A motorsport.com úgy értesült, hogy a Stratégiai Munkacsoport és a Forma-1 Bizottság a mai genfi gyűlés folyamán abban állapodott meg, hogy a jelenlegi V6-os hibridtechnológia 2020-ig marad a Száguldó Cirkuszban.
Ezekben a napokban döntenek arról, hogy miként alakuljon a jövő a Forma-1 számára. A tárgyalások egyik kulcskérdését a motorok tették ki. A 2014-ben érkezett V6-os formula az elmúlt két év folyamán már számos kritikát kapott, mivel bonyolult és roppant költséges.
A motorgyártók pedig belátták, hogy csökkenteni kell a költségeken, főleg annak függvényében, hogy a V6-os motorok 2020-ig a Forma-1-ben fognak maradni. Ezzel pedig abszolút kizárt az alternatív erőforrások érkezése, mint ahogyan arról már tegnap beszámoltunk. Azonban a négy motorgyártó; a Mercedes, a Ferrari, a Honda és a Renault garantálja azt, hogy senki sem fog motor nélkül maradni a következő években.
A céljuk pedig az, hogy az erőforrások árát leszállítsák 12 millió euróra, hogy minden csapat számára elérhető áron legyenek annak érdekében, hogy senki se kényszerüljön arra, hogy motorhiány miatt kiszálljon a Forma-1-ből.
A költségcsökkentés érdekében valószínűleg az a szabálymódosítás is teret fog kapni, miszerint a pilóták a jövőben már csak három erőforrással gazdálkodhatnak büntetlenül. Ez manapság még igencsak nagy gondot jelentene, mivel a tavalyi szezonban csak páran tudták tartani magukat a 4 motoros limithez. Azonban ez a helyzet 2018-ra messze ideálisabb lehet, hogy az FIA Motorsport Világtanács nyugodtan rábólinthat a dologra.
Fotó: redbull.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.