Yasuhisa Arai elárulta, a Hondának nem tett jót a 2008-as szezon utáni kiszállás, mert túlságosan is eltávolodtak a sportágtól, ami részben oka volt tavalyi szenvedésüknek is.
A Honda teljesen gyári csapata 2006-ban kezdte meg működését, de már előtte is gyári támogatással rendelkeztek a BAR alakulatnál. Aztán 2008 év végén visszavonultak a királykategóriából, miután gyengén teljesítettek, a japánok jelenlegi sportvezetője azonban elmondta, ez a lépés nem tett nekik jót 2015-ös visszatérésükkor.
A legnagyobb probléma Yasuhisa Arai szerint az volt, hogy a gyár szakemberei teljesen elszoktak a Forma-1 tempójától, ezért a tavalyi szezon első felében a visszaszokás is időbe került. Arai az őket hátráltató hibákról is beszélt.
Először a téli tesztek alatt hibrid rendszer elektromos hibái hátráltatták őket, de mikor megoldották őket, újabb nehézségekkel szembesültek. Arai szerint a 2015-ös Spanyol nagydíj hozott egy kisebb áttörést a csomag fejlődésében, de aztán a nyári futamok alatt kiderült, az ERS rendszerrel is nagy problémák vannak. A japán szakember azt is beismerte, hogy az optimista nyilatkozatok ellenére valóban felkészületlenül utaztak el az évadnyitó Ausztrál nagydíjra.
Arai azonban azt is megemlítette nyilatkozatában, a nehézségek ellenére továbbra is kitartanak majd a karcsú autótervezésük mellett, véleménye szerint ugyanis csakis egy egyedülálló koncepcióval lehet legyőzni a Mercedest és a Ferrarit, nekik pedig ez a hosszútávú céljuk.
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.