőjeleződött. Végül Zengő Zoltán megoldotta azt, hogy alakulata a mezőnyben maradjon, méghozzá immár kétautós felállással! Utoljára a 2012-es portugál hétvégén volt olyanra példa, hogy a Zengő csapat két autóval, egészen pontosan két BMW-vel álljon rajthoz, Michelisz Norberttel és az abban évben pár versenyen rajthoz álló Wéber Gáborral, aki jelenleg az M4 Sporton Forma-1-es szakkommentátor. Most az e hétvégi Paul Ricard-i szezonnyitón két Honda Civic-kel fogja ezt megcsinálni a magyar gárda.

Viszont a két autó gazdájáról sokáig csak találgatni lehetett, azonban ma reggel a Zengő Motorsport véget vetett a várakozásnak, valamint a találgatásoknak, s bejelentette, hogy Ficza Ferenccel és Nagy Danival állnak rajthoz a 2016-os szezonban! Ezzel pedig nem kevesebb, mint 3 magyar van a mezőnyében! A WTCC-ben csak a francia versenyzők vannak ennél többen is, ez pedig nagyon nagy szó!

Őket köszönthetjük a két zengős pilóta személyében:

ficza_ferenc.jpgIFJ. FICZA FERENC

19 éves (Született: 1996. május 13., Szekszárd)

Az 1996 májusában született Szekszárdon. Édesapja révén versenyzői családba született, ugyanis az id. Ficza Ferenc 11-szeres magyar bajnok különböző sorozatokban.

7 évesen, 2003-ban kezdett el gokartozni. Egy évvel később, 2004-ben ezüstérmes lett az OGB Kadet 60-ban, 2005-ben és 2006-ban pedig első. 2007-ben pedig a Rotax Mini Max bajnokságban zárt a harmadik helyen.

Ficza Ferenc 2008-ban nyergelt át a túraautók világába. 2008 és 2014 között a gyorsasági szakágban (AGYOB-ban) bizonyíthatta tehetségét. Ilyen eredményeket ért el a szekszárdi születésű versenyző az AGYOB különböző kategóriáiban:

  • 2008: I/2-A csoport - 4. hely,
  • 2009: I/2-F csoport - 6. hely, I/2-A csoport - 6. hely, Suzuki Swift Kupa - 7. hely,
  • 2010: F-1400 - 1. hely, GENEX Suzuki Bio Kupa - 1. hely,
  • 2011: Suzuki Swift Kupa - 3. hely,
  • 2012: A-2000 - 1. hely,
  • 2013: F-3500 - csoport 2. hely, A-2000 - 1. hely,
  • 2014: A-2000 - 1. hely.

Ficza 2012-ben megvetette lábát az ETCC-ben a Super 2000-es géposztályában 8. lett. Egy évvel később pedig a "Single Make Trophy"-ban érte el ezt a helyezést, a 7. helyezett Nagy Norbertet követve. 2014-ben már a Seat Leon Eurocup mezőnyében volt a magyar, egy győzelmet, valamint 3 pódiumos helyezést követően zárt a 6. helyen az év végi összetettben. A 2015-ös esztendőben az ETCC-ben és a TCR-ben is rajthoz állt 4, valamint 2 futamon. Az ETCC-ben a Hungaroringen egy zseniális hétvégét ment Ficza a zengős Seattal, ugyanis több tízezer magyar szurkoló nagy örömére az első futamot megnyerte, a második versenyen pedig egy 2. helyet szerzett. A TCR-ben pedig két pontszerzéssel tette le a névjegyét.

nagy_dani.jpgNAGY DÁNIEL

17 éves (Született: 1998. április 7., Budapest)

Ficza Ferenchez hasonlóan Nagy Dani is autóversenyző családból származik, így csöppent bele a 17 éves magyar az autóversenyzés világába. Nem mellesleg testvére Nagy Viktornak, a magyar vízilabda válogatott kapusának.

Pályafutását többévnyi szimulátorozással kezdte, majd 2011-ben belekóstolt az autóversenyzésbe az RCM Motorsport színeiben az AGYOB Suzuki Swit Kupában. 2012-re is marad ebben a szériában a budapesti, nem volt egyszerű éve, ugyanis anyagi okokból kifolyólag több versenyt is ki kellett hagynia, azonban ennek ellenére az összesítésben 9. lett az év végén a 23 fős mezőnyben. A 2013-as év sem volt teljesen problémamentes a Suzuki Swift Kupában, azonban ez sem gátolta meg ebben, hogy első teljes szezonjában magabiztos bajnoki győzelmet arasson, 5 futamgyőzelemmel és további 4 dobogós helyezéssel.

2014-ben az RCM Motorsport pilótájaként állt rajthoz az RCM Kupában. Nagy számára egészen az utolsó előtti fordulóig minden jól alakult, de az utolsó két hétvégét ki kellett hagynia családi okok miatt.

Viszont a hullámvölgyeket egy szinte álomszerű 2015-ös év követte. Nagy Dani a George Racing Team színeiben tért vissza az RCM Kupába és bajnok lett. Ugyanebben az évben pedig már egy nemzetközi sorozatban is indulhatott Nagy Dániel, mégpedig a Marcello Lotti által létrehozott TCR-ben, a Red Bull Ringen. Az időmérő edzésen egy fantasztikus 3. helyet ért el, azonban a futamok már nem sikerültek olyan jól számára, ugyanis már 1 kör után csomagolhatott, miután Mikhail Grachev Volkswagenjével összeakadva a falnak csapódott a célegyenesben, a Seat pedig olyannyira megsérült, hogy a második futamon már nem állhatott rajthoz.

10351080_988086721271117_4446737786024141426_n.jpgA Zengő Motorsport nem támasztott fel konkrét elvárásokat a két fiatal versenyzővel szemben, csupán annyit szeretne a csapat, ha Ficza és Nagy magukhoz képest a lehető legtöbbet tudnának fejlődni.

A magyar istálló a tavalyi autóval áll rajthoz ebben az évben, ugyanis nem tartott igényt az idei fejlesztési csomagra, mondván tanulásra kell a technika. Nem lesz egyszerű éve a Zengő Motorsportnak, ugyanis nagyon kemény volt a felkészülési időszak, a csapat az utolsó másodpercekben fog elkészülni az idei szezonra. A csapat elárulta, hogy előfordulhat az, hogy csak Ficza Ferenc autója készül el a szezonnyitóra, de gőzerővel dolgoznak a csapattagok azon, hogy Nagy Dani számára is összejöjjön a debütálás Le Castellet-ben. A Zengőéknél kialakult helyzetről részletesen Juni György irományában olvashattok.

Ezúton is szeretnénk sok sikert kívánni a Zengő Motorsportnak és pilótáinak! ☺

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr368534154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása