A wokingi istálló idén főleg egyedi ötleteik bukásai miatt nem tudott maradandót felmutatni, ezért spanyol versenyzőjük szerint le kell másolniuk pár dolgot a többi gyártótól és csapattól a tél folyamán.
Fernando Alonso a szezon elején még úgy nyilatkozott, a Mercedest csak akkor lesznek képesek legyőzni, ha valami egyedivel állnak elő. Nos, mint ahogy a szezon vége előtt két futammal láthatjuk, a McLaren és a Honda megoldásai nem igazán váltották be a hozzá fűzött reményeket, ezért legutóbb Mexikóban már Alonso is úgy nyilatkozott, hogy párt dolgot le kell majd másolniuk riválisaiktól a fejlődés érdekében. Azonban a neves szakértő Craig Scarborough szerint emellett tanácsos megtartani pár működőképes sajátosságát is az autónak, hiszen ahogy azt a spanyolok kétszeres világbajnoka is mondta, a Mercedest jelenleg csak valami egyedivel lehet legyőzni.
A csapat utolsó fejlesztései, melyeket Austinban vetettek be, egyébként látható eredményt hoztak, ennek oka pedig főleg az, hogy a télen a Red Bull-tól érkezett Peter Prodromou egy hagyományosabb utat kezdett el követni aerodinamikai téren. Emellett a Honda sem tétlenkedett, és folyamatosan javítgatják az erőforrást, de ahogy azt Alonso is többször elmondta, a legnagyobb hibákat csak a téli szezon alatt tudják majd orvosolni, hiszen az év közben erre nincs lehetőség. A legégetőbb hiányosságot egyébként a Honda motor ERS rendszere jelenti. Nem egyszer hallhattuk a pilótákat arra panaszkodni, hogy a kör második felében már kihagy az energia-visszatöltő rendszer, a Honda ugyanis még mindig nem jutott el oda, hogy maximálisan kihasználja az ERS által nyújtott sebességelőnyt.
A csapat egyedi fejlesztései közé tartozott az azóta már lecserélt hosszú orrkúp, valamint a még most is hűtési problémákat okozó szűkre szabott hátsó rész, mely miatt az "összetömörített" V6-os turbót nagyon nehéz megfelelően hűteni (ez főleg a melegebb futamokon okoz számukra problémát). A McLaren viszont valószínűleg kitart majd szűk oldaldoboza mellett, hiszen sokat dolgoztak a kifejlesztésén, és ha meg tudják végre oldani a hűtéssel kapcsolatos kérdéseket, akkor aerodinamikailag komoly előnyt jelenthet ez a fajta kialakítás.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.