F1 - A MCLAREN-NEK ÉS A HONDÁNAK MÁSOLNI KELL A RIVÁLISOKTÓL - VÉLI ALONSO

f1-mexican-gp-2015-fernando-alonso-mclaren-mp4-30.jpg

A wokingi istálló idén főleg egyedi ötleteik bukásai miatt nem tudott maradandót felmutatni, ezért spanyol versenyzőjük szerint le kell másolniuk pár dolgot a többi gyártótól és csapattól a tél folyamán. 

Fernando Alonso a szezon elején még úgy nyilatkozott, a Mercedest csak akkor lesznek képesek legyőzni, ha valami egyedivel állnak elő. Nos, mint ahogy a szezon vége előtt két futammal láthatjuk, a McLaren és a Honda megoldásai nem igazán váltották be a hozzá fűzött reményeket, ezért legutóbb Mexikóban már Alonso is úgy nyilatkozott, hogy párt dolgot le kell majd másolniuk riválisaiktól a fejlődés érdekében. Azonban a neves szakértő Craig Scarborough szerint emellett tanácsos megtartani pár működőképes sajátosságát is az autónak, hiszen ahogy azt a spanyolok kétszeres világbajnoka is mondta, a Mercedest jelenleg csak valami egyedivel lehet legyőzni. 

A csapat utolsó fejlesztései, melyeket Austinban vetettek be, egyébként látható eredményt hoztak, ennek oka pedig főleg az, hogy a télen a Red Bull-tól érkezett Peter Prodromou egy hagyományosabb utat kezdett el követni aerodinamikai téren. Emellett a Honda sem tétlenkedett, és folyamatosan javítgatják az erőforrást, de ahogy azt Alonso is többször elmondta, a legnagyobb hibákat csak a téli szezon alatt tudják majd orvosolni, hiszen az év közben erre nincs lehetőség. A legégetőbb hiányosságot egyébként a Honda motor ERS rendszere jelenti. Nem egyszer hallhattuk a pilótákat arra panaszkodni, hogy a kör második felében már kihagy az energia-visszatöltő rendszer, a Honda ugyanis még mindig nem jutott el oda, hogy maximálisan kihasználja az ERS által nyújtott sebességelőnyt. 

A csapat egyedi fejlesztései közé tartozott az azóta már lecserélt hosszú orrkúp, valamint a még most is hűtési problémákat okozó szűkre szabott hátsó rész, mely miatt az "összetömörített" V6-os turbót nagyon nehéz megfelelően hűteni (ez főleg a melegebb futamokon okoz számukra problémát). A McLaren viszont valószínűleg kitart majd szűk oldaldoboza mellett, hiszen sokat dolgoztak a kifejlesztésén, és ha meg tudják végre oldani a hűtéssel kapcsolatos kérdéseket, akkor aerodinamikailag komoly előnyt jelenthet ez a fajta kialakítás.

Fotó: motorsport.com

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr808058452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása