Ez várhat ránk 2017-ben.
KOMOLY VÁLTOZÁSOKON ESHETNEK ÁT AZ AUTÓK
Az elmúlt pár évben a nemzetközi sajtó egyik főtémája a 2017-es szabályváltozások. A minap az FIA kiadott egy táblázatot, melynek segítségével azt szemléltette, hogy miként változhatnak meg az autók paraméterei 2016-ról 2017-re. Ám ezeket a módosításokat még ne tekintsük véglegesnek, ugyanis ahhoz, hogy életbe lépjenek azok, a Motorsport Világtanácsnak rá kell bólintania. Épp a napokban lett elnapolva a 2017-es szabályok véglegesítésének a határideje, egészen április 30-ig.
Íme az FIA által közölt táblázat:
2016 | 2017 | ||
Gumik szélessége | Első gumik | 245 mm | 305 mm |
Hátsó gumik | 325 mm | 405 mm | |
Felfüggesztés | Nyomtáv | 1800 mm | 2000 mm |
Első szárny | Szárny | 1600 mm széles | 1800 mm széles, változhat a formája (deltaforma) |
Véglapok | Egyszerűsödhetnek | ||
Hátsó szárny | Szárny | 750 mm széles, 950 mm magas | 950 mm széles, 800 mm magas Szárnylapok szemből íveltté válnak |
Véglapok | Szögletesek | Rombuszformájúak | |
Padlólemez |
Szélesség | Minimum 1300 mm, maximum 1400 mm | Minimum 1400 mm, maximum 1600 mm |
Vonatkoztatási sík | 330 mm-el az első tengely mögött | 430 mm-el az első tengely mögött | |
Diffúzor | 125 mm magas, 1000 mm széles emelkedés kezdete: a hátsó tengely vonalától |
175 mm magas, 1050 mm széles emelkedés kezdete: a hátsó tengely vonala előtt 175 mm-el |
|
Kocsitest | Szélesség | Maximum 1400 mm | Maximum 1600 mm |
Oldaldoboz | Nincs korlát | Felülnézetből változhat az alakja | |
Oldalsó légterelők | Az első kerekek mögötti rész tiltott zóna | Kisebb tiltott zóna, nagy légterelőkkel rukkolhatnak elő a mérnökök | |
Tömeg | Minimum 702 kg | Minimum 722 kg + 5 kg (a kerekek miatt) |
ELTÖRÖLHETIK AZ ÜZEMANYAGLIMITET
A legfrissebb hírek szerint az üzemanyagra vonatkozó 100 kilogrammos korlátozást eltörölhetik, annak érdekében, hogy a versenyzőknek ne kelljen spórolniuk. Ugyanakkor a környezetvédelem nevében a 100 kilogramm/órás üzemanyag áramlási sebességlimitre vonatkozó regula továbbra is érvényben maradna.
JÖHET A "HALO"-RENDSZER
2017-től bevezetésre kerülhet a pilóták fejének védelmét szolgáló "halo"-rendszer is, ismertebb nevén a glória. A rendszer az olyan jellegű baleseteket szeretné megelőzni a továbbiakban, amely tavaly augusztusban fatális végkimenetelű volt az IndyCar-pilóta Justin Wilson számára, amikor is egy leszakadt alkatrész eltalálta a brit fejét.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.