Gary Anderson, volt autótervező és mérnök az Autosport című lapnak nyilatkozva elárulta, szerinte miért nem hozzák majd a várt előrelépéseket a két év múlva bevetni kívánt "forradalmi" újítások.
A korábban a Jordan istállónál dolgozó mérnök elárulta véleményét, miszerint a Forma-1 2017-es szezonjában bevetni kívánt fejlesztések nem feltétlenül hozzák majd meg a várt előrelépéseket. Ezek az újítások közé tartoznak a szélesebb abroncsok, a szélesebb és agresszívebb külsejű autók, valamint az aerodinamikai hangsúly újbóli megnövelése. Anderson szerint viszont ezek közül csak a szélesebb hátsó gumiknak lenne értelme, ahhoz pedig, hogy a többinek miért nem, magyarázatot is adott.
Elmondása szerint az aerodinamikai fejlettség miatt csak még nagyobb különbségek alakulhatnak ki egyes csapatok között, ráadásul a megnövekedett tapadás miatt még nehezebb lesz követni az elöl haladó autót, ezért a brit szakember nem is érti, ezzel miért próbálkoznak a Stratégiai Csoport tagjai. A szélesebb autók pedig ugyan kívülről nézve nem jelentének nagy különbséget, tehát nem lenne "modernebb", agresszívabb a külseje a kocsiknak, de szélesebbek lennének, ami főleg a monacói és a magyar versenypályákhoz hasonló szűk helyszíneken az előzés minimális lehetőségét is elvenné.
A hátsó abroncsok szélesítése viszont szerinte is jó ötlet, ezáltal ugyanis sokkal jobb lesz a tapadás, ami elveszi az aerodinamika egy részének szerepét, tehát könnyebb lenne egymást követni a versenypályán, hogy aztán szorosabb küzdelem alakulhasson ki a mostaninál.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.