F1 - HÍRCSOKOR: 2015. NOVEMBER 11.

mon5.jpg

Az Aston Martin érkezése kapóra jöhet a Force Indiának, bajba kerülhet az austini futam, az eső elmoshatja a Brazil Nagydíj pénteki és szombati napját, Lewis Hamilton betegség miatt később érkezik Interlagosba, amerikai kézbe kerülhet a Manor, a Mercedes szerint a Ferrari már beérte őket motorerő terén, Mick Schumacher Maranellóban járt, kilenc nap múlva fény derül a Red Bull és a Toro Rosso sorsára, rendőrök a Lotus garázsában - hírcsokor a mai nap történéseiből.

Az Aston Martin komoly támogatókat is hozhat a Force Indiának

aston_martin_force_india.jpg

A Force India Brazíliában a csapat fennállásának legjobb eredményét biztosíthatja be, ehhez mindössze 3 ponttal kell többet szerezniük a futamon, mint a Lotus istálló, és akkor a silverstone-i csapatnak meglesz az ötödik helyen a konstruktőri tabellán. 

Amennyiben hihetünk a híreknek, amelyek napról napra egyre erősebbek, a Force India a jövő évtől kezdve Aston Martin néven versenyezhet a Forma-1-ben. Azonban ez nem lenne egyenlő azzal, hogy az Astonnak gyári csapat lenne, vagy gigantikus összegeket ölnének bele a projektbe, azonban a megállapodás a silverstone-i istálló számára kedvező lenne, ugyanis az egy nagyobb költségvetést és komoly támogatók érkezését jelentené. A csapattulajdonos, Vijay Mallya a motorsport.com kérdésére elmondta, hogy örülne, ha sikerülne nyélbe ütni az üzletet a brit autógyártóval.

A legfrissebb spekulációk szerint rövidesen a Johnnie Walker átnyergelhet a Force Indiához a McLarentől, miután az elmúlt években egyre inkább hanyatló formát mutat a wokingi csapat. Amennyiben a Vijay Mallya csapata mindkét üzletet meg tudná kötni, akkor a Force Indiának nagyon komoly hirdetési csomagja lett, és akkor e téren előreléphetne a legjobb csapatokhoz.

Bajba kerülhet az austini futam!

austin_bajban_van_cikk.jpg

Amikor megépült a COTA, akkor az amerikai állam tíz évre összesen 250 millió dollárnyi támogatást ígért a pályának, tehát évente 25 milliót, mellyel a rendezési jogdíjba is beszállt. Ez az első három évben így is történt, annak rendje és módja szerint megkapta az austini pálya a 25 milliót, azonban idén már csak 19,5 millió érkezett arra a bizonyos bankszámlára, ráadásul az idei esemény is veszteséggel zárult.

Az állami támogatás csökkenése miatt és az idei veszteség miatt kérdéses lehet a texasi futam jövője.

Elmoshatja az eső a Brazil Nagydíj pénteki és szombati napját

brazilia_eso.jpg

Az időjárás-előrejelzések szerint Sao Paulóban pénteken és szombaton 80% esély van a nagy esőzésekre, mindemellett 65-70%-os páratartalomra lehet számítani. A szélfújás mértéke pedig teljesen átlagos lesz. Ami pedig a hőmérsékletet illeti, csütörtök és szombat között 28-32 °C várható, ám ez vasárnap már csak 20 °C lesz, ugyanakkor a verseny napjára az időjósok magasabb páratartalmát ígérnek, úgy nagyjából 10%-kal.

Betegség miatt késve érkezik Brazíliába a friss háromszoros világbajnok

hamilton_cikk.jpg

Belázasodott a Mercedes háromszoros világbajnok, Lewis Hamilton, így az összes szerdai kötelezettségét lemondta a brit. A német csapat szóvivője egy német lapnak megerősítette, hogy csütörtökön már a pályán lesz Hamilton, csak a repülőutat kellett elnapolni, az orvosok utasítására.

Jövőre amerikai csapat lesz a Manorból?

manor.jpg

Egy észak-amerikai üzletember, Tavo Hellmund a terület egyik kulcsfigurája a Forma-1 terén, jelentős szerepet játszott Amerika és Mexikó visszatérésében. A 49 esztendős amerikai pedig ő maga ismerte el, hogy érdekli egy saját csapat a Forma-1-ben. Hellmund elmondta, hogy sosem költene annyit, mint a nagy csapatok, akiknek éves költségvetése 400 millió dollár.

Régebben arról volt szó, hogy a Manor jövőre Mercedes-motorokkal fog versenyezni, ám a Marussia hamvaiból feltámadó sereghajtó az elmúlt hetek alatt újra a szakadék szélére került. Rövid időn belül nyújtotta be felmondását a csapat két vezető beosztású személye, John Booth és Greame Lowdon, valamint a technikai igazgató, Bob Bell, kihez nagy reményeket fűztek.

Azonban most a jelek arra mutatnak, hogy amerikai kezekbe fog kerülni a csapat, ráadásul Hellmund szerint egy Alexander Rossi - Dale Earnhardt Jr. duó jó döntés lenne. Hellmund elmondta, hogy a Manor jelenleg egy 60 napos vizsgálat alá került, mindemellett elmondta, hogy az üzletnek 1,5 hónapon belül meg kell valósulnia annak létrejöttéhez.

Egyébként Hellmund eközben nem mond le másik szenvedélyéről, a versenyszervezésről sem. Most éppen Kaliforniába vinné el a Száguldó Cirkuszt.

A Mercedes szerint a Ferrari már utolérte őket motorerőben

mercedes_ferrari.jpg

Az olasz Autosprintnek a Mercedes tanácsadója és elnöke, Niki Lauda elmondta, hogy a Ferrari motorerő terén már ledolgozta 20 lóerős hátrányát, az olaszok Monzában bevetett egységével.

Mick Schumacher Maranellóban járt

mick.jpg

Leo Turrini, a Ferrarihoz közel álló újságíró számolt be róla blogjában, hogy a hétszeres világbajnok Michaek Schumacher 16 esztendős fia, Mick a minap Maranellóban járt, ahol a Ferrari több fontos beosztású dolgozójával találkozott. Köztük azon Luca Baldisserrivel, aki 2000-től Schumacher mérnökeként dolgozott, jelenleg pedig az olasz istálló versenyzői akadémiájának vezetője.

Turrini értesülései szerint Mick egy F4-es teszten fog részt venni Monzában, ahol Baldisserri is jelen lesz. A 16 éves Schumacher idén versenyzett először formulaautós bajnokságban, az imént említett F4-ben, melynek ponttabelláját a 10. helyen zárta, egy futamgyőzelemmel és egy dobogós helyezéssel a neve mellett.

November 20-án kiderül a Red Bull sorsa

red_bull_1.jpg

A német Sport Bild értesült a hírről, miszerint a Red Bull istálló tulajdonosa, Dietrich Mateschitz november 20-án, azaz kilenc nap múlva fogja elárulni, hogy mi lesz a két energiaitalos csapat sorsa. Minden bizonnyal maradni fognak a Renault-motorok, csak Infiniti néven fognak futni. A Toro Rosso pedig 2015-ös Ferrari-motorokat fog használni jövőre.

Újra bajban a Lotus

Legalábbis az alábbi, helyszínen készült kép erről árulkodik. Minden bizonnyal megint anyagi gondok miatt van újra a csávában a Lotus F1 Team, melynek garázsában a minap már a hatóság is megjelent. A Lotus utolsó reménye pedig az, ha a Renault visszavásárolja az alakulatot. 

Fotó: motorsport.com

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr248070788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása