EXTRA: F1 - BEST OF MELBOURNE, 1. RÉSZ: WEBBER ELSŐRE VILLANTOTT HAZÁJÁBAN

6279390-3x2-940x627.jpg

Mivel már lassan nyakunkon a Forma-1 idei évének a nyitánya, arra gondoltunk, hogy a hátralévő napokban felidézünk egy-két emlékezetes pillanatot, eseményt a melbourne-i pálya krónikájából. Az első rész "főszereplője" Mark Webber lesz.

A Forma-1 előtti éveiben Mark Webber alsóbb szériákban nagyon szép stabil eredményeket nyújtott, talán nem véletlen, hogy az ausztrál ráakadt az akkortájt minden hájjal megkent, az általa nagyon tehetségesnek vélt pilótákat a száguldó cirkusz körforgásába bejuttató Flavio Briatore horgára. 

Az akkor 25 éves ausztrál debütáló évében a spanyol Fernando Alonso helyére került, aki pedig a Benettonból Renault-vá átalakuló csapathoz került tesztpilótaként. Webber pedig a maláj Alex Yoongot kapta meg csapattársának, aki már 2001-ben az utolsó három versenyen már vezette Paul Stoddart csapatának az autóját, viszont ennek ellenére kimondható volt az, hogy Webbernek jobbak voltak a referenciái, ha az ő korábbi éveire alapozunk.

A szezonnyitó versenyre pedig kapásból Mark Webber hazájában, Ausztráliában került sor, ahol a melbourne-i Albert Parkban rendezték meg a futamot. Az 1994-es Ausztrál Nagydíj óta először volt ausztrál nemzetiségű versenyző a mezőnyben, akkor David Brabham állt rajthoz az MTV Simtek Forddal.

A Minardi PS02-es volánja mögött egy viszonylag jó időmérő edzést zárt a queanbeyani születésű Webber, aki 18.-ként kvalifikálta magát a 22 fős mezőnyben, megelőzve a két Jaguar-autót, valamint csapattársát, Yoongot, aki 1,3 másodperccel kapott ki tőle, továbbá a balesetező Takuma Satót. A szezonnyitó futam kapásból egy látványos tömegbukással indult, amely miatt nyolc pilóta esett ki a versenyből, de Webber a Minardival valahogy elkerülte a katasztrófát, holott neki sem volt fenékig tejfel az élet a rakoncátlankodó rajtelektronikával, valamint az eltört differenciálművel.

Azonban az ausztrál pilótát ez sem tántorította vissza a versenyzéstől, az utolsó körökben még a toyotás Mika Salo is felvette a harcot az ötödik, két pontot érő pozíció megőrzése végett. A Minardi-Asiatech autóval végül sikeres hadjáratot abszolvált Webber, olyannyira, hogy Mika Salót konkrétan hibába kergette azzal, hogy maga mögött tartotta, ugyanis az 56. körben Salo megpróbálta megelőzni külső íven Webbert a 3-as kanyarban, ám lesodródott a pálya poros részére és megforgott, ezzel pedig Webber megmenekült.

webber2002australia5.jpg

Így a 25 esztendős Mark Webber hagyján, hogy egy pontszerzéssel robbant be a Forma-1-be, de még milyennel! Az ausztrál pilóta hősies küzdelmének gyümölcse egy 5. hely lett, amit ő győzelemként ünnepelte meg, akárcsak az örömteli ausztrál nézőktől felrobbanó lelátók. Ezzel Webber egyébként a Minardinak egy két és fél éven át húzódó, pont nélküli sorozatát törte meg, ugyanis utoljára a csapat az 1999-es Európai Nagydíjon tudott feliratkozni a pontszerzők névsorára, Marc Genével, akit akkor hatodikként soroltak. További érdekesség az, hogy ezt a villantást újabb félévnyi sikertelenség követte, az újabb negatív széria a 2004-es Amerikai Nagydíjon tört meg Magyarország valaha volt egyetlen Forma-1-es pilótájának, Baumgartner Zsoltnak köszönhetően, aki az indianapolisi káoszban 8. lett.

Az azonban már csak a sors fintora, hogy a későbbiekben egyszer sem tudott dobogóra állni Melbourne-ben Mark Webber. 2012-ben egyszer lett 4., háromszor (2002, 2005, 2011) lett ötödik, egyszer (2013) hatodik, valamint egyszer (2010) kilencedik, a többi évben vagy kiesett, vagy a pontszerzőzónán kívül zárt.

f1-debut.jpg

Zárásképpen tekintsük meg a 2002-es Ausztrál Nagydíj befutóját, magyar kommentárral:

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr18446160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása