F1 - EZEK A SZABÁLYVÁLTOZÁSOK KÖVETKEZHETNEK BE JÖVŐRE

cb-knpnw0aaad0v.jpg

Ez várhat ránk 2017-ben.

KOMOLY VÁLTOZÁSOKON ESHETNEK ÁT AZ AUTÓK

Az elmúlt pár évben a nemzetközi sajtó egyik főtémája a 2017-es szabályváltozások. A minap az FIA kiadott egy táblázatot, melynek segítségével azt szemléltette, hogy miként változhatnak meg az autók paraméterei 2016-ról 2017-re. Ám ezeket a módosításokat még ne tekintsük véglegesnek, ugyanis ahhoz, hogy életbe lépjenek azok, a Motorsport Világtanácsnak rá kell bólintania. Épp a napokban lett elnapolva a 2017-es szabályok véglegesítésének a határideje, egészen április 30-ig.

Íme az FIA által közölt táblázat:

2016 2017
Gumik szélessége Első gumik 245 mm 305 mm
Hátsó gumik 325 mm 405 mm
Felfüggesztés Nyomtáv 1800 mm 2000 mm
Első szárny Szárny 1600 mm széles 1800 mm széles, változhat a formája (deltaforma)
Véglapok Egyszerűsödhetnek
Hátsó szárny Szárny 750 mm széles, 950 mm magas 950 mm széles, 800 mm magas
Szárnylapok szemből íveltté válnak
Véglapok Szögletesek Rombuszformájúak
Padlólemez



Szélesség Minimum 1300 mm, maximum 1400 mm Minimum 1400 mm, maximum 1600 mm
Vonatkoztatási sík 330 mm-el az első tengely mögött 430 mm-el az első tengely mögött
Diffúzor 125 mm magas, 1000 mm széles
emelkedés kezdete: a hátsó tengely vonalától
175 mm magas, 1050 mm széles
emelkedés kezdete: a hátsó tengely vonala előtt 175 mm-el
Kocsitest Szélesség Maximum 1400 mm Maximum 1600 mm
Oldaldoboz Nincs korlát Felülnézetből változhat az alakja
Oldalsó légterelők Az első kerekek mögötti rész tiltott zóna Kisebb tiltott zóna, nagy légterelőkkel rukkolhatnak elő a mérnökök
Tömeg Minimum 702 kg Minimum 722 kg + 5 kg (a kerekek miatt)

 

ELTÖRÖLHETIK AZ ÜZEMANYAGLIMITET

A legfrissebb hírek szerint az üzemanyagra vonatkozó 100 kilogrammos korlátozást eltörölhetik, annak érdekében, hogy a versenyzőknek ne kelljen spórolniuk. Ugyanakkor a környezetvédelem nevében a 100 kilogramm/órás üzemanyag áramlási sebességlimitre vonatkozó regula továbbra is érvényben maradna.

JÖHET A "HALO"-RENDSZER

2017-től bevezetésre kerülhet a pilóták fejének védelmét szolgáló "halo"-rendszer is, ismertebb nevén a glória. A rendszer az olyan jellegű baleseteket szeretné megelőzni a továbbiakban, amely tavaly augusztusban fatális végkimenetelű volt az IndyCar-pilóta Justin Wilson számára, amikor is egy leszakadt alkatrész eltalálta a brit fejét.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr108417112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása