F1 - SYMONDS SZERINT 2009-BEN KÖNNYEBB VOLT AZ ÁTÁLLÁS

f1-australian-gp-2009-start-jenson-button-brawn-gp-leads-the-field.jpg

A Williams teljesítményfelelős mérnöke, Pat Symonds úgy véli, hogy a 2017-es szabályváltozásokra való átállás keményebb lesz, mint amikor utoljára, 2009-ben esett át radikális változásokon a Száguldó Cirkusz.

f1-austrian-gp-2015-pat-symonds-williams-chief-technical-officer-in-the-fia-press-conferen_1.jpg

2017-ben gyökeres változások fognak bekövetkezni a Forma-1-ben, melyre utoljára 2009-ben került sor. Akkor konkrétan teljesen új formát öltöttek az autók, egy-két alkatrészt leszámítva minden megváltozott. Valamivel több, mint egy év múlva szintén kemény változások várnak a királykategóriára. A Williams Racing teljesítményért felelős szakembere, Pat Symonds úgy véli, hogy a 2017-re való átállás számottevően nehezebb lesz, mint amilyen a 2009 előtti volt. A mérnök eléggé bőbeszédűen indokolta meg a kijelentését az Autosport.com-nak adott interjújában:

"Sokan lesznek majd az én helyzetemben, hiszen jövőre számos kemény döntést kell meghozni, jóval többet, mint a 2009-es szezon előtt, pedig akkor is voltak bőven szabályváltozások.

Ugyanis akkor még dönthettél úgy, hogy 'felveszek még 30 szakembert, és nagyobb rendszererességgel fogom használni a szélcsatornát, és ezt, ezt, meg ezt fogom csinálni'. Manapság azonban már nincs ilyen, meg van határozva, hogy egy hét alatt 70 alkalommal lehet használni a szélcsatornát. Szóval a hozzám hasonló emberek nehéz döntések előtt állnak, hogy milyen szinten kell fejleszteni a jövő évi versenygépet, és hogy mennyire kell már a 2017-es szezonra koncentrálni.

Kötve hiszem, hogy a szabályok engednék azt, hogy valaki váratlanul előretörjön, vagy jobb munkát végezzen, mivel nagyon sok energiabefektetést igényelne. Hacsak nem talál valaki egy olyan megoldást, mint amilyen a Brawn dupla diffúzora volt 2009-ben. Ez a Williams számára egy kiváló lehetőség lenne. Remélem 2017-re már nagyobb lesz a csapat büdzséje, és akkor a szabályváltozások révén előrébb tudnánk lépni.

A diffúzor nagyobb lesz a mostaninál. Nagyobb figyelmet fog kapni az első vezetőszárny, valamint az autó stílusa a retro időket idézve vonzóbb lesz. A Stratégia Csoport azt kérte, hogy a versenyautók legyenek gyorsabbak, és nézzenek ki jobban. Véleményem szerint mindkét kérést abszolválni tudtuk."

Fotó: motorsport.com

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr278204896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása