F1 - MÁR KÉT FÜGGETLEN MOTORGYÁRTÓ IS BENYÚJTOTTA A PÁLYÁZATÁT AZ FIA TENDERÉRE

f1-abu-dhabi-gp-2014-pastor-maldonado-lotus-f1-e21-retired-from-the-race-with-a-blown-engi.jpg

Két motorcég máris érdeklődik az FIA tendere, mely alternatív motorok gyártására íródott ki. Az egyik Ilmor, a másik az AER, azonban van egy olyan gyártó, amely pénzügyi okok miatt nem pályázik.

Bernie Ecclestone és az FIA is támogatja, hogy 2017-től a csapatok egy olcsóbb, alternatív erőforráshoz is hozzájuthassanak, noha a javaslatot a Forma-1 Bizottságnak el kell fogadnia, bár a jelentések szerint az FIA a szavazatok számától függetlenül meg akarja valósítani azt, és már ki is írta a tendert erre, melyre november 23-ig lehet pályázni. Az alternatív motorok egy 2,5 literes, 6 hengeres, ikerturbós erőforrást takar, azonban a KERS tilos lenne, valamint kötelező az, hogy 870 lóerőnél erősebb és 135 kilogrammnál könnyebb legyen. Ennek elkészítésére két jelentkező is van.

Az Auto Motor und Sport beszámolójából derült ki, hogy Mario Illien cége, az Ilmor az egyik, amely érdeklődik a Nemzetközi Automobil Szövetség alternatív motorok gyártására kiírt tendere iránt. Az elmúlt hónapok a sajtóban sokat szereplő Ilmor az IndyCar-ban használt motorját használná fel alapul.

Az AER pedig a motorsport.com-nak erősítette meg, hogy érdekli a pályázat. Mike Lancaster cége 2013 és 2015 között a GP3 mezőnyét látta el erőforrásokkal, jelenleg pedig az Indy Lights-ban, valamint a WEC-ben tevékenykedik, utóbbi bajnokságban Rebellionnál és ByKolles-nél. Lancaster elmondta, hogy a P60-as kódjelű, WEC-ben használt motor átalakított verziója jó célt tudna szolgálni a Száguldó Cirkuszban, ez P66-os kódnéven futna.

Korábban pedig majdnem, hogy biztosak lehettünk a Cosworth visszatérésében, ám végül a cég mégsem pályázott, pénzügyi okokból kifolyólag, valamint a kevés rendelkezésre álló idő miatt.

Fotó: motorsport.com

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr318095148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása