Mindössze négy hete maradt a csapatoknak és az FIA-nak a 2017-re tervezett új szabályok véglegesítésére. A bizonytalanság azonban továbbra is nagy, az idő pedig egyre fogy.
Lassan fél éve arra készülnek a Forma-1 istállói és a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy végre véglegesíthetik a jövőre tervezett sportszabályzati változtatásokat, melyekkel izgalmasabbá és népszerűbbé tennék a királykategóriát. Egyelőre azonban az elmúlt években szokásossá vált forgatókönyv zajlik: a csapatok szinte semmiben sem értenek egyet, a megegyezés pedig továbbra sem történt meg. A probléma az, hogy a résztvevők odáig húzták a dolgot, hogy már csak egy hónapjuk maradt az új szabályok véglegesítésére, onnantól ugyanis újabb évet kell várniuk az újítások bevezetésével, mivel márciustól már csak akkor lehet bármit is változtatni a következő évre, ha kivétel nélkül minden egyes csapat egyetért azzal (amire a múltbéli tapasztalok alapján tudjuk, nincsen reális esély). Ez az egy hónap alatt a Stratégiai Csoport egyszer fog még összeülni a barcelonai tesztek előtt, ez azonban édes kevés időnek bizonyul a részletek tisztázására.
Az eredeti tervek szerint 2017-ben szélesebb abroncsok, szélesebb autók, nagyobb diffúzorok, és módosított vezetőszárnyak léptek volna életbe, azonban az utolsó pillanatban 2015 őszén végül csak ezen változtatások egy részét fogadták el a csapatok (felmerültek különböző aggályok, miszerint a Pirelli gumijai nem bírnák a hirtelen gyorsuló autók által adott terhelést, illetve hogy a megnövelt leszorítóerő miatt kevesebb előzés lenne a pályán). Az alakulatok azonban a hírek szerint azóta sem tudnak megegyezni, és már az eredetileg elfogadott Red Bull féle koncepció sem tetszik egyeseknek. A Mercedes érthetően érvel az osztrákok javaslata ellen, hiszen előnye megtartására törekszik, míg a Red Bull is nyilvánvalóan saját érdekeit nézi, hiszen az ő koncepciójuk a jelenleginél is nagyobb szerepet szánna az első szárnynak, ami egyértelműen őket segítené, tudva, milyen jól tudják kihasználni az aerodinamika adta lehetőségeket. Eközben a német Auto Motor und Sport szerint a Force India mindennemű komolyabb változtatás ellen van, véleményük szerint ugyanis csak kisebb, megfontolt lépésekkel szabadna előrehaladni, ami a sportnak is jót tenne hosszú távon, és a Pirellit sem dobnák így a mély vízbe a hirtelen másodperceket gyorsuló autókkal.
A csapatok egyet nem értése mellett ráadásul az is lassítja a folyamatot, hogy több másik fontos témában is döntést kell hozniuk (nemrég felmerült a "glóriának" keresztelt fejvédő bevezetése, valamint a tartósabb gumik témája is ismét a felszínre került). A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds már többször elmondta, szerinte nem kéne elsietni az ilyen nemű változtatásokat, azok pontos kifejlesztésére ugyanis időre van szükség. A hírek szerint már a Force India sem biztos benne, hogy képesek lesznek március 1-ig megegyezni az alakulatok...
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.