WEC - PORSCHE-GYŐZELEM A SZEZONZÁRÓN, A WEBBER - BERNHARD - HARTLEY TRIÓNAK MEGVAN A VILÁGBAJNOKI CÍM!

cuvfwxaveaaukgy.jpg

A drámai szezonzárón Bahreinben a #18-as Porsche megszerezte a győzelmet, a Mark Webber - Timo Bernhard - Brendon Hartley alkotta #17-es egység az egyéni bajnokságban megszerezte a címet!

Nem volt gördülékeny a kezdet az Endurance VB 2015-ös futamán, Bahreinben a #17-es Porsche számára, ugyanis elromlott a 919 Hybrid Timo Bernhard alatt, így már fél óra teltével be kellett tolni a világbajnoki pontversenyt vezető egység autóját a depóba, a nem tervezett szerviz folyamán összesen 5 körös hátrányt szedett össze a Webber - Hartley - Bernhard trió, amely így egészen az utolsó helyre esett vissza. Eleinte úgy tűnt, hogy a gázpedállal támadtak gondok, de végül kiderült, hogy a hibridrendszer rakoncátlankodott. Azonban a gondok később sem akartak elmúlni, Mark Webber legutolsó bokszkiállása is nagyon sokáig tartott, mivel a gép nem akart elindulni az elektronika hibájából.

Végül a #17-es egység szívéről akkor gördülhetett le az az óriási kör, amikor a mögöttük rohamléptekben közeledő #8-as Audit 3 perces stop-and-go büntetéssel sújtották, mivel a bokszkiállás folyamán olyan abroncsok kerültek fel az R18 e-tron quattróra, melyeknek nem lett volna szabad. Így az utolsó 20-30 percben Webberéknek már csak az volt a feladatuk, hogy célba érjenek az 5. helyen, végül ez sikerült. Ezen teljesítményével pedig a #17-es Porsche Webber, Hartley és Bernhard által alkotott versenyzőtriója nyerte meg az egyéni világbajnoki pontversenyt a 2015-ös idényben, így idén a gyártói és az egyéni cím is a Porschénál kötött ki!

cuwsfrhwsaallb-.jpg

A futamot pedig a stuttgartiak másik egysége nyerte meg, a #18-as rajtszámú 919 Hybrid, Romain Dumas-val, Neel Janival és Marc Liebbel, ez a trió pontversenyben a harmadik helyen zárt. A dobogó második fokára a másik világbajnoki címre esélyes egység pilótái állhattak fel; végül 5 ponttal kapott ki a #7-es Audi legénysége, melyet André Lotterer, Benoit Tréluyer és Marcel Fässler alkottak. Idei második dobogóját szerezte meg a Toyota, ám ezúttal a #2-es rajtszámú TS040-Hybrid lett a harmadik, a Stephane Sarrazin - Mike Conway - Alexander Wurz hármassal, így Wurz dobogóval búcsúzhatott el a versenyzéstől.

Az LMP2-es kategóriában a #26-os G-Drive győzelemmel ünnepelhette a kategóriában aratott csapat- és egyéni bajnoki címét.

A GTE Pro-ban a #92-es Porsche győzedelmeskedett, azonban az egyéni cím Richard Lietzé (Porsche, #91) lett, a csapatbajnokságban pedig idén a Porsche Team Manthey bizonyult a legjobbnak.

A GTE Am-ban a #98-as Aston Martin nyerte az idei utolsó versenyt, azonban az egyéni és a csapatbajnoki trófea is a #72-es rajtszámú SMP Ferrarihoz került.

A 2016-os szezon első versenyét április 17-én, Silverstone-ban fogják megrendezni!

Fotó: WEC Media, motorsport.com

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr848096998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása