F1 - MI TÖRTÉNT MÉG AZ FIA MOTORSPORT VILÁGTANÁCSÁNAK AZ ÜLÉSÉN?

f1-abu-dhabi-gp-2015-max-verstappen-scuderia-toro-rosso-str10.jpg

A 2016-os versenynaptár bejelentése mellett más dolgok is történtek az FIA Motorsport Világtanács legutóbbi ülésén.

Az egyik legfontosabb döntés pedig a Forma-1 jövőjét illetően született, ugyanis a FOM elnöke és a sportág mindenható ura, Bernie Ecclestone, valamint az FIA-elnök Jean Todt zöld utat kaptak ahhoz, hogy javaslatokkal, módosításokkal segítsenek az elmúlt években alaposan romló tendenciát produkáló Száguldó Cirkuszon. Ezzel újra nyitva lehet az ajtó az alternatív motorok előtt, melynek pályázatát is kiírták már, sőt, már érdeklődők is vannak, azonban közülük csak egy kerülhet ki a Forma-1 hivatalos független motorgyártójaként.

Egy másik motorokkal kapcsolatos kérdés is tisztázásra került, mégpedig a téren, hogy motorgyártók a következő években hány módosító pontot használhatnak fel szezon közben. Jövőre még 32 zseton fog fejenként a rendelkezésükre állni, 2017-re azonban ez a szám lezuhan 25-re, 2018-ban pedig már csak 20 módosító ponttal gazdálkodhat 1-1 motorgyártó, 2019-ben pedig már csak 15 darabbal. Az újonnan csatlakozó motorgyártók első évükben pedig 15 zsetont kell beosztaniuk, a másodikban pedig 32-t.

A harmadik motorokkal kapcsolatos döntés pedig az volt, hogy az FIA engedélyezte a Ferrarinak, hogy egy negyedik partnernek biztosíthatnak 2015. évi erőforrásokat jövőre. Minden bizonnyal ez a negyedik partnercsapat a Toro Rosso, az olaszok gyári csapata, valamint a Haas és a Sauber mellett.

Jóváhagyásra kerültek a vadonatúj gumiszabályok is a párizsi ülés folyamán. Tehát a csapatok jövő évtől két keverék helyett már háromból válogathatnak 1-1 versenyhétvégén, köszönhetően annak, hogy ötödik slick gumiként érkezik a lila jelölésű ultralágy keverék. Azonban nem szabad elfeledni, hogy a legutóbbi gumikeverék csak hat pályán vethető be biztonsági okokból: Monaco, Kanada, Ausztria, Szingapúr, Oroszország és Abu Dhabi. Minden hétvégén 13 szett fog egy-egy pilóta rendelkezésére állni, ebből a Pirelli két garnitúrát ki fog jelölni mindenkinek, melyek közül legalább az egyiket kötelező használni. Továbbá a Forma-1 hivatalos gumigyártója kiválaszt egy újabb szettet, amit pedig csak a Q3-ban lehet szabad használni. A maradék 10 garnitúra sorsáról a pilóta maga hozhatja meg a döntést, a három rendelkezésre álló keverékből. Amennyiben a futamon nem kerül sor az intermediate és/vagy az esőgumi használatára, akkor a pilótáknak legalább kétfajta száraz pályára alkalmas keveréket is használniuk kell a versenytáv során, melyek közül az egyiknek a Pirelli által kijelölt gumikeveréknek kell lennie.

Az utolsó számottevő változás pedig a Virtuális Safety Car-ra fog vonatkozni. Az első az, hogy DRS-t már akkor használni lehet, amikor véget ér a fázis és a pilóták megkapják a zöld zászlót. A másik fontos módosítás pedig az, hogy immár szabadedzéseken és időmérőkön is alkalmazhatja a versenyigazgatóság a virtuális biztonsági autót azon céllal, hogy kisebb mértékű legyen a piros zászlós fázisok okozta időveszteség.

Fotó: motorsport.com

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr718134324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása