A drámai szezonzárón Bahreinben a #18-as Porsche megszerezte a győzelmet, a Mark Webber - Timo Bernhard - Brendon Hartley alkotta #17-es egység az egyéni bajnokságban megszerezte a címet!
Nem volt gördülékeny a kezdet az Endurance VB 2015-ös futamán, Bahreinben a #17-es Porsche számára, ugyanis elromlott a 919 Hybrid Timo Bernhard alatt, így már fél óra teltével be kellett tolni a világbajnoki pontversenyt vezető egység autóját a depóba, a nem tervezett szerviz folyamán összesen 5 körös hátrányt szedett össze a Webber - Hartley - Bernhard trió, amely így egészen az utolsó helyre esett vissza. Eleinte úgy tűnt, hogy a gázpedállal támadtak gondok, de végül kiderült, hogy a hibridrendszer rakoncátlankodott. Azonban a gondok később sem akartak elmúlni, Mark Webber legutolsó bokszkiállása is nagyon sokáig tartott, mivel a gép nem akart elindulni az elektronika hibájából.
Végül a #17-es egység szívéről akkor gördülhetett le az az óriási kör, amikor a mögöttük rohamléptekben közeledő #8-as Audit 3 perces stop-and-go büntetéssel sújtották, mivel a bokszkiállás folyamán olyan abroncsok kerültek fel az R18 e-tron quattróra, melyeknek nem lett volna szabad. Így az utolsó 20-30 percben Webberéknek már csak az volt a feladatuk, hogy célba érjenek az 5. helyen, végül ez sikerült. Ezen teljesítményével pedig a #17-es Porsche Webber, Hartley és Bernhard által alkotott versenyzőtriója nyerte meg az egyéni világbajnoki pontversenyt a 2015-ös idényben, így idén a gyártói és az egyéni cím is a Porschénál kötött ki!
A futamot pedig a stuttgartiak másik egysége nyerte meg, a #18-as rajtszámú 919 Hybrid, Romain Dumas-val, Neel Janival és Marc Liebbel, ez a trió pontversenyben a harmadik helyen zárt. A dobogó második fokára a másik világbajnoki címre esélyes egység pilótái állhattak fel; végül 5 ponttal kapott ki a #7-es Audi legénysége, melyet André Lotterer, Benoit Tréluyer és Marcel Fässler alkottak. Idei második dobogóját szerezte meg a Toyota, ám ezúttal a #2-es rajtszámú TS040-Hybrid lett a harmadik, a Stephane Sarrazin - Mike Conway - Alexander Wurz hármassal, így Wurz dobogóval búcsúzhatott el a versenyzéstől.
Az LMP2-es kategóriában a #26-os G-Drive győzelemmel ünnepelhette a kategóriában aratott csapat- és egyéni bajnoki címét.
A GTE Pro-ban a #92-es Porsche győzedelmeskedett, azonban az egyéni cím Richard Lietzé (Porsche, #91) lett, a csapatbajnokságban pedig idén a Porsche Team Manthey bizonyult a legjobbnak.
A GTE Am-ban a #98-as Aston Martin nyerte az idei utolsó versenyt, azonban az egyéni és a csapatbajnoki trófea is a #72-es rajtszámú SMP Ferrarihoz került.
A 2016-os szezon első versenyét április 17-én, Silverstone-ban fogják megrendezni!
Fotó: WEC Media, motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.