Lejárt a határidő, és a Red Bull, valamint a Toro Rosso továbbra is motor nélkül vannak, azonban még nincs veszve semmi sem, főleg, hogy az energiaitalosok rusnya helyzetén a Nemzetközi Automobil Szövetség is megpróbál segíteni.
A helyzet már mindenki számára ismert, miszerint a Red Bull és a Toro Rosso a nyár végén szakított a Renault-val, és azóta sincs másik motorpartnere a két istállónak a 2016-os szezonra, másik két csapat, a Lotus és a Manor is ebben a cipőben jár, de mindenki csak az energiaitalosokkal foglalkozik, igaz őket nem anyagi gondok vetették ide, ellentétben az enstone-iakkal és a dinningtoniakkal.
A Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitz korábban október végéig adott ultimátum új motorbeszállító fellelésére, egyelőre úgy tűnik, hogy ezen határidőből kicsúszott a két csapat. Szombaton Christian Horner pár órával a határidő lejárta előtt elmondta, hogy még nincs vége a hónapnak, ugyanakkor senkire sem erőltethetnek rá egy kényszerházasságot.
A McLaren csapatfőnöke, Eric Boullier úgy véli, hogy a Red Bull a felelős a kialakult helyzete miatt, mindemellett hozzátette, hogy a Forma-1-ben senki sem karitatív, segítő szervezetként üzemel. A francia azt is hozzátette, hogy nekik el kell fogadniuk, ha esetleg a motorgyártójuk, a Honda úgy dönt, hogy egy másik csapatot is ellát motorokkal. Sőt, ez még segítene is a japánoknak a fejlesztési munkálatok felgyorsításában, hiszen a négyszeres világbajnok csapatnál tapasztalt, profi szakemberek dolgoznak.
Mindeközben az FIA elnöke, Jean Todt a motorsport.com hasábjain megerősítette, hogy a szövetség minden megpróbál annak érdekében megtenni, hogy a Red Bull és a Toro Rosso jövőre is ott legyenek a rajtrácson.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.